yangonchronicle 2011 |
၄.၄.၂၀၁၁
ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား - ၂
ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး စနစ္သစ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္ စိုးရိမ္စရာမ်ား
(BBC News မွ 30 March 2011 ရက္စြဲပါ Rachel Harvey ၏ “Burma:Hopes and Fears over political system” ေဆာင္းပါးကို ဘာသာ ျပန္ဆိုသည္)
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေရမေရာေသာ တပ္မေတာ္အစိုးရ စစ္စစ္ထံမွ အရပ္သား ဖက္စပ္ အစိုးရထံ အာဏာလႊဲေျပာင္းမႈသည္ တပ္မေတာ္ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားက စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ ဒီမိုကေရစီဟု ေခၚသည့္ စနစ္ဆီသို႔ ဦးတည္ခဲ့သည့္ ခရီး႐ွည္တြင္ ေနာက္ဆံုး အပိုင္းပင္ျဖစ္သည္။
အျငင္းပြားစရာမ်ား ျပည့္ေနေသာ ယင္းလုပ္ငန္းစဥ္သည္ လွ်ဳိ႕ဝွက္မႈမ်ား ပိတ္ဖံုးေနသည့္အျပင္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ၌ သေဘာ ကြဲလြဲမႈကို ျဖစ္ေပၚ ေစခဲ့သည္။
စနစ္သစ္ကို ဖန္တီးစီစဥ္သည့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ေက်ာ္လြန္ကာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး အခင္းအက်င္းသစ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အယူအဆ၂မ်ိဳး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထြက္ေပၚခဲ့သည္။
ပထမ တစ္မ်ိဳးမွာ “ယခု စနစ္သစ္သည္ ယခင္ စနစ္ေဟာင္းကို အျခားနည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ အသက္ ဆက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္” ဟူေသာ အယူအဆျဖစ္ၿပီး အေနာက္ႏုိင္ငံ အစိုးရ အမ်ားစု (အီးယူအတြင္း သေဘာထား ကြဲလြဲမႈ ႐ွိေသာ္လည္း)၊ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာအုပ္စုမ်ားႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔က ေထာက္ခံၾကသည္။
ယခု အစိုးရသစ္ အေျချပဳသည့္ အေျခခံဥပေဒ၊ ႏိုဝင္ဘာ သမိုင္းဝင္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ်ားအတြက္ ထြက္ေပၚလာသည့္ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တို႔ကို စီမံ အုပ္ခ်ဳပ္ေနသည့္ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ား အားလံုးသည္ တပ္မေတာ္၏ ဗဟိုအာဏာ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ကန္႔သတ္ ထားရန္ အေသခ်ာ စီစဥ္ေရးဆြဲထားျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ယခင္အစိုးရ ေဟာင္းနည္းတူ ယခုအစိုးရသစ္ အေပၚတြင္ အလားတူ ဖိအားေပးရန္ ေစာဒကတက္မႈမ်ား ႐ွိေနသည္။ Burma Campaign UK က မတ္လဆန္းတြင္ အီးယူအဖြဲ႕ဝင္ ႏုိင္ငံမ်ား၏ အစည္းအေဝးႏွင့္ အခ်ိန္ကိုက္ၿပီး အေသးစိတ္ အစီရင္ခံစာတစ္ေစာင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ယင္းအုပ္စု၏ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္တြင္ စီမံခ်က္ မန္ေနဂ်ာ ဇိုရာဖန္းအား ကိုးကား၍ ေအာက္ပါအတိုင္း နိဒါန္း ေဖာ္ျပထားသည္။ “ျမန္မာႏုိင္ငံမွ လူ႔အခြင့္အေရး ညႇင္းပမ္းမႈမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာဥပေဒ ခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ားသည္ ေလွ်ာ့မသြားပဲ ပို၍ တိုးလာသည့္အျပင္ အာဏာ႐ွင္ အစိုးရသည္လည္း သူတို႔၏ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးကို အဆံုးမသတ္ပဲ ခိုင္မာေအာင္ ႀကိဳးစားေနသည့္ အတြက္ အကယ္၍ အီးယူက နဂိုမူဝါဒ အတိုင္း ရပ္တည္မည္ ဆိုပါက sanctions မ်ားကို မေလွ်ာ့ပဲ ထပ္၍ တိုးရန္ ေဆြးေႏြးရမည္။
ဒုတိယ တစ္မ်ိဳးကမူ “တပ္မေတာ္ အစိုးရေဟာင္းက သူတို႔၏ ျပည္ခိုင္းၿဖိဳးပါတီ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ အႏုိင္ရေအာင္ မည္သို႔ပင္ ၿခိမ္းေျခာက္ လွည့္ျဖား သည္ ျဖစ္ေစ၊ လႊတ္ေတာ္သစ္က ျပည္သူတို႔၏ ဆႏၵမွန္ကို မည္သို႔ပင္ ကိုယ္စားမျပဳသည္ ျဖစ္ေစ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေျပာင္းလဲမႈ ႐ွိေနသည္။ အလားအလာ အခြင့္အလမ္းမ်ား ထြက္ေပၚေနသည္” ဟူေသာ အယူအဆ ျဖစ္သည္။
International Crisis Group က လတ္တေလာ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ အစီရင္ခံစာတြင္ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေ႐ႊ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားထံ အာဏာ လႊဲေျပာင္းေပးမႈႏွင့္ အတူ ႏုိင္ငံ၏ အနာဂါတ္ လမ္းေၾကာင္းကို ပါဝင္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္မည့္ ျပတင္းေပါက္တစ္ခု ပြင့္လာသည္။ အေနာက္ အင္အားႀကီး ႏုိင္ငံမ်ားအေနျဖင့္ ျမန္မာအစိုးရသစ္ႏွင့္ ကိစၥရပ္မ်ိဳးစံုကို အျမန္ဆံုး ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးမႈ ျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္ မူဝါဒမ်ားကို ညိႇႏႈိင္း ေျပာင္းလဲဖို႔ အဆင္သင့္ ႐ွိေၾကာင္း ျပသရန္ လိုအပ္သည္” ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
တိုင္းႏွင့္ ေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္မ်ား
ဤေနရာတြင္ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ ေမးခြန္းတစ္ခု ႐ွိေနသည္။ ျပည္တြင္းမွ အတိုက္အခံမ်ားကို ပံုသြင္းေပးမည့္ အျပင္ ႏုိင္ငံတကာ (အေနာက္ ႏုိင္ငံ မ်ား၊ တ႐ုတ္ အပါအဝင္ ျမန္မာ အိမ္နီးခ်င္းမ်ား) က ျမန္မာအေပၚ ထားသည့္ မူဝါဒကို ပံုသြင္းေပးမည့္ ေမးခြန္းျဖစ္သည္။
ယခု တက္လာသည့္ အစိုးရသစ္တြင္ တပ္မေတာ္အရာ႐ွိ ၃ ဦး၊ တပ္မေတာ္ ေနာက္ခံ အရပ္ဝတ္လဲ ဝန္ႀကီး ၂၃ ဦးႏွင့္ အရပ္သား စစ္စစ္ ပညာ႐ွင္ ၄ ဦးတို႔ ပါဝင္သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း၊ ယခင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း သမၼတသစ္ ဦးသိန္းစိန္သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေ႐ႊကို သစၥာ႐ွိသူ တစ္ဦးဟု သတ္မွတ္ ထားၾကၿပီး အမွန္စင္စစ္ လႊတ္ေတာ္က ေ႐ြးခ်ယ္ ဟန္ေဆာင္ကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးက သူ႕ကို ေ႐ြးခ်ယ္ တာဝန္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
ဒုတိယ သမၼတႏွစ္ဦး အနက္ ပထမတစ္ဦးမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း တင္ေအာင္ျမင့္ဦး ျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္ဦးမွာ ႐ွမ္းျပည္နယ္မွ အရပ္သား ဆရာဝန္ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္း ျဖစ္သည္။
ျပည္တြင္း ျပည္ပက ဝိုင္းဝန္း ႐ႈတ္ခ်ခဲ့ၾကသည့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အႏုိင္ ရထားသည့္ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳး ပါတီက လႊတ္ေတာ္သစ္ကို လႊမ္းမိုး ထားသည့္ အျပင္ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒအရ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေနရာ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို တပ္မေတာ္အတြက္ သီးသန္႔ ဖယ္ေပး ထားသည္။
လႊတ္ေတာ္အတြင္း ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို တံခါးပိတ္၍ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ျပည္သူမ်ား၊ သံတမန္မ်ား၊ သတင္းေထာက္မ်ားအား လႊတ္ေတာ္ကို ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာျခင္း မျပဳရန္ တားဆီးထားသည္။
လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ားအား လက္ကိုင္ဖုန္း၊ ကင္မရာႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာမ်ား လႊတ္ေတာ္ အတြင္းသို႔ ယူလာခြင့္ မျပဳသည့္အျပင္ ေမးခြန္းမ်ားကိုလည္း အနည္းဆံုး ၁၅ရက္ ႀကိဳ၍ တင္ျပရသည္ဟု ဆိုသည္။ ဇန္နဝါရီ ၃၁ ရက္က စတင္ ဖြင့္လွစ္ က်င္းပသည့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္း အေဝးမ်ားသည္ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ၁၅ မိနစ္ခန္႔သာ ၾကာၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပက ဝိုင္းဝန္း ေလွာင္ေျပာင္မႈ မ်ားေၾကာင့္ အခ်ိန္တိုး၍ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
ကာကြယ္ေရး က႑အတြက္ ဘတ္ဂ်က္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ က်န္းမာေရး က႑အတြက္ ဘတ္ဂ်က္ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ခြဲတမ္း ခ်ေပးသည့္ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘတ္ဂ်က္ကို အတည္ျပဳျခင္းႏွင့္ ဝန္ႀကီးသစ္မ်ား စာရင္းကို အတည္ျပဳျခင္း တို႔မွာ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး၏ အဓိက ရလဒ္မ်ား ျဖစ္သည္။ ၿဗိတိန္ အေျခစိုက္ Network Myanmar အုပ္စု၏ ဥကၠ႒ Derek Tonkin က “အခ်ိန္ အတုိင္းအတာ တစ္ခု ေက်ာ္သြားရင္ေတာ့ ေအာက္လႊတ္ေတာ္က ပိုမို စြမ္းအားျပည့္ ေဆြးေႏြးႏုိင္တဲ့ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္လာမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္လို႔ ရပါတယ္” ဟု ေျပာၾကားၿပီးေနာက္ “ဒါေပမယ့္ ႏွစ္အနည္းငယ္ေတာ့ ေစာင့္ရမွာပါ” ဟ ု၎က ဝန္ခံ ေျပာဆိုသည္။
တိုင္းႏွင့္ ေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ ျမင္ကြင္းကမူ အနည္းငယ္ ကြဲျပား ျခားနားမႈ ႐ွိသည္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီက အမတ္ေနရာ အသင့္အတင့္ ရ႐ွိထားေသာ္လည္း လူမ်ားစုျဖင့္ လႊမ္းမိုး ထားႏုိင္ျခင္း မ႐ွိပါ။ “အနည္းဆံုးေတာ့ တိုင္းရင္းသား ပါတီေတြက သူတို႔ရဲ႕ အေရးကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အေတာ္ အတန္္ ၾသဇာ ႐ွိေနပါတယ္” ဟု Ton kin က မွတ္ခ်က္ ေပးသည္။
အနားယူမည့္ အစီအစဥ္
အနာဂါတ္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေ႐ႊ မည္သည့္က႑က ပါဝင္မလဲ ဆိုသည့္ကိစၥမွာ အဓိက ေမးခြန္း ျဖစ္သည္။ အၾကြင္းမဲ့ အာဏာ႐ွင္ အေနျဖင့္ တရားဝင္ ရာထူး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ဆက္၍ ယူ/မယူ ဆိုသည့္ ကိစၥမွာ ပညာ႐ွင္တို႔ႏွင့္ ပို၍ သက္ဆိုင္သည္။
၎အေနျဖင့္ ကန္႔လန္ကာ ေနာက္ကြယ္မွ ဆက္လက္ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ ႀကိဳးစားလိမ့္မည္ဟု အကဲခတ္ ပညာ႐ွင္ အမ်ားစုက ယူဆထားၾကသည္။ “တရားဝင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အရေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး တပ္မေတာ္က အနားယူဖို႔ မ်ားပါတယ္” ဟု အေမရိကန္ အေျခစိုက္ ျမန္မာ့ေရးရာ ကၽြမ္းက်င္သူ ဦးဝင္းမင္းက သံုးသပ္ ေျပာၾကားသည္။
“သူက ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ ထားၿပီးသားပါ၊ သမၼတ၊ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ေတြ၊ ပါတီဥကၠ႒၊ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္တို႔ကို အမိန္႔ေပးဖို႔ ေခၚေတြ႕ႏုိင္မယ့္ ႐ုံးခန္းပါတဲ့ အိမ္ကို အခုေနတဲ့ စစ္႐ုံး ဧရိယာ ထဲကေန ေျပာင္းေနပါၿပီ” ဟု ေျပာၾကားသူ ဦးဝင္းမင္းက “တကယ္လို႔ ဦးသန္းေ႐ႊရဲ႕ က်န္းမာေရး ႐ုတ္တရက္ ေဖာက္လာမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ကိစၥေတြ အားလံုး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ၿပိဳပ်က္ သြားႏုိင္ပါတယ္” ဟု သတိေပး ေျပာၾကားသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး၏ “အနားယူ အစီအစဥ္” ေခ်ာေမြ႕မႈ မ႐ွိသည့္ လကၡဏာမ်ားလည္း ေတြ႕ေနရသည္။ ႏိုင္ငံေရး စနစ္သစ္၊ အစိုးရသစ္တြင္ ထိပ္တန္း ရာထူး မရေသာ ထိပ္ပိုင္းစစ္ဖက္ ေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕ စိတ္ေက်နပ္မႈ မ႐ွိေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္ သတင္းရပ္ကြက္က ဆိုသည္။
အထက္ပါ အခ်က္မ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေျခခံက်ေသာ ေျပာင္းလဲမႈ တစ္ခု ႐ွိေၾကာင္း ညႊန္ျပေနသည္။ ယခင္ စနစ္ေဟာင္း၏ အာဏာကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၏ လက္သို႔ စုစည္း ေပးထားကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေ႐ႊက ထိပ္ဆံုးတြင္ ဆက္၍ ထိုင္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သီးျခားစီ အၿပိဳင္အဆိုင္ ရပ္တည္ၾကဖြယ္ ႐ွိသည့္ အာဏာ ဗဟိုခ်က္မ်ား ေပၚလာသည္၊ အစိုးရသစ္ကို ဦးေဆာင္မည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းမ်ား၊ အစိုးရ အဖြဲ႕ထဲမွ တာဝန္ထမ္းဆဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ထဲမွ တပ္မေတာ္ အရာ႐ွိ အုပ္စု၊ ႏွင့္ လက္နက္ကိုင္ တပ္မေတာ္ အဖြဲ႕အစည္း စသည့္ အုပ္စုမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
အဆံုးစြန္ ဆိုရေသာ္ ကမာၻတစ္လႊားမွ အျခားအစိုးရမ်ား ကဲ့သို႔ပင္ ျမန္္မာအစိုးရသစ္ ကိုလည္း ယင္း၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကသာ ဆံုးျဖတ္ ေပးသြားပါလိမ့္မည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ၎လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို လႊမ္းမိုးႏုိင္ျခင္း ႐ွိ/မ႐ွိ ဟူေသာ ေမးခြန္း ထြက္ေပၚလာသည္။ “တကယ္လို႔ အေနာက္ အုပ္စုက sanctions ေတြနဲ႔ ဝိုင္းဝန္းပစ္ပယ္တဲ့ ပံုစံကို ဂ႐ုမစိုက္ပဲ ဆက္လုပ္ ေနတယ္လို႔ ျမန္မာအစိုးရသစ္က ယူဆသြားမယ္ ဆိုရင္ ဆက္ဆံေရး တိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ စိတ္ဝင္စားမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး” ဟု International Crisis Group က သတိေပး ေျပာၾကား ထားသည္။
“ဒီလိုသာ ဆိုရင္ေတာ့ အသံုးမက်တဲ့ ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ အသံုးမဝင္တဲ့ sanctions မူဝါဒ ဆိုတဲ့ ကၽြဲႏွစ္ေကာင္ ခတ္တဲ့ ၾကားမွာ ျမန္မာျပည္သူေတြ ေျမတပင္ ျဖစ္ေနရဦးမွာပါ” ဟု ICG အုပ္စုက ေျပာဆိုခဲ့သည္။
တနည္းေျပာရမည္ ဆိုလွ်င္ ျမန္မာ ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ ယခင္စစ္အစိုးရ ေအာက္တြင္ ေနခဲ့ရသည့္ နည္းတူ ယခု စနစ္သစ္တြင္လည္း အလားတူ ပံုစံမ်ိဳးျဖင့္ ဘဝဆံုး ရေတာ့မည့္ အႏၲရာယ္ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ ႀကံဳေတြ႕ ေနရျခင္း ျဖစ္သည္။
**************************************************************************************************************************
ျမန္မာအရပ္ဖက္ အစိုးရထံမွ အေျပာင္းအလဲ ထြက္ေပၚလာရန္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နည္း
(The Manila Times မွ 1 April 2011 ရက္စြဲပါ “Very few hope for change in Myanmar civilian govt” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)
နာမည္ခံ အရပ္ဖက္အစိုးရ အျဖစ္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ နာမည္ေျပာင္းခဲ့သည့္ ျမန္မာအစိုးရ၏ ႀကိဳးပမ္းမႈသည္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပမွ သံသယျဖင့္ ေဝဖန္မႈမ်ားကို ရင္ဆိုင္ရၿပီး ေဝဖန္ဆန္းစစ္သူမ်ားကလည္း တပ္မေတာ္၏ အာဏာသည္ ကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္သို႔ ေ႐ႊ႕သြားျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္ဟု စိုးရိမ္တႀကီး သံုးသပ္ခဲ့ၾကသည္။
အႏွစ္ငါးဆယ္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအၿပီး လူမုန္းမ်ားေနေသာ တပ္မေတာ္အစိုးရကုိ ဖ်က္သိမ္းကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း သိန္းစိန္ကို သမၼတရာထူး ခန္႔အပ္ၿပီး ေနာက္တစ္ရက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္လမ္းမ်ားေပၚ၌ သတင္းစာမ်ား ေရာင္းေကာင္းခဲ့သည္။
အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ အသစ္က ျပည္သူတို႔၏ စိတ္ဝင္စားမႈကို ႏႈိးဆြေပးခဲ့ေသာ္လည္း အေကာင္းျမင္မႈ အနည္းငယ္သာ႐ွိသည္။ ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပါဝင္ျခင္း မ႐ွိပဲ တပ္မေတာ္ အဖြဲ႕အစည္းကသာ လႊမ္းမိုးထားသည့္ လႊတ္ေတာ္သစ္သည္ သာမန္ျပည္သူမ်ား အၾကား လူေျပာမ်ားေနေသာ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္သည္ဟု ကုမၸဏီတစ္ခုမွ မန္ေနဂ်ာျဖစ္သူ ကိုႏုိင္ကေျပာၾကားသည္။
“ဒါေပမယ့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြက ယူနီေဖာင္းခၽြတ္တာေလာက္တာ ေတြ႕ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံမွာ အေျပာင္းအလဲေတြ႐ွိလိမ့္မယ္လို႔ ျပည္သူ ေတြက မယူဆၾကပါဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး မ်ားမ်ားစားစား ေမွ်ာ္လင့္ထားတာမ႐ွိပါဘူး” ဟုကိုႏိုင္က AFP သို႔ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေဘးဖယ္ထားျခင္း၊ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ အႏိုင္ရရန္ မဲလိမ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ နာမည္ပ်က္ခဲ့ရသည့္ အျပင္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးကို အရပ္ဖက္ မ်က္ႏွာဖံုးတတ္သည့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲအတုဟု ေဝဖန္ဆန္းစစ္သူမ်ား မွတ္ခ်က္ေပးျခင္းခံရသည့္ သိကၡာမဲ့ ႏိုဝင္ဘာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ်ား အၿပီးတြင္ ယခုေနာက္ဆံုး ဗုဒၶဟူးေန႔က အာဏာလႊဲေျပာင္းမႈကို ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ယင္းကဲ့သို႔ အာဏာလႊဲေျပာင္းမႈတြင္ အာဏာ႐ွင္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေ႐ႊက တပ္မေတာ္ အႀကီးအကဲရာထူးကို မလႊတ္ခ်င္လႊတ္ခ်င္ျဖင့္ စြန္႔လႊတ္ခဲ့ ေသာ္လည္း ေနာက္ကြယ္မွ ဆက္လက္ ႀကိဳးကိုင္ႏုိင္ရန္နည္းလမ္း႐ွာေဖြလိမ့္မည္ဟု အကဲခတ္ပညာ႐ွင္မ်ားက ယံုၾကည္ထားၾကသည္။
ၾကာသပေတးေန႔ထုတ္ အစိုးရ အာေသာ္ New Light of Myanmar သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ႐ွား႐ွားပါးပါး မိန္႔ခြန္းတြင္ ဦးသိန္းစိန္က “ျပည္သူေတြက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို ေ႐ြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာေပးခဲ့ပါတယ္” ဟု ကာကြယ္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဒီမိုကေရစီထြန္းကားၿပီး ျပည္သူေတြရဲ႕ လူမႈစီးပြားေရး တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးတာကို ျမင္ခ်င္တဲ့ ႏုိင္ငံေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔အစိုးရသစ္နဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ဖို႔အတြက္ ဖိတ္ေခၚတိုက္တြန္းလို႔ရပါတယ္” ဟုလည္း ဦးသိန္းစိန္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္လည္းအေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုက ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္အေျခအေနကို စိုးရိမ္ပူပန္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခဲ့သလို ကုလသမဂၢ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဘန္ကီမြန္းကလည္း ယခုေျပာင္းလဲမႈသည္ အစစ္အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပရန္ ျမန္မာႏုိ္င္ငံကို တိုက္တြန္းခဲ့သည္။
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံကမူ “ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးလမ္းေၾကာင္း လြတ္လပ္စြာ ေ႐ြးခ်ယ္မႈကို ေထာက္ခံေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီေရး တိုးတက္မႈႏွင့္ ႏုိင္ငံတည္ၿငိမ္မႈကို ျမင္ေတြ႕ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း၊ သို႔မွသာ ဒီမိုကေရစီ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ရ႐ွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း” ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ ၾသဇာလႊမ္းမိုးေသာ ေျမာက္ဖက္အိမ္နီးခ်င္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုရန္ ထိပ္ပိုင္း တာဝန္႐ွိသူ တစ္ဦး ေစလႊတ္မည္ျဖစ္ရာ ဦးသိန္းစိန္၏ သမၼတသက္တမ္းတြင္ ပထမဆံုး ႏုိင္ငံတကာ ဆက္ဆံမႈျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ႏိုဝင္ဘာလက ေ႐ြးေကာက္ပြဲ က်င္းပျခင္းႏွင့္ က်င္းပၿပီး တစ္ပတ္အၾကာတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို လႊတ္ေပးျခင္း ကိစၥမ်ားက အတိုက္အခံမ်ားကို အုပ္စုကြဲသြားေစသည့္အျပင္ sanctions ကိစၥ အေပၚ အျငင္းအခုန္ျဖစ္ေအာင္ မီးေမႊးေပးခဲ့သည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို တမင္ဖယ္ထုတ္ထားသည့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို သပိတ္ေမွာက္ျခင္းေၾကာင့္ ပါတီဖ်က္သိမ္းခံရၿပီး လႊတ္ေတာ္တြင္ တရားဝင္ ရပ္တည္ ေျပာဆိုခြင့္ မ႐ွိေတာ့သည့္အတိုက္အခံ NLD ပါတီက ယခု အေျပာင္းအလဲမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳသည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ေစ့စပ္ညိႇႏႈိင္းေရးကို အဓိက ဦးတည္လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ NLD ပါတီအေနနဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႕သစ္နဲ႔ ဒိုင္ယာေလာ့ စတင္ႏုိင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ ေနပါတယ္” ဟု NLD ပါတီ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္႐ွိသူ ဦးဥာဏ္ဝင္းက ေျပာၾကားသည္။
ေ႐ြးေကာက္ပြဲဝင္ရန္ အတြက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ပါတီႏွင့္ လမ္းခြဲခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အင္အားစု NDF ပါတီကလည္း “က်န္းမာေရးႏွင့္ ပညာေရးက႑အေပၚ ဦးစားေပးဖို႔ ကတိျပဳလိုက္တဲ့ သမၼတႀကီးရဲ႕ မိန္႔ခြန္းဟာ သိပ္ကို အဓိပၸာယ္ျပည့္ဝပါတယ္” ဟုမွတ္ခ်က္ေပးသည္။
“သမၼတႀကီးဆီမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလိုတဲ့ ဆႏၵ႐ွိေနတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမင္ႏုိင္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တကယ္ျဖစ္လာမွာလား ဆိုတာကိုေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ရမွာေပါ့” ဟု NDF ေခါင္းေဆာင္ဦးခင္ေမာင္ေဆြက ေျပာၾကားသည္။၊
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေ႐ႊ၏ သစၥာခံ၊ ယခင္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ယခု သမၼတသစ္ ဦးသိန္းစိန္ သည္ မႏွစ္က ေ႐ြးေကာက္ပြဲဝင္ရန္ ယူနီေဖာင္း ခၽြတ္ခဲ့ၿပီး ယခု အရပ္သား လႊတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္ေနသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း အုပ္စုထဲမွ တစ္ဦးသာျဖစ္သည္။
ဦးသိန္းစိန္၏ တပ္မေတာ္ေနာက္ခံ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီသည္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေနရာ ၄၉၃ အနက္ ၃၈၈ ေနရာအႏုိင္ရေအာင္ ႀကံစည္ ဖန္တီးလုပ္ကိုင္ခဲ့ၿပီး တပ္မေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကလည္း လႊတ္ေတာ္အမတ္ေနရာ ေလးပံုတစ္ပံုကို ႀကိဳတင္ရယူထားၿပီးျဖစ္သည္။
****************************************************************************************************************************
ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ ဆိုး႐ြားေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း
(3 April 2011 ရက္စြဲပါ The New York Times မွ Matthew F.Smith ၏ Bad Business for Burma ကို ဘာသာ ျပန္သည္)
ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က မၾကာေသးမီက အေနာက္ ႏုိင္ငံအား ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ စီးပြားေရးအရ အေရးယူပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဆက္လက္ ထား႐ွိရန္ တိုက္တြန္းခဲ့သည္။ ကမာၻေပၚတြင္ သက္တမ္း အ႐ွည္ဆံုး စစ္အာဏာ႐ွင္ ႏုိင္ငံ ျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၎၏ ဖိႏွပ္ေသာ နည္းလမ္းမ်ားကို ပိုမို တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ လုပ္ေဆာင္လာသည္။ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား (၂၀၀၀) ေက်ာ္သည္ ေထာင္ထဲတြင္ ႐ွိေနဆဲျဖစ္ၿပီး၊ မတရား ဖမ္းဆီးျခင္း၊ ဥပေဒမဲ့ သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ ႏွိပ္စက္ျခင္းႏွင့္ အျခား က်ဴးလြန္မႈမ်ားကို အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသား ေဒသမ်ားတြင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ စနစ္တက် လုပ္ေဆာင္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ သတင္းစကားကို သေဘာ မတူညီမႈမ်ား မ႐ွိဟု မဆိုႏိုင္ေပ။ သူမ၏ သတင္းစကားမွာ ဥေရာပ သမဂၢက ၎၏ အျငင္းပြားေနေသာ sanction မူဝါဒကို ျပန္လည္ မစဥ္းစားမီ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ sanction ႐ုတ္သိမ္းရန္ သေဘာတူေသာ အေနာက္ႏုိင္ငံ မူဝါဒ ခ်မွတ္သူမ်ား၊ အမႈေဆာင္မ်ားႏွင့္ ဥာဏ္ႀကီး႐ွင္ အဖြဲ႕မ်ားသည္ ျမန္မာ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား၊ ၎တို႔၏ ခ႐ိုနီမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးအရာ ဆက္ဆံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ ႏိုးေဆာ္လ်က္ ႐ွိသည္။ အေရးယူ ပိတ္ဆို႔ေရး မူဝါဒသည္ ေခတ္မမွီေတာ့ေသာ မူဝါဒတစ္ခု ျဖစ္႐ုံမက၊ မထိေရာက္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာ ျပည္သူမ်ားသည္ တ႐ုတ္ကို အသာစီးရေစေၾကာင္း၊ တ႐ုတ္သည္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံသို႔ ၎၏ ကုမၸဏီ အမ်ားအျပား ေစလႊတ္ၿပီး စြမ္းအင္က႑တြင္ မ်ားစြာ ေနရာယူလ်က္ ႐ွိသည္ဟု ဆိုသည္။
Beijing သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကုန္းတြင္းပိုင္းႏွင့္ ကမ္းလြန္ပိုင္းတြင္ ေရနံႏွင့္ ဓါတ္ေငြ႕ ကုမၸဏီ (၁၆) ခုခန္႔ ေစလႊတ္ထားရာ၊ အျခား တိုင္းျပည္မ်ားထက္ ပိုမ်ားသည္။ ယခုအခ်ိန္ အထိမူ ထိုပေရာဂ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ား သိပ္မထြက္ေသာ္လည္း၊ ၎တို႔အနက္ အႀကီးဆံုးမွာ တ႐ုတ္သို႔ ေဖာက္လုပ္မည့္ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓါတ္ေငြ႕ ပိုက္လိုင္း ျဖစ္သည္။
မိုင္ ငါးရာ႐ွည္မည့္ ၎ပိုက္လိုင္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေတာင္မ်ား၊ ထူထပ္ေသာေတာမ်ား၊ မိုးေခါင္ေရ႐ွားလြင္ျပင္မ်ား၊ အေရးႀကီးေသာ ျမစ္မ်ား၊ မေအးခ်မ္းေသာ နယ္ေျမမ်ားႏွင့္ လူဦးေရ ထူထပ္ေသာ ေနရာမ်ားကို ျဖတ္သန္းသြားမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ Beijing အဖို႔ မလကၠာ ေရလက္ၾကားကို ေ႐ွာင္႐ွားႏုိင္မည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ကုန္းတြင္းပိတ္ ယူနန္ျပည္နယ္သို႔ ေရနံႏွင့္ သဘာဝ ဓါတ္ေငြ႕ကို တိုက္႐ိုက္ ပို႔ေဆာင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ေပါက္ၾကားလာေသာ စာ႐ြက္စာတမ္းမ်ား၊ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ထိုပေရာဂ်က္ေၾကာင့္ ထိခိုက္ေသာ လူဦးေရ အခ်ိဳ႕ကို လွ်ိဳ႕ဝွက္ အင္တာဗ်ဴးမ်ားအရ ျမန္မာ စစ္တပ္သည္ အဆိုပါ ပေရာဂ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ၎၏ ဆက္စပ္ေသာ အေျခခံ အေဆာက္အဦးမ်ား ကိုလည္း တာဝန္ယူ ရသည္ကို သိ႐ွိရသည္။
ယခု အခ်ိန္အထိ အမ်ားဆံုး ခ်ိဳးေဖာက္မႈမွာ ေျမမ်ား သိမ္းယူျခင္းႏွင့္ အတင္းအဓမၼ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း ေစျခင္းမ်ား ျဖစ္သည္။ မိသားစုမ်ားသည္ ၎တို႔၏ ေျမမ်ားကဲ့သုိ႔ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ား ဆံုး႐ႈံးရၿပီး၊ အခ်ိဳ႕ အနည္းငယ္ ေလ်ာ္ေၾကးရၿပီး အခ်ိဳ႕ မရၾကေပ။ ၎တို႔ကို ဆင္းရဲတြင္း နက္ေစခဲ့သည္။
“မိသားစု စားစရာ ဆန္ေတာင္ လံုလံု ေလာက္ေလာက္ မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ မိသားစု အတြက္ စိုးရိမ္ပါတယ္” ဟု မိသားစု အစဥ္အဆက္ စိုက္ပ်ိဳးလာေသာ လယ္ေျမ ဆံုး႐ႈံးသြားေသာ လယ္သမား တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ၾကမ္းၾကမ္း တမ္းတမ္း က်ဴးလြန္မႈမ်ားလည္း ႐ွိပါေသးသည္။ “စစ္ေထာက္လွမ္းေရး ေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကို မ်က္လံုးပိတ္ၿပီး ေခၚသြားတယ္။ သူတို႔ ဘယ္ေခၚသြားလည္း ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူး။ ျပတင္းေပါက္ မ႐ွိတဲ့ အခန္းထဲမွာ ေလးရက္ ႏွိပ္စက္ၿပီးမွ တရား႐ုံးကို ပို႔ပါတယ္။ ေ႐ွ႕ေနလည္း ငွားခြင့္ မ႐ွိပါဘူး”ဟု ရခိုင္လူမ်ိဳး တစ္ဦးက ေျပာသည္။
၎က ေျပာၾကားရာတြင္ တရား႐ုံး၌ ငါးမိနစ္သာ ၾကာၿပီး ၎အား တရားသူႀကီးက အင္းစိန္ ေထာင္ထဲတြင္ ဆိုး႐ြာေသာ အေျခအေနႏွင့္ ေနခဲ့ရေၾကာင္း၊ ၎၏ ျပစ္မႈမွာ ပိုက္လိုင္း အေၾကာင္း နားလည္ရန္ ရပ္ကြက္ထဲတြင္ သင္တန္းႏွစ္ႀကိမ္ ေပးမိ၍ဟု ဆိုသည္။
အံ့ၾသစရာ မေကာင္းေသာ အခ်က္တစ္ခုမွာ အင္တာဗ်ဴး လုပ္သမွ် ႐ြာသားမ်ားတြင္ တစ္ဦး တစ္ေလကမွ် ပိုက္လိုင္းကို ေထာက္ခံသူ မေတြ႕ရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈအတြက္ အႀကီးဆံုး အက်ိဳးစီးပြားမွာ ထိုပေရာဂ်က္မ်ားမွ ႏွစ္စဥ္ ဓါတ္ေငြ႕ ေရာင္းရေငြ၊ အခြန္ေငြ၊ ခံစားခြင့္မ်ားႏွင့္ ထုတ္လုပ္မႈ အက်ိဳး ခံစားခြင့္မ်ားမွ ေဒၚလာ ဘီလီယံႏွင့္ ခ်ီ၍ ရမည္ျဖစ္သည္။ အတိတ္ျဖစ္ရပ္မ်ား အရ ျပန္လည္သံုးသပ္ရမည္ဆိုလွ်င္ ထိုဝင္ေငြ မ်ားသည္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား ထံသို႔သာ ေရာက္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး လူတန္းစားကြာဟခ်က္ကို ပိုမိုႀကီးမားေစမည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ကမာၻေပၚတြင္ ဒုတိယအဆိုး႐ြားဆံုး အက်င့္ပ်က္ ျခစားသည့္ႏုိင္ငံျဖစ္ၿပီး၊ ေအာက္တြင္ ဆိုမာလီရာ ႏုိင္ငံသာ ႐ွိေၾကာင္း Transparency International ၏ အစီရင္ခံစာအရ သိ႐ွိရသည္။
ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းက ပစ္မွတ္လုပ္၍ sanctionမ်ား လုပ္မထားခဲ့ေသာ္၊ ပိုက္လိုင္းမွ ရေသာ ဝင္ေငြမ်ားသည္ အစိုးရဘတ္ဂ်က္တြင္ မထည့္သြင္းပဲ ႐ွိေနဦးမည္ ျဖစ္ၿပီး စစ္အုပ္ခ်ဳပ္သူ မ်ားႏွင့္ ၎တို႔ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ သူမ်ားအတြက္ ႏုိင္ငံရပ္သား႐ွိ ဘဏ္စာရင္းမ်ားတြင္သာ ႐ွိေနမည္ ျဖစ္သည္။ ဓါတ္ေငြ႕ေရာင္းရျခင္းမွာ ေဒၚလာမ်ား ဘီလီယံခ်ီ၍ ရခဲ့ေသာ္လည္း ေဆး႐ုံမ်ား ေက်ာင္းမ်ား တိုးပြားလာျခင္း မ႐ွိေပ။ သို႔ေသာ္ အုပ္စိုးသူ လူတန္းစားႏွင့္ မိသားစု မ်ားတြင္ အိမ္ေကာင္းႀကီးမ်ား ဇိမ္ခံကားမ်ား တိုးပြားလ်က္ ႐ွိသည္။
Sanction မူဝါဒမ်ားကုိ ျပန္လည္သံုးသပ္ရာတြင္ အေနာက္ႏုိင္ငံ ေရနံႏွင့္သတၱဳ ကုမၸဏီမ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အတြက္ တ႐ုတ္ထက္ ၎တို႔က ပိုလုပ္ႏုိင္မည္ဟု အထင္ မေရာက္ ေစလိုေပ။ ကုမၸဏီတစ္ခုသည္ မည္မွ် ရည္႐ြယ္ခ်က္ ေကာင္းပါေစ။ ပေရာဂ်က္ ျပဳလုပ္ရာ ေနရာမ်ားတြင္ မည္မွ် တာဝန္ယူျဖစ္ပါေစ၊ ရက္စက္မႈမ်ား ႐ွိေနဦးမည္သာ ျဖစ္ၿပီး၊ ႀကီးမားလွေသာ ဝင္ေငြမ်ားကလည္း စစ္တပ္အိတ္ထဲသို႔သာ ေရာက္သြားၿပီး အာဏာ႐ွင္ စနစ္ကိုသာ ပိုမို အားေကာင္းေစမည္ ျဖစ္ၿပီး အေပါင္းလကၡဏာ ေဆာင္ေသာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္လာႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။
အဓိပၸာယ္ ႐ွိေသာ ႏိုင္ငံေရး ေျပာင္းလဲမႈမ်ား မ႐ွိေသးသမွ် ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စြမ္းအင္ ပေရာဂ်က္ အသစ္မ်ားသည္ တ႐ုတ္အတြက္၊ အေနာက္ႏုိင္ငံ အတြက္ သို႔မဟုတ္ ျမန္မာျပည္သူမ်ား အတြက္ စီးပြား ျဖစ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။
**********************************************************************************************************************************
အစုိးရသစ္ ေပၚထြန္းစ ျမန္မာသုိ႔ တရုတ္ထိပ္တန္း ႏုိင္ငံေရး အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ လာေရာက္
(Xinhua သတင္းကုိ ဘာသာ ျပန္ဆုိသည္)
တရုတ္ျပည္သူ႕ သမၼတႏုိင္ငံ၏ ထိပ္တန္း ႏုိင္ငံေရး အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ က်ာခ်င့္လင္သည္ အိမ္နီးခ်င္း ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ အလည္အပတ္ ခရီးစဥ္အျဖစ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ ေရာက္ရွိလာေၾကာင္း အစိုးရ သတင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။ တရုတ္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ဗဟုိေကာ္မတီ ႏုိင္ငံေရးဗ်ဴရုိ အၿမဲတမ္း ေကာ္မတီဝင္ ႏွင့္ တရုတ္ျပည့္သူ႕ ႏုိင္ငံေရး အတုိင္ပင္ခံ ကြန္ဖရင့္၏ ၁၁ ႀကိမ္ေျမာက္ အမ်ိဳးသား ေကာ္မတီ ဥကၠဌလည္း ျဖစ္သူ မစၥတာ က်ာခ်င့္လင္သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ခရီးစဥ္အတြင္း ႏွစ္ႏုိင္ငံ အစဥ္အလာ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈ ျမႇင့္တင္ရန္ ႏွင့္ မတူညီေသာ နယ္ပယ္ အသီးသီးတြင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ရန္ အစိုးရသစ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံမည္ ျဖစ္သည္။
တရုတ္ႏွင့္ ျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံသည္ ခုိင္မာေသာ ဆက္ဆံေရး တစ္ရပ္ကုိ ေကာင္းစြာ ထူေထာင္ထားသည္။ မစၥတာ က်ာခ်င့္လင္သည္ ယခင္ ျမန္မာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအဖြဲ႕၏ သမၼတအျဖစ္ တက္ေရာက္ၿပီး ရက္ပုိင္းတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ လာေရာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ၎၏ ခရီးစဥ္သည္ နဂုိကတည္းက ခုိင္မာထားၿပီးသား ျဖစ္ေသာ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ဆက္ဆံေရးကုိ ထပ္မံ ျမႇင့္တင္ႏုိင္ေရးအတြက္ ေျခလွမ္းတစ္ခုအျဖစ္ အမ်ားက ရႈျမင္ၾကသည္။
မစၥတာ က်ာခ်င့္လင္သည္ ခရီးစဥ္တြင္း ျမန္မာအစုိးရအဖြဲ႕သစ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံမည္ ျဖစ္သလုိ ရွမ္းျပည္နယ္ အေရွ႕ေျမာက္ပုိင္း ငလ်င္ဒဏ္သင့္ ေဒသမ်ား အတြက္ အကူအညီမ်ား ေပးေရးကုိလည္း ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုမည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။ ထုိ႔အတူ ႏွစ္ႏုိင္ငံအၾကား ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး စာခ်ဳပ္မ်ားလည္း ခရီးစဥ္အတြင္း ခ်ဳပ္ဆုိဖြယ္ ရွိသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ ဆုိင္ရာ တရုတ္ သံအမတ္ႀကီး လီက်န္ဟြာက ယခု မစၥတာ က်ာခ်င့္လင္၏ ခရီးစဥ္သည္ တရုတ္-ျမန္မာ အိမ္နီးခ်င္း ဆက္ဆံေရး၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး တုိ႔အတြက္ လြန္စြာ အေရးႀကီးသည့္ ခရီးစဥ္တစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အျပန္အလွန္ ခ်စ္ၾကည္ ရင္းႏွီးမႈ ရွိထားၿပီး ျဖစ္ေသာ တရုတ္ႏွင့္ ျမန္မာ အတြက္ အခြင့္အလမ္းသစ္မ်ား ဖန္တီးေပးမည့္ ခရီးစဥ္လည္း ျဖစ္ေၾကာင္း Xinhua သတင္းဌာနသုိ႔ ေျပာၾကားသည္။
တရုတ္-ျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးသည္ လတ္တေလာ ႏွစ္မ်ားအတြင္း သိသိသာသာ ျမင့္တက္လာသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ အျပန္အလွန္ ကုန္သြယ္မႈ တန္ဖုိးမွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄ ဒႆမ ၄၄၄ ဘီလီယံ ရွိၿပီး ယခင္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ကထက္ ၅၃ ဒႆမ ၂ ရာခုိင္ႏႈန္း ျမင့္တက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ အေနအထားတြင္ တရုတ္သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဒုတိယအႀကီးဆုံး ကုန္သြယ္ဖက္ ႏုိင္ငံ ျဖစ္သည္။
Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.