yangonchronicle 2011 |
၁၃.၇.၂၀၁၁
ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား
ဖုန္ကန္ရာဇီေတာင္ေပၚတက္ခြင့္ပိတ္ပင္
ရန္ကုန္၊ ဇူလိုင္ ၉။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အခ်မ္းသာဆုံးဟုဆုိေသာ ထူး ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ ဦးေတဇ ၿပီးခဲ့ေသာ မတ္လက ရဟတ္ယာဥ္စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းၿပီး ဆင္းသက္ခဲ့ရသည့္ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ပူတာအိုၿမိဳ႕နယ္ရွိ၊ ဖုန္ကန္ရာဇီေတာင္အား ထိုစဥ္မွစၿပီး ယခုအထိ ျဖတ္သန္းသြားလာခြင့္ ပိတ္ပင္ထားေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားထံမွ သိရ သည္။
ရဟတ္ယာဥ္ ဆင္းသက္ခဲ့ရေသာ မတ္လကတည္းက ပူတာအုိၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးက ပိတ္ပင္ထားမႈေၾကာင့္ ေတာင္အနီးတဝိုက္ရွိ ေဒသခံမ်ား အေနျဖင့္ စားဝတ္ေနေရးအခက္အခဲ ႀကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း ကခ်င္ျပည္နယ္ ေဒသခံတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးဖလားေနာ္ဒင္းမ္က ဆိုသည္။
“အခ်ိန္ၾကာလာေတာ့ အဲဒီ ေတာင္ေပၚမွာ ေဆးျမစ္ရွာ၊ သစ္ဥသစ္ဖုရွာၿပီး စားဝတ္ေနေရးေျဖရွင္းေနရတဲ့ ေဒသခံေတြအတြက္ အခက္အခဲျဖစ္လာ တာေပါ့” ဟု ၎ကဆိုသည္။
ထိုသို႔ ျဖတ္သန္းသြားလာခြင့္ပိတ္ထားျခင္းမွာ ဦးေတဇအား ျပန္လည္ကယ္တင္ျခင္းမျပဳႏိုင္မီက ၎တို႔အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ ေလယာဥ္ျဖင့္ခ်ထားေပး ခဲ့ၿပီး ၎တုိ႔မရရွိခဲ့သည့္ ရိကၡာထုတ္မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ရိကၡာထုတ္မ်ားတြင္ ၿဂိဳဟ္တုဖုန္းမ်ား ပါသြားၿပီး ယင္းတို႔ကိုေဒသခံမ်ား ရရွိမည္ စိုးသျဖင့္ ျဖတ္သန္းသြားလာခြင့္ ပိတ္ထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကခ်င္ျပည္နယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းတစ္ဦးျဖစ္သူ ေဒၚေဘာက္ဂ်ာက ၎ၾကား သိထားေသာ အေျခအေနကုိ ရွင္းျပသည္။
“အျခား ဘာေတြပါေသးလဲေတာ့ အတိအက်မသိပါဘူး။ ျမန္ျမန္ေတြ႕ေအာင္ရွာၿပီး ျမန္ျမန္ျပန္ဖြင့္ေပးေစခ်င္တယ္” ဟု ေဒၚေဘာက္ဂ်ာက ဆိုသည္။
အဆိုပါကိစၥ ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ထူးကုမၸဏီမွ ဒါ႐ိုက္တာတစ္ဦးအား ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ရာ “အဲဒီရိကၡာထုပ္ကိစၥကို အတိအက်မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းေနတဲ့ ရဟတ္ယာဥ္ကေတာ့ အခုထိ ျပန္မသယ္ရေသးဘူ” ဟု ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။
ဖုန္ကန္ရာဇီေတာင္ဝန္းက်င္တြင္ ေက်းရြာအုပ္စုေပါင္း ဆယ္ခုေက်ာ္ႏွင့္ ရြာေပါင္း ငါးဆယ္ထက္မနည္းရွိေၾကာင္း၊ ထိုရြာမ်ားရွိေဒသခံအမ်ားစုမွာ ဖုန္ကန္ရာဇီေတာင္ကို အမီျပဳၿပီး အသက္ေမြဝမ္းေက်ာင္းေနၾကသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံ ဦးဖလားေနာ္ဒင္းမ္က ေျပာၾကားသည္။
နာမည္ေက်ာ္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဦးေတဇမွာ Air-Bagan ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ေတာင္တက္ခရီးအတြက္ လမ္းေၾကာင္း ရွာေဖြ ရန္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၂ ရက္ေန႔တြင္ ဖုန္ကန္ရာဇီေရခဲေတာင္ေဒသသုိ႔ အဆုိပါ ရဟတ္ယာဥ္ျဖင့္ သြားေရာက္ခဲ့ရာမွ ယင္းကဲ့သုိ႔ မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြား ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ေရခဲေတာင္ေဒသတြင္ သုံးရက္ၾကာပိတ္မိေနခဲ့ေသာ္လည္း ဦးေတဇမွာ တစ္စုံတစ္ရာ က်န္းမာေရးထိခုိက္မႈ မရွိဘဲ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၄ ရက္ေန႔ တြင္ ရန္ကုန္သုိ႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိခဲ့သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အျမင့္ဆုံးေတာင္တန္းမ်ားတည္ရွိရာ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ပူတာအုိၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေရခဲေတာင္ေဒသမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ မုိင္ေပါင္းတစ္ေထာင္ ေက်ာ္ခန္႔အကြာတြင္ တည္ရွိၿပီး ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕မွ ေလယာဥ္ျဖင့္ မိနစ္ ၂၀ ခန္႔ သြားေရာက္ရေၾကာင္း ျမစ္ႀကီးနားေဒသခံမ်ားထံမွ သိရသည္။
ပိုင္စုိး
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ျမန္မာဘဏ္အတိုးႏႈန္းျမင့္မား၍ ျပည္ပလုပ္ငန္းရွင္မ်ား လာေရာက္ေငြအပ္ႏွံ
ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ဘဏ္မ်ားမွ အပ္ေငြအေပၚ ေပးသည့္ ဘဏ္တိုးႏႈန္းမွာ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားရွိ ဘဏ္မ်ားမွ အပ္ေငြအေပၚေပးသည့္ ဘဏ္တိုးႏႈန္းႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းပိုမို မ်ားျပားသည့္အတြက္ ျပည္ပႏိုင္ငံမွ လာေရာက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ ႏိုင္ငံျခားသား လုပ္ငန္းရွင္အခ်ိဳ႕ပင္ ျမန္မာဘဏ္၌ ေငြ လာေရာက္အပ္ႏွံမႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
အာဆီယံႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕ရွိ ဘဏ္မ်ားတြင္ ေငြသြားေရာက္အပ္ႏွံရာတြင္ဘဏ္တိုးႏႈန္းမွာ ဘဏ္ေခ်းေငြဆိုပါက ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းယူၿပီး ဘဏ္အပ္ေငြ ဆိုပါက ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ျပန္ေပးေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ဘဏ္တိုးႏႈန္းမွာမူ တစ္ႏွစ္လွ်င္အပ္ေငြအေပၚ ၁၂ ရာခိုင္ႏႈန္းေပးေၾကာင္း သိရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ဘဏ္မ်ားမွ အပ္ေငြအေပၚ ေပးသည့္ ဘဏ္တိုးႏႈန္းမွာ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားရွိ ဘဏ္မ်ားမွ အပ္ေငြအေပၚေပးသည့္ ဘဏ္တိုးႏႈန္းႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းပိုမို မ်ားျပားေၾကာင္း သိရ သည္။
ထို႔ျပင္ အာရွႏိုင္ငံမ်ား၌ စီးပြားေရးအင္အားႀကီးႏိုင္ငံႏွစ္ခုျဖစ္သည့္ ေပာာင္ေကာင္ႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမ်ားရွိ ဘဏ္မ်ားတြင္ ေငြသြားေရာက္အပ္ႏွံပါက အပ္ေငြအေပၚ ဘဏ္တိုးႏႈန္း မေပးေၾကာင္း သိရသည္။ စင္ကာပူႏွင့္ မေလးရွားႏိုင္ငံမ်ားရွိ ဘဏ္မ်ားတြင္မူ ဘဏ္တိုးႏႈန္းမွာ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၁ ဒႆမ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ၾကားရွိေၾကာင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျပည္တြင္းရွိဘဏ္မ်ားတြင္ ဘဏ္တိုးႏႈန္း ၁၂ ရာခုိင္ႏႈန္းေပးေနျခင္းမွာ ျပည္ပလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအတြက္ မက္ေမာစရာ ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ အစိုးရမွ ျပည္တြင္းဘဏ္တိုးႏႈန္း ၁၂ ရာခိုင္ႏႈန္းေပးေနမႈကို မေျပာင္းလဲပါက မိမိတို႔ႏိုင္ငံမွ ေငြမ်ားကုိ ႏိုင္ငံျခားသားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ယူသြားလိမ့္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ၎ ကိစၥရပ္အား ေလးေလးနက္နက္စဥ္းစားေစလိုေၾကာင္း ပို႔ကုန္သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ဘဏ္မ်ားတြင္ဘဏ္တိုးႏႈန္း ျမင့္မားေနသည့္အတြက္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားမွ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားပင္ ၎တို႔ႏိုင္ငံ၌ လက္ရွိလုပ္ကိုင္ေနသည့္ အလုပ္ကိုရပ္ကာ အတိုးႏႈန္းကြာျခားမႈေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိဘဏ္မ်ားတြင္ လာေရာက္အပ္ႏွံၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုကဲ့သို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ဘဏ္မ်ားတြင္ ဘဏ္တိုးႏႈန္းျမင့္မားေနသည့္ ၎ ကိစၥရပ္အေပၚအျမတ္ထုတ္ အခြင့္အေရးယူေနသည့္ လုပ္ငန္းရွင္ မ်ားကို ပံုစံသံုးမ်ိဳးျဖင့္ ေတြ႔ရသည္။ ပထမအမ်ိဳးအစားမွာ ျပည္ပဘဏ္မ်ား၌ ေငြအပ္ႏွံထားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားလုပ္ငန္းရွင္က ျပည္ပဘဏ္မွ ေငြျပန္ ထုတ္၍ ျပည္တြင္းဘဏ္တြင္ ျပန္လည္အပ္ႏွံျခင္းျဖစ္သည္။ ဒုတိယအမ်ိဳးအစားမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမွ ျပည္ပဘဏ္မွ ေငြေခ်းယူ၍ အတိုးႏႈန္းမ်ားသည့္ ျပည္တြင္းဘဏ္တြင္ ျပန္လည္ အပ္ႏွံျခင္းျဖစ္သည္။ တတိယအမ်ိဳးအစားမွာ ႏိုင္ငံျခားသားလုပ္ငန္းရွင္က ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ရင္းႏွီးေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အမည္ခံ၍ ဘဏ္၌ အမည္ေျပာင္း ေငြစာရင္းဖြင့္ကာ အတိုးရယူေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ဘဏ္မ်ားမွ ႏိုင္ငံျခားသားအပ္ေငြအေပၚ ဘဏ္တိုးႏႈန္းေပးရမႈမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ဘက္ဂ်က္ထဲမွ ေပးရသလိုပင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္သူ႔ ေငြမ်ားမွာ ၎ႏိုင္ငံျခားသားဆီသို႔သာ ေရာက္ရွိေနေၾကာင္း ဗပာိုဘဏ္မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
(7Day News၊ အတြဲ-၁၀၊ အမွတ္-၁၇ ပါ “ဘဏ္တိုးေၾကာင့္ျပည္ပလုပ္ငန္းရွင္အခ်ိဳ႕ ျမန္မာဘဏ္မ်ားတြင္ ေငြအပ္ေန” သတင္းအား အက်ဥ္းခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ႏိုင္ငံျခားပို႔ကုန္ဝင္ေငြရွိသူမ်ားကို အေဝးေျပးကုန္ကား တင္သြင္းခြင့္ေပး
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားထဲမွ ႏိုုင္ငံျခားပို႔ကုန္ ဝင္ေငြရွိသူတိုင္းအား အေဝးေျပးကုန္တင္ကားမ်ားကို တင္သြင္းခြင့္ ရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားက သတ္မွတ္ထားသည့္ ကုန္တင္ကားအမ်ိဳးအစားကိုသာ ႏိုင္ငံျခားပို႔ကုန္ ဝင္ေငြရွိသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အေနျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ရရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အာဆီယံစံႏႈန္းအတိုင္းက်င့္သံုးရာတြင္ အေဝးေျပးယာဥ္ေမာင္မ်ားတြင္ ကားလိုအပ္ခ်က္မ်ား ရွိေနေသး သည့္အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံျခားပု႔ိကုန္ဝင္ေငြရွိသူတိုင္း ကုန္တင္ကားတင္သြင္းႏိုင္ရန္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ကုန္တင္ကားတင္သြင္းရန္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သတ္မွတ္ထားသည့္ သတ္မွတ္ခ်က္မွာ အဓိကအေနျဖင့္ ဝင္ရိုး ေလးခုပါသည့္ (၁၂ ဘီး) ကားကိုသာ တင္သြင္းရန္ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ စက္မႈ (၂)မွ TATA ကားစက္႐ံုကလည္း တန္ ၂၀ ရွိသည့္ကားမ်ား ထုတ္လုပ္ေနရာမွ တန္ ၄၀ ရွိသည့္ ကားမ်ားကို စတင္ထုတ္ ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ ကုန္တင္ကားတင္သြင္းခြင့္ေပးလိုက္သည့္အတြက္ ျပည္တြင္း၌ ကုန္ႏွင့္ ကားမေလာက္ျခင္းမ်ားကို မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း ၎ကဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယခုကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံျခားပို႔ကုန္ဝင္ေငြရွိသူတိုင္း ကုန္တင္ကားတင္သြင္းခြင့္ ေပးရန္အတြက္ ဇြန္လ ေနာက္ဆံုးပတ္၌ အေဝးေျပးကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားအား ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ေခၚယူေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
၎ ေဆြးေႏြးပြဲအၿပီး၌ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ စက္မႈ(၂)၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာဌာနဆိုင္ရာ မ်ားက ညႇိႏိႈင္း၍ တင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုကဲ့သို႔ အာဆီယံစံႏႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ရန္ လမ္းေၾကး၊ တံတားေၾကး အခြန္ေကာက္ခံေနမႈမ်ားကို ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးရန္ လိုအပ္ ေၾကာင္း၊ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားလက္ရွိေပးေဆာင္ေနရသည့္ အခြန္ႏႈန္းထားမ်ားကိုလည္း ေလွ်ာ့ခ်ေပးသင့္ေၾကာင္း ကုန္တင္ယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးက ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။
အာဆီယံစံႏႈန္းအတိုင္း ျဖစ္ႏိုင္ေစရန္ လုပ္ယူျခင္းထက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ညႇိႏိႈင္း၍ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကို အလိုလို လိုက္နာသြားေစရန္ ေဆာင္ ရြက္သြားသင့္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကား ခဲ့သည္။
(Popular News၊ အတြဲ-၃၊ အမွတ္-၂၇ ပါ “ႏိုင္ငံျခားပို႔ကုန္ရေငြရွိသူတိုင္း အေဝးေျပးကုန္တင္ကား တင္သြင္းခြင့္ရၿပီ” သတင္းအား အက်ဥ္းခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
စင္ကာပူလုပ္ခလစာတိုးျမႇင့္မႈ ျမန္မာအမ်ားစုမခံစားရ
စင္ကာပူႏိုင္ငံ၌ ႏိုင္ငံျခားသားလုပ္ခလစာမ်ား တိုးျမႇင့္ခဲ့ေသာ္လည္း ၎ႏိုင္ငံ၌ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိသည့္ ျမန္မာအမ်ားစုမွာ လစာတိုးျမႇင့္အက်ိဳးခံစားခြင့္ မရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
စင္ကာပူႏိုင္ငံရွိ အေသးစားကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ကိုင္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ လစာႏႈန္းထားမ်ားကို စင္ကာပူအစိုးရက သတ္မွတ္သည့္ အတိုင္း ကုမၸဏီမ်ားက GIO အေကာင့္မွေန၍ တရားဝင္ထည့္ေပးေသာ္လည္း လစာထုတ္ၿပီးပါက တိုးသည့္လစာႏႈန္းထားကို ၎ကုမၸဏီသို႔ပင္ ျပန္လႊဲေပး ရေၾကာင္း စကၤာပူႏိုင္ငံ၌ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ၂၀၀၈ စီးပြားပ်က္ဂယက္မွ စတင္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ စင္ကာပူႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾကသည့္ ျမန္မာလုပ္သားမ်ားသည္ စင္ကာပူႏိုင္ငံ၌ အလုပ္ရရွိမႈလြယ္ကူေစရန္ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းသေဘာတူ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုရာတြင္ အစိုးရသတ္မွတ္ႏႈန္းထက္ ေလွ်ာ့ယူ၍ လုပ္ကိုင္ပါ မည္ပာု ကတိျပဳစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို၍ အလုပ္လုပ္ကိုင္ရန္ စင္ကာပူႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
တစ္ဖက္မွ စင္ကာပူအစိုးရမွ ႏိုင္ငံျခားသားအလုပ္သမားမ်ားအတြက္ လစာႏႈန္းထား တိုးေပးေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ ကုမၸဏီမ်ားမွာ အျခားတစ္ဖက္မွ အက်ိဳးခံစားခြင့္မ်ားကို ျပန္ေလွ်ာ့ေၾကာင္း၊ ၎ ကိစၥရပ္မ်ားကို အမ်ားဆံုးလုပ္သည့္ ကုမၸဏီမ်ားမွာ အလယ္အလတ္တန္းစားကုမၸဏီမ်ားပင္ျဖစ္ေၾကာင္း စင္ကာပူႏိုင္ငံ၌ သြားေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသည့္ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ မွစတင္၍ စည္းမ်ဥ္းအသစ္ကို စတင္ခဲ့ရာ Spass အတြက္ အေျခခံလစာ ၁၈၀၀ မွ ၂၀၀၀ သို႔လည္းေကာင္း၊ EP အမ်ိဳး အစားမ်ားျဖစ္သည့္ Q1, P2, ႏွင့္ P1 အတြက္ေဒၚလာ ၂၈၀၀၊ ၄၀၀၀ ႏွင့္ ၈၀၀၀ အထိ အသီးသီး တိုးျမႇင့္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အလုပ္သမားဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး Mr.Gan Kim Yoong က ပါလီမန္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုကဲ့သို႔ စင္ကာပူႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံျခားသား အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ လစာႏႈန္းထားတိုးျမႇင့္လိုက္သည့္အတြက္ ႏိုင္ငံျခားသားဝန္ထမ္း အလုပ္ သမားမ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းကြ်မ္းက်င္ ဝန္ထမ္းအလုပ္သမားမ်ားအၾကား ယွဥ္ၿပိဳင္မႈမ်ား ရွိလာႏိုင္ၿပီး စင္ကာပူႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားသား ကြ်မ္းက်င္လုပ္ သားမ်ားကို တံခါးပိတ္၍ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း စင္ကာပူအစိုးရမွ ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုကဲ့သို႔ စင္ကာပူႏိုင္ငံမွ ႏိုင္ငံျခားသားအလုပ္သမားမ်ားအတြက္ လစာႏႈန္းထားတိုးေပးျခင္းမွာ စကၤာပူႏိုင္ငံတြင္ စရိတ္စကမ်ား ႀကီးလာသည့္ အတြက္ တိုးေပးျခင္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ အိမ္သံုး ေရ၊ မီး အခြန္မ်ားမွာလည္း ယခင္ထက္ပင္ ႀကီးလာေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ စရိတ္ႀကီးထြားလာသည့္အတြက္ အေျခခံလစာ တိုးေပးျခင္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း စင္ကာပူေရာက္ ျမန္မာပညာရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
(Popular News၊ အတြဲ-၃၊ အမွတ္-၂၇ ပါ “စကၤာပူတြင္ ျပည္ပလုပ္သားလစာတိုးျမႇင့္ေသာ္လည္း ျမန္မာအမ်ားစုမခံစားရ” သတင္းအား အက်ဥ္းခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
စတီးဝဲလ္လမ္းမႀကီး ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္သင့္
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ စီးပြားေရး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ပိုမိုလာရန္ႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈမ်ား ရရွိလာႏိုင္ေစရန္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ အာသံျပည္နယ္မွ ျမန္မာ၊ တ႐ုတ္ေတာင္ပိုင္းထိတိုင္ ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ကမၻာေက်ာ္စတီးဝဲလ္လမ္းမႀကီးအား ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္သင့္ေၾကာင္း စီးပြားေရး ညာရွင္ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အာရွ၌ စီးပြားေရးအင္အား အေတာင့္တင္းဆံုးျဖစ္သည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ႏွစ္ႏိုင္ငံၾကားတြင္ ရွိေၾကာင္း၊ ၎ ႏွစ္ႏိုင္ငံမွ တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံ သြားလာရန္ဆိုသည္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ျဖတ္သြားမွပင္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စတီးဝဲလ္ လမ္းမႀကီးျပန္လည္ဖြင့္မည္ဆိုပါက ျပည္တြင္းရွိ လုပ္ငန္းအမ်ားအျပားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား၊ ေငြေၾကးစီးဆင္းမႈမ်ား အမ်ားအျပား ရရွိလာႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္း စီးပြားေရးပညာရွင္ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အစိုးရသစ္လက္ထက္၌ ၎ စတီးဝဲလ္လမ္းမႀကီး ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံတို႔မွ ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
စတီးဝဲလ္လမ္းမႀကီးအား ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္မည္ဆိုပါက အိႏၵိယႏွင့္ တ႐ုတ္ၾကားနယ္ေက်ာ္ ကုန္သြယ္ေရး (ျပည္တြင္းျဖတ္ ကုန္သြယ္မႈ) လုပ္ငန္း အား အဓိက လုပ္ေဆာင္သြားႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
နယ္ေက်ာ္ျဖတ္ကုန္သြယ္ေရးအေနျဖင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ပို႔ေဆာင္ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လမ္းအသံုးျပဳခႏွင့္ အေကာက္ခြန္ မ်ားကို တိုင္းျပည္ဘ႑ာအျဖစ္ရရွိႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ျပည္သူမ်ားအတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားလည္း ပိုမိုလာႏိုင္ေၾကာင္း စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ား က သံုးသပ္ခဲ့ၾကသည္။
ယခုအခ်ိန္ထိတိုုင္ တရုတ္ဘက္ျခမ္းမွေန၍ အိႏၵိယႏိုင္ငံသို႔ ကုန္သြယ္ပို႔ေဆာင္ရာတြင္ ေရလမ္းေၾကာင္းကိုသာ အသံုးျပဳလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ယခု ကဲ့သို႔ တရုတ္-အိႏၵိယကုန္သြယ္ေရးတြင္ ေရလမ္းေၾကာင္းကိုသာ အသံုးျပဳေနရသည့္အတြက္ အခက္အခဲမ်ားျပားလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ စတီးဝဲလ္လမ္းမႀကီး သာ ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ပါက အခ်ိန္ႏွင့္ ေငြကုန္ေၾကးက် သက္သြားႏိုင္ေၾကာင္း စီးပြားေရးပညာရွင္တစ္ေယာက္ကေျပာၾကားခဲ့သည္။
(ကုမုျဒာ၊ အတြဲ-၁၊ အမွတ္-၁၉ ပါ “စတီးဝဲလ္လမ္းမႀကီး ျပန္ဖြင့္မယ္ဆိုရင္” သတင္းအား အက်ဥ္းခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား
NLDအား ႏိုင္ငံေရးပါတီအျဖစ္ မွတ္ပံုတင္ရန္ သတင္းစာေဆာင္းပါးျဖင့္ တိုက္တြန္း
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၂၈ ရက္ေန႔၌ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ဦးေအာင္ေရႊႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ထံ ဥပေဒႏွင့္ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရန္ အေၾကာင္းၾကားစာေပးပို႔ခဲ့ၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာတြင္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အား ႏိုုင္ငံေရးပါတီအျဖစ္ မွတ္ပံုတင္ရန္ တိုက္တြန္းသည့္ သေဘာပါသည့္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ေရးသားထားေၾကာင္း သိရသည္။
၎ ေဆာင္းပါးမွာ စာေရးသူျပည့္စံုေအာင္ေရးသားထားသည့္ ‘ေရြးခ်ယ္ခြင့္လက္ထဲမွာ’ ေဆာင္းပါးပင္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ၎ ေဆာင္းပါး၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အား ႏိုင္ငံေရးပါတီအျဖစ္ ဆက္လက္ရပ္တည္ႏိုင္ရန္ ပါတီအျဖစ္ မွတ္ပုံတင္ရန္ တိုက္တြန္းထား သည့္ ေဆာင္းပါးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
၎ ‘ေရြးခ်ယ္ခြင့္လက္ထဲမွာ’ ေဆာင္းပါး၌ ေဖာ္ျပထားသည္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔အေနျဖင့္ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ပါတီျပန္လည္ ထူေထာင္ပိုင္ခြင့္ ရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း၊ လတ္တေလာကာလအတြင္း၌ ပါတီသစ္ထူေထာင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားေနၾကသူမ်ား၏ သတင္းမ်ားကို သတင္းစာမ်ားတြင္ ေတြ႔ျမင္ေနၾကရေၾကာင္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနျဖင့္လည္း ပါတီႏိုင္ငံေရးအမွန္တကယ္ ေဆာင္ရြက္လိုသည္ ဆိုပါက ဥပေဒႏွင့္အညီ ပါတီထူေထာင္ခြင့္ရွိေၾကာင္း၊ ပါတီတည္ေထာင္ရာ၌လည္း အမည္သစ္ႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ အမည္ေပာာင္းႏွင့္ပင္ျဖစ္ေစ တရားဝင္ရပ္တည္ ခြင့္ရရွိရန္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ႀကိဳးပမ္းသင့္ေၾကာင္း၊ ပါတီဘက္မွ ဥပေဒႏွင့္အညီ တင္ျပေလွ်ာက္ထားလာသည္ဆိုပါက သက္ဆိုင္ရာ ေကာ္မရွင္အေနျဖင့္ လည္း ခြင့္မျပဳႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေကာင္းေသာလုပ္ရပ္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသား ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာတြင္လည္း အျခားေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ျဖင့္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အား ပါတီမွတ္ပံုတင္၍ ႏိုင္ငံေရးပါတီအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္ရန္ တိုက္တြန္းထားေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
(ျပည္သူ႔ေခတ္၊ အတြဲ-၁၊ အမွတ္၅၁ ပါ “ႏိုင္ငံေရးပါတီအျဖစ္ မွတ္ပံုတင္ရန္ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမွ ေဆာင္းပါးျဖင့္တိုက္တြန္း” သတင္းအား အက်ဥ္းခ်ံဳးေဖာ္ျပသည္)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ေဒၚသန္းသန္းႏုႏွင့္ ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳေက်ာ္ၿငိမ္း ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ မဝင္ရန္ဆံုးျဖတ္
ႏိုဝင္ဘာလအတြင္း က်င္းပႏိုင္ဖြယ္ရွိသည့္ လႊတ္ေတာ္တြင္းလစ္လပ္ေနရာျပန္လည္ျဖည့္တင္းမည့္ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ဒီမိုကရက္တစ္ ပါတီ (ျမန္မာ) အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒၚသန္းသန္းႏုႏွင့္ အတြင္းေရးမွဴး ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳေက်ာ္ၿငိမ္းတို႔သည္ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ေတာ့မည္ မပာုတ္ေၾကာင္း သိရ သည္။
မိမိအေနႏွင့္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ေတာ့မည္မပာုတ္ေၾကာင္း၊ ထပ္မံျပဳလုပ္မည့္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ၌ ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ပါက ကုန္က်စရိတ္အေနျဖင့္ မည္မွ်ရွိမည္ကို မခန္႔မွန္းႏိုင္ေသးေၾကာင္း၊ ပါတီစည္း႐ံုးေရးမွာလည္း လုပ္ေဆာင္ရဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎ အေျခ အေန အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ၌ ဝင္ေရာက္မၿပိဳင္ေတာ့ရန္ ဆံုးျဖတ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ(ျမန္မာ)မွ အတြင္းေရး မွဴးခ်ဳပ္ ေဒၚသန္းသန္းႏုက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ(ျမန္မာ)မွ အတြင္းေရးမွဴး ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳေက်ာ္ၿငိမ္းကလည္း ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ မဝင္ေရာက္သည့္ကိစၥရပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ေရာက္ေတာ့မည္ မပာုတ္ေၾကာင္း၊ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား၌ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္သည္ဆိုသည္မွာ ႏိုင္ျခင္း၊ ရွံဳးျခင္းသည္ အဓိက မပာုတ္ဘဲ တိုင္းျပည္အတြက္ အမွန္တကယ္ အလုပ္လုပ္ေပးႏိုင္ရန္ ဝင္ေရာက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိအေနျဖင့္ မည္သည့္ရာထူးမွ မလိုအပ္ေၾကာင္း ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ၌ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ(ျမန္မာ) မွ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒၚသန္းသန္းႏုသည္ မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၂) မွ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရံႈးနိမ့္ခဲ့ၿပီး၊ ၎ ေရြးေကာက္ပြဲ၌ပင္ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ (ျမန္မာ)မွ အတြင္းေရးမွဴး ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳေက်ာ္ၿငိမ္းသည္ ႀကိဳ႕ပင္ ေကာက္ၿမိဳ႕နယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရံွဳးနိမ့္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထို႔ျပင္ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ (ျမန္မာ) မွ အတြင္းေရးမွဴး ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳေက်ာ္ၿငိမ္းသည္ ၎၏ၿပိဳင္ဘက္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီမွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စား လွယ္ ဦးသန္႔ဇင္အား ေရြးေကာက္ပြဲမသမာမႈအျဖစ္ ကန္႔ကြက္လႊာ တင္သြင္းရာတြင္လည္း အမႈရံႈးနိမ့္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
(ျပည္သူ႔ေခတ္၊ အတြဲ-၁၊ အမွတ္၅၁ ပါ “ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ(ျမန္မာ) မွ အတြင္းေရးမွဴး ၂ ဦး ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမဝင္ရန္ ဆံုးျဖတ္” သတင္းအား အက်ဥ္းခ်ံဳးေဖာ္ျပသည္)
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား
"ယခုအခါ ဥပေဒျပဳေရးနယ္ပယ္တြင္ ျဖစ္ေပၚတုိးတက္မႈ အေျခအေနသစ္တို႔၏ အရိပ္အေယာင္ကို စတင္ျမင္ ေတြ႕ႏုိင္ေပေတာ့မည္။ ဤသည္ကား အျခား မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာ့စီးပြားဖြံ႕ထြားေရး လမ္းစရွာေဖြမႈအျဖစ္ လယ္ယာစီးပြားႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပကတိျဖစ္ခဲ့၊ ျဖစ္ဆဲႏွင့္ ျဖစ္လတၱံ႔တို႔ကို ဆန္းစစ္ေဝဖန္ အကဲျဖတ္၍ လယ္ယာစီးပြား ျမင့္တင္ျခင္းက စၾကမည္ဆိုသည့္ သေဘာအျမင္တို႔သည္ ပညာရွင္အသိုင္းအဝုိင္းတို႔၌ မကြာေသာအျမင္တို႔ ရခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ သည္။ ဤသည္ကို ျမန္မာ့လယ္ယာစီးပြား၏ မွန္ကန္ေသာ ထြက္ေပါက္သို႔ေရာက္ၿပီးဟု မွတ္ခ်က္ျပဳလွ်င္ လြန္အံ့မထင္ပါ"
ဇူလုိင္ ၁၄ ထုတ္ ရန္ကုန္တိုင္းမ္ အတြဲ (၇) အမွတ္ (၂၆) တြင္ပါသည့္ ေဆာင္းပါးရွင္ ဦးခင္ေမာင္ေဆြ(NDF) ၏ "ေျပာင္းလဲရမည့္ စီးပြားေရး မူဝါဒ ေျမယာမူဝါဒႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးထြက္ေပါက္" ေဆာင္းပါးေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"အခြန္ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္က အခုအမ်ားႀကီးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးဖို႔ အစီအစဥ္ေတြရွိေနပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္က အခုအမ်ားႀကီး ေျပာင္းလဲေပးဖို႔ အစီအစဥ္ေတြရွိေနပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္က ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးေနတဲ့ မူဝါဒမ်ားနဲ႔အညီ ရွင္းလင္းလြယ္ကူၿပီး ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိတဲ့ အခြန္စနစ္ Simple and Transparent Tax System ဆိုတဲ့စနစ္ကို ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးႏုိင္ေရးအတြက္ ျပည္တြင္းအခြန္မ်ားဦးစီးဌာနကေန တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိ ေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ ပုဂၢလိကက႑က လုပ္ငန္းရွင္ေတြ၊ လုပ္ငန္းအသင္းအဖြဲ႕ေတြရဲ႕ အႀကံျပဳခ်က္ေတြဟာ အေရးပါတဲ့ေနရာကို ေရာက္လာပါတယ္"
ဇူလိုင္ ၁၃ ထုတ္ Weekly ELEVEN အတြဲ (၆) အမွတ္ (၄၁) တြင္ပါသည့္ "အခြန္ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး လက္ရွိအေျခအေနႏွင့္ ဆီ ေလွ်ာ္မႈ မရွိေတာ့သည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ျပင္ဆင္သင့္သည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို တင္ျပေဆြးေႏြးႏုိင္ရန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသိေပး" သတင္းေဆာင္းပါးမွ ျမန္မာႏုိင္ငံ ငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးႏွင္းဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"မပီမသမွ ပီသလာေအာင္၊ သို႔မဟုတ္ မပီမသမွ ပို၍ေမွးမွိန္ေသာ အေနအထား ျပန္လည္ေရာက္ရွိမသြားေအာင္ ဘာေတြလိုပါမည္နည္း။ ေလာေလာဆယ္ မိမိအေနအထားကို ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရာက္ရွိေနသည္က၊ ယခင္အာဏာပိုင္စနစ္ႏွင့္ ကာလရွည္ၾကာ အုပ္ခ်ဳပ္လာခဲ့ရာမွ ျပည္သူလူထု၏ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ားအရ ဒီမိုကေရစီသုိ႔ ကူးေျပာင္းရန္ အစျပဳသည့္ အေနအထားျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အကူး အေျပာင္းကိစၥတြင္ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ ေပးရမည့္သူမ်ားထဲ၌ စိတ္အားထက္သန္သူမ်ားေရာ၊ မလိုလားမထက္သန္သူမ်ားပါ ေရာေႏွာပါရွိေနႏုိင္သည္။ ဒီမိုကေရစီ လိုလားေသာ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးစိတ္ဓာတ္ ထက္သန္ေသာ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းၾကမွသာလွ်င္ ဒီမိုကေရစီ ပီျပင္ေအာင္ တျဖည္ျဖည္း တြန္းေရႊ႕သြားႏိုင္လိမ့္မည္"
ဇူလိုင္ ၁၄ ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ (၁) အမွတ္ (၅၁) တြင္ပါသည့္ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"အစိုးရကို ရက္ ၁၀၀ ေလာက္နဲ႔ေကာက္ခ်က္ခ်ရင္ေတာ့ ေစာတယ္လို႔ထင္တယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံက ႏွစ္အၾကာ ႀကီးေနမွ ေျပာင္းလဲခဲ့လို႔ အခ်ိန္ေပးဖို႔လိုတယ္။ ၿခံဳေျပာရရင္ေတာ့ လူေတြအားလံုး ေမွ်ာ္လင့္ထားတာက မ်ားေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာ ေလာက္ေတာ့ မရေသးဘူး"
ဇူလုိင္ ၁၄ ထုတ္ 7DAYS အတြဲ (၁၀) အမွတ္ (၁၇)တြင္ပါသည့္ "ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ၏ ပထမဆံုး ရက္ ၁၀၀" သတင္းေဆာင္းပါးမွ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
ေဆာင္းပါးက႑
ပန္းမဝင္ခင္ တက္ေထာင္ျခင္းက ေပးေသာသင္ခန္းစာ
သမၼတ၏ စီးပြားေရးအႀကံေပး ဦးျမင့္ NLD ရံုးခ်ဳပ္တြင္ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ စာတမ္းဖတ္မည့္အစီအစဥ္ကို ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ ဦးျမင့္မွ အခ်ိန္မရေတာ့၍ဟု အေၾကာင္းျပန္ခဲ့ေသာ္လည္း NLD ပါတီဝင္မ်ားက စာတမ္းမဖတ္မီ ျပင္ပသို႔ အသိေပးခဲ့၍ ဦးျမင့္မွ စိတ္ခုကာ လာေရာက္မေဟာေျပာ ေတာ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟုလည္း သတင္းရပ္ကြက္မ်ားမွ သိရသည္။ ဤျဖစ္ရပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေတြးမိေသာ အေတြးမ်ားမွာ ပန္းမဝင္မွီ ေလွာ္တက္ေထာင္ တက္ေသာ၊ မေယာင္ရာ ဆီလူးတတ္ေသာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လူမ်ိဳးတို႔၏ စ႐ိုက္မ်ား မည္သို႔ ျပဳျပင္ၾကမည္နည္းဟူ၍သာ။
ပထမဦးစြာ ဦးျမင့္ NLD တြင္ လာေရာက္စာတမ္းဖတ္မည့္ ကိစၥျဖစ္သည္။ ဦးျမင့္ စာတမ္းမဖတ္မီပင္လွ်င္ NLD အေနျဖင့္ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ မည္သို႔ ရပ္တည္ေနရသည္ကို ေကာင္းစြာနားလည္ထားသင့္သည္။
အေမစုေၾကာင့္ေရာ၊ ပါတီဝင္မ်ား၏ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံမႈမ်ားေၾကာင့္ေရာ စသည္ျဖင့္ မည္မွ်ပင္ ျပည္သူ႔ခ်စ္ခင္မႈ ရရွိေနသည္ျဖစ္ေစ၊ NLD သည္ ယခုအစိုးရလက္ထက္တြင္ တရားမဝင္ ရပ္တည္ေနရေသာ အဖဲြ႕အစည္းသာျဖစ္သည္။ NLD တရားဝင္ေၾကာင္းကို ယခုအုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ အစိုးရ၏ တရားရံုးတြင္ ေလွ်ာက္လဲတင္ျပေနရျခင္းပင္လွ်င္ လက္ရွိအစိုးရ၏ တရားဝင္မႈကို NLD က အသိအမွတ္ျပဳထားသည့္ သေဘာျဖစ္ရာ အစိုးရက တရားဝင္၊ NLD က တရားမဝင္ဟု ဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တရားဝင္အစိုးရသည္ ၎၏ ရန္သူႀကီး NLD ကို ေက်ာင္းေတာ္ကရန္စ အရေရာ၊ ေနာင္ျဖစ္လာ မည့္အေရးေၾကာင့္ေရာ မည္သို႔မွ် မ်က္ႏွာသာမေပးသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အခ်ိန္ျပည့္ ေထာက္လွမ္းေရးမ်ား၊ စရဖမ်ားျဖင့္ အၿမဲမျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေန သလို ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီး ကိုယ္တိုင္ကပင္လွ်င္ အေမစုႏွင့္ ဦးေအာင္ေရႊကို လိပ္မူကာ တရားမဝင္ပါတီျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဖဲြ႕စည္းပံုက သတ္မွတ္ထားေသာ ဥပေဒအရသာ ေနထိုင္ၾကရန္ သတိေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
အေမစုကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ အေျခအေနကို သေဘာေပါက္ ဆင္ျခင္သည့္အေနျဖင့္ ပညာရွိပီပီ အစိုးရႏွင့္ထိပ္တိုက္မတိုးဘဲ ပုဂံခရီးစဥ္ကိုပင္ ေလေၾကာင္းခရီးႏွင့္ သြားခဲ့သည္။ အေရးအခင္းကာလက ေျမနီကုန္းတြင္ စစ္တပ္က ေသနတ္ႏွင့္ခ်ိန္သည္ကိုပင္ ဆက္သြားဝံ့ခဲ့ေသာ အေမစုသည္ ယခု အစိုးရကို ေၾကာက္၍၊ ဒီပဲယင္းကဲ့သို႔ ထပ္မံျဖစ္ပြားမည္ကို ေၾကာက္၍ ကုန္းေၾကာင္းျဖင့္ ခရီးမသြားျခင္းမဟုတ္ပါ။ ပါးရည္နပ္ရည္ရွိသည့္ ေခါင္းေဆာင္သည္ မလိုအပ္ဘဲ ျပႆနာကို ထိပ္တိုက္တိုးေလ့မရွိ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ျပည္သူတို႔၏ ႏွလံုးသည္းပြတ္ျဖစ္ေၾကာင္း ကားတစ္စီးျဖင့္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး လိုက္ျပစရာမလို၊ အခ်ိန္အကန္႔သတ္၊ အစိုးရ အကန္႔အသတ္မ်ားၾကားမွ ပုဂံႏွင့္ ေညာင္ဦးေဒသမ်ားရွိ ျပည္သူလူထု၏ လွိဳက္လွိဳက္လွဲလွဲ ခ်စ္ခင္မႈ ရွိေနေၾကာင္း အစိုးရကို ပညာရွိပီသစြာ ျပလိုက္ၿပီျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္လိုက္မ်ားကား သူရဲေကာင္းဝါဒ မကုန္ခ်င္ၾကေသး။ အခြင့္သင့္လွ်င္ သင့္သလို အစိုးရကို ပုခံုးခ်င္းယွဥ္ရန္ ႀကိဳးစားၾကသည္။ NLDကား တရားမဝင္ မဟုတ္၊ သမၼတ၏ အႀကံေပးကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ လာေရာက္ေနရေသာ အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ႀကီး ျဖစ္ သည္ဟု ဂုဏ္ယူ လိုဖြယ္ရွိသည္။ ဦးျမင့္ လာေရာက္မည့္အေၾကာင္းကို ျပင္ပသို႔ ေမာင္းခတ္ေလေတာ့သည္။
ဦးျမင့္သည္ အေမစုႏွင့္ မိသားစုပမာရင္းႏွီး၍ NLD သို႔လာျခင္းျဖစ္သည္။ သမၼတ အႀကံေပးအေနျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို လာေရာက္ၿပီး အစိုးရသစ္၏ အစီအစဥ္မ်ားကို ပ႐ိုမုိးရွင္းလုပ္ျခင္း မဟုတ္ေပ။ သမၼတႏွင့္ အစိုးရသစ္တြင္ မည္သို႔ေဆာင္ရြက္ေနသည္ကို အေမစု သိေစရန္ ခင္မင္ ရင္းစဲြရွိသည့္ သေဘာျဖင့္သာ လာေရာက္ေျပာျပသည့္ သေဘာသာျဖစ္သည္။ အေျခအေနေကာင္းခဲ့လွ်င္ အစိုးရသစ္ႏွင့္ အေမစုအၾကား ၾကားလူအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ စိတ္ကူးရွိပံု လည္းရသည္။ သို႔ေသာ္ ကာယကံရွင္က ပို၍သိေပမည္။
ထိုသို႔ စိတ္ကူးရွိလွ်င္ပင္ ဦးျမင့္အေနႏွင့္ လတ္တေလာ NLD ၏ အေနအထားကို သေဘာေပါက္ပံုရသည္။ သူ႔ ဆန္စား ရဲရမည္ဟု နားလည္လွ်င္ အစိုးရက အျမင္မၾကည္ေသာ NLD သို႔ လာေရာက္သည့္ ကိစၥမွာ ၎အတြက္ ႀကီးမားသည့္ အခက္အခဲျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သမၼတ၏ အႀကံေပးအျဖစ္ တာဝန္ယူေနသူက အေမစုသို႔ လာေရာက္ရန္မွာ သမၼတႀကီး ရာဇမာန္မရွေစရန္လည္း အေရးႀကီးသည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း အေမစုႏွင့္က မိသားစုပမာ ရင္းႏွီးသူ။ ဤအေနအထားတြင္ ဦးျမင့္အေနျဖင့္ မည္သည့္ျပႆနာမွ ျဖစ္ပြားေစခ်င္ပံုမရ။ သမၼတႀကီး သိသာသိေစ၊ မျမင္ေစႏွင့္ သေဘာျဖင့္သာ လာေရာက္လိုျခင္းျဖစ္မည္။ အေမစုႏွင့္ အစိုးရကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္မဟုတ္ဘဲ စီးပြားေရး အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၎ေတြ႕ရွိထားသည့္ အခ်က္ အလက္မ်ားကို လာေရာက္ေဆြးေႏြးျခင္း ျဖစ္ေပမည္။
ထိုသို႔ ခက္ခဲသည့္ အေနအထားမွ လာေရာက္ရသည္ကို မသိနားမလည္ေသာ NLDဝင္မ်ားက ဦးျမင့္ လာေရာက္မည့္အေၾကာင္းကို ဂုဏ္ယူ တႀကီး ေၾကညာေမာင္းခတ္ေလေတာ့ရာ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ေရာ၊ ျပင္ပတြင္ပါ သတင္းက ဟိုးေလးတေက်ာ္ျဖစ္ကာ ဦးျမင့္လည္း သမၼတႀကီး၏ ရာဇမာန္ရွမည့္အေရး ေမွ်ာ္ေတြးကာ အစီအစဥ္ကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ေတာ့သည္။ လြန္စြာမွပင္ ႏွေျမာစရာေကာင္းပါသည္။ စာတမ္းတြင္ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ား ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား ပါေပလိမ့္မည္။ ႏိုဗယ္ဆုရွင္ႀကီးသည္ အစိုးရကို မုန္းေကာင္းမုန္းႏိုင္ေသာ္လည္း ျပည္သူမ်ားမ်က္ႏွာကို ေထာက္ထားၿပီး ျပည္သူမ်ား ဆင္းရဲေမြေတမႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းပါေစ၊ စီးပြားေရး အဆင္ေျပၾကပါေစဟူေသာ ေစတနာျဖင့္ ဦးျမင့္တို႔ ေဖာ္ေဆာင္မည့္ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားအတြက္ အႀကံဥာဏ္ေကာင္း ေပးႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ဦးျမင့္သည္ ပညာရွင္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ၎ေလးစားရေသာ ေအာက္ စဖိုဒ့္ တကၠသိုလ္ဆင္း ႏိုဗယ္ဆုရွင္၏အႀကံကို တေလးတစား စဥ္းစားေပလိမ့္မည္။ အစိုးရကလုပ္သည္ NLD ကလုပ္သည္၊ ဦးျမင့္က လုပ္သည္ထက္ လတ္တေလာတြင္ ျပည္သူလူထု အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမည့္ ကိစၥတစ္ခု နစ္နာသြားျခင္းျဖစ္သည္။ အဓိကတရားခံမွာ သတင္းေပါက္ၾကားေစခဲ့ေသာ NLD ပါတီ ဝင္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
ယခုမွမဟုတ္၊ ထိုကဲ့သို႔ ပါတီဝင္မ်ားေၾကာင့္ NLD မွာ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပဲြတြင္ နစ္နာခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ စစ္တပ္မွ အာဏာမလဲႊမီပင္ ငါတို႔ႏိုင္ၿပီ၊ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို စစ္ခံု႐ံုးတင္ပစ္မည္ဟု ပန္းမဝင္ခင္ တက္ေထာင္ခဲ့ရာ စစ္တပ္ အာဏာသိမ္းမႈကို ႀကံဳခဲ့ရၿပီး ယေန႔ထိတိုင္ ျပည္သူလူထုေရာ၊ NLD ေရာ ပန္းတိုင္ မေရာက္ခဲ့ေတာ့ေပ။ ေအာင္ပဲြခံလိုလွ်င္ ပန္းဝင္ၿပီးမွ ခံရမည္ကို သတိမျပဳႏိုင္ၾကေသးေသာ၊ အခါခါခံရၿပီးသည့္တိုင္ သင္ခန္းစာ မယူ ႏိုင္ၾကေသးသည့္ လူမ်ားပါေနေသာ အသင္းအဖဲြ႕တစ္ခု၏ က်ဆံုးမႈသည္ ထူးျခားအံၾသစရာ မရွိဟုသာ ဆိုရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.