Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle 2011
yangonchronicle 2011

၉.၉.၂၀၁၁

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

  1. သတ္မွတ္ႏႈန္းထက္ပိုေကာက္ပါက တိုးဂိတ္မ်ားကို ေလးလပိတ္သိမ္းမည္ဟုဆို
  2. ရထားသံလမ္း စစ္ေဆးျပဳျပင္မႈမ်ားအတြက္ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုညိႇႏႈိင္းမည္
  3. ခႏၶာႏွင့္ အသက္အာမခံထားရွိမွသာ ျပည္ပထြက္ခြာခြင့္ရမည္

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

  1. ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး၏ အေထြေထြလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ အမိန္႔ထုတ္ျပန္မႈကို ျပည္သူအမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ေန
  1. အစိုးရသစ္ႏွင့္ ပူးေပါင္းမႈတြင္ က်ရႈံးပါက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွ တာဝန္ယူမည္

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

ေဆာင္းပါးက႑

  1. ျပည္သူ႔ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အေထြေထြလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ သမၼတရဲ႕ အဆံုးအျဖတ္

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

သတ္မွတ္ႏႈန္းထက္ပိုေကာက္ပါက တိုးဂိတ္မ်ားကို ေလးလပိတ္သိမ္းမည္ဟုဆို

အေ၀းေျပးလမ္းမမ်ားတြင္ လမ္းေၾကးေကာက္ခံခြင့္အား အစုိးရထံမွ BOT စနစ္ျဖင့္ ရရွိထားေသာ ကုမၼဏီမ်ားသည္ သတ္မွတ္ႏႈန္းထားထက္ လမ္းေၾကး ပိုေကာက္ခံပါက ေလးလပိတ္သိမ္းခံရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းဒဏ္တပ္မႈ စနစ္ကို စက္တင္ဘာ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္လိုက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ပိတ္သိမ္းခံရသည့္ တိုးဂိတ္မ်ားတြင္ ျပည္ေထာင္စု ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ လမ္းတံတားဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက တာဝန္ယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။

 “ကြ်န္ေတာ္တို႔ သက္ဆိုင္ရာ ကုမၼဏီေတြကို ညႊန္ၾကားလႊာပို႔ဖို႔ ျပင္ေနပါတယ္။ဒီလထဲမွာ အေရးယူမႈစနစ္သစ္ကို စတင္က်င့္သံုးမွာပါ”ဟု ယင္းက ဆိုသည္။

ယခင္က လမ္းေၾကးပိုမိုေကာက္ခံေသာ တိုးဂိတ္မ်ားကို ျပ႒ာန္းထားသည့္ လမ္းပိုင္းဆိုင္ရာဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားအရ အေရးယူသြားမည္ဟု လည္းေကာင္း၊ ေထာင္ဒဏ္ သို႔မဟုတ္ ေငြဒဏ္ခ်မွတ္၍ အေရးယူသြားမည္ဟု သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚလာေသာ္လည္း သိသာစြာ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ျခင္း မရွိေၾကာင္း သိရသည္။

“စည္းကမ္း မလိုက္နာတဲ့ ဂိတ္ေတြကို ကာလအနည္းငယ္ ပိတ္သိမ္းၿပီး အေရးယူတာက ဥပေဒထက္ေကာ ဒဏ္ေၾကး ေဆာင္တာထက္ေကာ ပိုထိေရာက္တယ္”ဟု ယင္းကဆိုသည္။

အဆိုပါ တိုးဂိတ္မ်ားကို က်ပ္ေငြသန္းေပါင္းေထာင္ခ်ီကာ  ေလလံဆြဲရသည့္ နည္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မိမိ တာဝန္ယူရသည့္ လမ္းပိုင္းအား Build,Operate,Transfer(BOT) စနစ္ျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း ရင္းႏွီးေငြ မ်ားစြာကုန္က်ကာ လုပ္ကိုင္ရျခင္းျဖစ္သျဖင့္ တိုးဂိတ္မ်ား ဘက္မွ သတ္မွတ္ကာလအတြင္း အရင္းေက်ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရသည့္ ကိစၥရပ္လည္း ရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္-မႏၱေလး အေဝးေျပးလမ္းေပၚရွိ တိုးဂိတ္         တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးကဆိုသည္။

“လမ္းပိုင္းတစ္ခုကိုရဖို႔ ရင္းရတဲ့စရိတ္ရယ္၊ ဝန္ထမ္းစရိတ္ရယ္ကို ေပါင္းလိုက္ရင္ေတာ့ ကုမၼဏီေတြ မနည္းက်န္ေအာင္ လုပ္ေနရတဲ့ အေျခ   အေနတစ္ခုကို ေရာက္ေနတယ္”ဟု ယင္းကဆက္လက္ဆိုသည္။

လမ္းျဖတ္သန္းခႏွင့္ၿမိဳ႕ျဖတ္သန္းခမ်ားကို ေလ်ာ့ခ်လိုက္သည္ထက္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ သတ္မွတ္ထားသည့္ ပံုမွန္္ေစ်းျဖင့္သာ အမွန္တကယ္ ေကာက္ခံပါက Transation Cost မ်ား ကုန္က်မႈ ေလ်ာ့နည္းသြားႏိုင္ၿပီး အေျခခံ စားသံုးသူမ်ားအေနျဖင့္ သိသာေသာ အက်ိဳးရလဒ္ ျဖစ္ထြန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္တင္ယာဥ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက သံုးသပ္သည္။

“အခုက ဆိုင္းဘုတ္ေစ်းထက္ ပါးစပ္ေစ်း ျဖစ္ေနေတာ့ လုပ္ရကိုင္ရတာ အဆင္မေျပဘူး။ ပစၥည္းစရိတ္ရဲ႕ ေလးပံုတစ္ပံုေလာက္ကို တိုးဂိတ္ဖိုး ေပးေနရတယ္”ဟု ယင္းက ေျပာသည္။

တိုးဂိတ္မ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ေကာက္ခံသည့္ႏႈန္းထား ကြာျခားေနျခင္းမ်ား ရွိေၾကာင္းသိရွိရၿပီး ယခင္က တန္ပိုတင္ေဆာင္လာသည့္ ကုန္တင္ကားမ်ားကို ဒဏ္ရိုက္၍ ျဖတ္သန္းခြင့္ေပးသည့္ တိုးဂိတ္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာမွ အေရးယူခဲ့ရသည္လည္း ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။

YC(KS)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ရထားသံလမ္း စစ္ေဆးျပဳျပင္မႈမ်ားအတြက္ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုညိႇႏႈိင္းမည္

ျမန္မာ့မီးရထားမွ ရထားသံလမ္းမ်ား ႀကံ့ခိုင္မႈအားေကာင္းေစရန္ စစ္ေဆးျပဳျပင္ျခင္း ကိစၥအတြက္ ကန္ထရိုက္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံု     ညိႇႏႈိင္းျခင္းကို စက္တင္ဘာလလယ္၌ ျပဳလုပ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးထံမွ သတင္းရရွိသည္။

ျမန္မာ့မီးရထား အင္ဂ်င္နီယာဌာနသည္ သံလမ္းစစ္ေဆးျပဳျပင္ျခင္းလုပ္ငန္းအား ယခင္က တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ ျမန္မာ့ မီးရထား ဘ႑ာေငြျဖင့္ ကန္ထရိုက္ေပးကာ ပုဂၢလိကသို႔ ျပဳျပင္ေစျခင္းျဖင့္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ယခု ေလာေလာဆယ္တြင္ ျမန္မာ့မီးရထားအစီအစဥ္ျဖင့္ ေျမသားသံလမ္းျပဳျပင္မႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ရန္ အစီအစဥ္ မရွိေသးေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့ မီးရထားရံုးခ်ဳပ္တြင္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးၿပီးမွသာ ျပဳျပင္မႈမ်ားအား လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးမွ ေျပာၾကား သြားသည္။

ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလုပ္ငန္း ပုဂၢလိကသို႔လႊဲေျပာင္းစဥ္ သံလမ္းႀကံ့ခိုင္မႈမ်ား အဆင္သင့္ျဖစ္ေစရန္ႏွင့္ အျခားသံလမ္းမ်ားအားလံုး ပိုမိုႀကံ့ခိုင္ေစရန္ လိုအပ္သည့္လမ္းပိုင္းမ်ားအား ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

YC

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ခႏၶာႏွင့္ အသက္အာမခံထားရွိမွသာ ျပည္ပထြက္ခြာခြင့္ရမည္

ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ျပည္ပသို႔ တရားဝင္ ထြက္ခြာမည့္သူမ်ားအေနႏွင့္ အသက္ႏွင့္ ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္း ထိခိုက္မႈ အာမခံထားရွိမွသာ ျပည္ပသုိ႔ ထြက္ခြာခြင့္ျပဳမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ပအလုပ္အကိုင္ရွာေဖြေရးေအဂ်င္စီက တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ယခင္ အသက္ႏွင့္ ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္း ထိခိုက္မႈ အာမခံထားျခင္းကို ျပည္ပႏိုင္ငံရွိ သေဘၤာမ်ားတြင္ သြားေရာက္အလုပ္ လုပ္ကိုင္ၾကမည့္ သေဘၤာသားမ်ားကိုသာ အာမခံ လုပ္ေဆာင္ခိုင္းၿပီး ယခုအခါ ျပည္ပသို႔ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾကမည့္ ႏိုင္ငံသား အလုပ္သမားမ်ားကိုပါ အသက္ အာမခံထားၿပီးမွ ျပည္ပထြက္ခြာခြင့္ ျပဳေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။

မၾကာေသးမီအခ်ိန္ကလည္း ၎ အာမခံဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္ပထြက္ခြာ အလုပ္သမားမ်ား အာမခံထားရွိေရးအတြက္ အလုပ္သမား ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ျမန္မာ့အာမခံလုပ္ငန္းတို႔ ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္းခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။

၎ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ G to G (Government to Government) စနစ္ျဖင့္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႔ သြားေရာက္အလုပ္ လုပ္ကိုင္မည့္ လုပ္သားမ်ားအား အသက္ႏွင့္ ကိုယ္အဂၤါ အစိတ္အပိုင္း ထိခိုက္မႈ အာမခံထားရွိရမွာျဖစ္ၿပီး ၎ အာမခံထားရွိမႈ အာမခံပရီမီယံေၾကးအတြက္ က်ပ္ ၂၅၀၀၀ ေပးသြင္းရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အာမခံထားရွိၿပီး ျပည္ပထြက္ခြာသြားသည့္ လုပ္သားမ်ား ေသဆံုးမႈရွိခဲ့ပါက အာမခံေလ်ာ္ေၾကးအျဖစ္ က်ပ္သိန္း ၅၀ အား ျပည္ပထြက္ခြာ အလုပ္သမားမ်ား ရရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ကိုယ္ခႏၶာ တစံုတရာ ထိခိုက္မႈမ်ားအတြက္ ထိခိုက္ဆံုးရွံဳးသြားသည့္ အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေပၚ မူတည္၍ အာမခံေငြ ေပးအပ္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး အစိုးသစ္သစ္လက္ထက္မွ စတင္၍ ျပည္ပတြင္ သြားေရာက္အလုပ္ လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိေသာ ျပည္ပထြက္ခြာ အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ စနစ္တက် ပံ့