Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle2011
yangonchronicle2011

၂၆.၁၀.၂၀၁၁

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

  1. တကၠစီကားတြင္း ေပါက္ကြဲ၍ ယာဥ္ေမာင္းေသဆံုး
  1. ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရးစနစ္သစ္ စတင္မည္

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

  1. ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား ေလ်ာ့ရက္ရရန္ အစာငတ္ခံဆႏၵျပ
  1. ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ လက္ရွိလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ သမၼတႏွင့္ေဆြးေႏြးခဲ့သည့္ ကိစၥမ်ားသာျဖစ္ဟုဆို
  2. မီဒီယာႏွင့္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ရွိ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာ္မတီ ေတြ႕ဆုံမည္

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

ေဆာင္းပါးက႑

  1. အေျခခံအေဆာက္အအံုႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလိုအပ္ခ်က္

**************************************************************************

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

တကၠစီကားတြင္း ေပါက္ကြဲ၍ ယာဥ္ေမာင္းေသဆံုး

ေအာက္တိုဘာ ၂၆ ရက္က သဃၤန္းကြ်န္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေျပးဆြဲေနသည့္ အငွားယာဥ္တစ္စီးေပၚတြင္ ေပါက္ကြဲမႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ခရီးသည္ႏွစ္ဦးကို တင္ေဆာင္လာသည့္ ယာဥ္အမွတ္ သ/၁၇၅၂ အျဖဴေရာင္ စူပါ႐ု(ပ္) အငွားကားသည္ သကၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ငမိုးရိပ္ ကိုးလမ္း ထိပ္ ျမင္သာ(ကညန) ရံုးေရွ႕အေရာက္တြင္ ယာဥ္ေမာင္း ထိုင္ခံုေအာက္မွ စတင္ေပါက္ကြဲမႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ရာ ယာဥ္ေမာင္းဦးခင္ေမာင္သင္းမွာ ေသဆံုး သြားခဲ့ၿပီး စီးနင္းလိုက္ပါလာသူ ခရီးသည္ႏွစ္ဦးမွာ ျပင္းထန္သည့္ ဒဏ္ရာမ်ား ရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

“ယာဥ္ေမာင္းက သဃၤန္းကြ်န္းစံျပေဆးရံုအေရာက္မွာ ေသဆံုးသြားခဲ့တာပါ။ က်န္တဲ့ ခရီးသည္ႏွစ္ေယာက္ကိုေတာ့ ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီးကို တင္ပို႔ ကုသထားပါတယ္”ဟု သဃၤန္းကြ်န္းၿမိဳ႕နယ္ရဲစခန္းမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။

ယာဥ္ေမာင္းထိုင္ခံုေအာက္မွ ေပါက္ကြဲခဲ့ျခင္းျဖစ္ကာ ယာဥ္ေနာက္တြင္ ပါရွိသည့္ CNG အိုးကို ထိခိုက္ျခင္း မရွိသည့္အတြက္ အလြန္ျပင္းထန္ သည့္ ေပါက္ကြဲမႈ မျဖစ္သြားခဲ့ေၾကာင္း ယင္းက ဆက္လက္ဆိုသည္။

“လက္ရွိေျပာႏိုင္တာကေတာ့ ေပါက္ကြဲေစတဲ့အရာပါ”ဟု ယင္းရဲအရာရွိက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ျပည္တြင္းသို႔ အတိုက္အခံအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ေဖာက္ခြဲေရးသမားမ်ား ေစလႊတ္ထားေၾကာင္း သတင္းရရွိသည့္အတြက္ ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ သတိျဖင့္ ေနထိုင္ေစလိုေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးရဲတပ္ဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္တြင္ ဗံုးေဖါက္ခြဲမႈမ်ား၊ ဗံုးလန္႔မႈမ်ား ျဖစ္ပြားေနသည္မွာ ၾကာျမင့္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ဆိုသည္။

YC(KS)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရးစနစ္သစ္ စတင္မည္

ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရး စနစ္သစ္ျဖစ္သည့္ စြမ္းေဆာင္မႈ အေျခခံ ေလေၾကာင္း လမ္းညႊန္စနစ္( Performance Base Navigation ) ကို ေနျပည္ေတာ္၊ ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕တို႔တြင္ စတင္အသံုးျပဳရန္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ား၏ ေဖာ္ျပခ်က္အရ သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေလေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ မေတာ္တဆထိခိုက္မႈ အကင္းစင္ဆံုး ႏိုင္ငံျဖစ္ၿပီး၊ ေန႔စဥ္ ျဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းသည့္ ေလယာဥ္မွာ ၄၇၅ စင္းရွိရာ ေလယာဥ္တစ္စင္း ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ျဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းခ်ိန္မွာ မိနစ္ ၄၀ ခန္႔ ၾကာျမင့္ေၾကာင္း သိရသည္။ ေလေၾကာင္းထိန္း ဝန္ထမ္းမ်ားသည္ ၃ မိနစ္လွ်င္ ေလယာဥ္တစ္စင္းႏႈန္းျဖင့္ ထိန္းသိမ္းလမ္းညႊန္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္းပညာသိပၸံေက်ာင္းသည္ ကမာၻ႕ေလေၾကာင္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ရန္ပံုေငြျဖင့္ တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ထားၿပီး၊ ေလေၾကာင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ကၽြမ္းက်င္ဝန္ထမ္းမ်ား ျဖစ္ေစရန္ႏွင့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ လူသားအရင္းအျမစ္မ်ား ေမြးထုတ္ရာ တစ္ခုတည္းေသာေက်ာင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ကမာၻေပၚတြင္ ေလေၾကာင္းစီးပြားေရးလုပ္ငန္းသည္ အရင္းအႏွီး အမ်ားဆံုးလုပ္ငန္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံျခားေငြ ေဒၚလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွာေဖြေပးေသာ ဌာနတစ္ခု ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။

YC

************************************************************************************

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား ေလ်ာ့ရက္ရရန္ အစာငတ္ခံဆႏၵျပ

ရန္ကုန္၊ ေအာက္တိုဘာလ ၂၆။

ႏိုင္ငံေရးျပစ္မႈမ်ားျဖင့္ အက်ဥ္းေထာင္မ်ားအတြင္း အက်ဥ္းက်ေနသည့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားသည္ သာမန္အက်ဥ္းသားမ်ားကဲ့သို႔ ေလွ်ာ့ရက္ ရရွိရန္ အင္းစိန္ဗဟိုအက်ဥ္းေထာင္တြင္ အစာငတ္ခံဆႏၵျပေနေၾကာင္း သိရသည္။

ေအာက္တိုဘာ ၂၆ ရက္ေန႔ ေန႕လယ္စာစားခ်ိန္မွ စတင္ေသာ အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပပြဲတြင္ ပါဝင္သည့္  ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ၁၅ဦးသည္ သာမန္ အက်ဥ္းသားမ်ားကဲ့သို႔ ေလွ်ာ့ရက္ ရရွိရန္ကို အဓိကထား ေတာင္းဆိုျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ဆႏၵျပမႈမွာ အေဆာင္(၃)၊အေဆာင္(၄)၊ အေဆာင္(၅)က ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ ဒီဆႏၵျပပြဲမွာ ဦးစီးသူကေတာ့ မရွိပါဘူး”ဟု ယင္းတို႔ႏွင့္ နီးစပ္သူတစ္ဦးက ဆိုသည္။

အဆိုပါ  အစာငတ္ခံဆႏၵျပမႈတြင္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢႏွင့္ ရခိုင္လူငယ္မ်ားအဖြဲ႕ဝင္မ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြက အက်ဥ္းေထာင္မွာ က်ခံေပမယ့္ လူမႈေရးျပစ္မႈေတြကို က်ဴးလြန္ၿပီး ျပစ္ဒဏ္က်ခံရသူေတြလို ေလ်ာ့ရက္မရဘူး။ ဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ေျပာင္းလဲတိုးတက္လာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမွာ အက်ဥ္းသားေတြဘဝလည္း တိုးတက္လာေစခ်င္တယ္”ဟု အစိုးရသစ္၏ ဒုတိယ အႀကိမ္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ျဖင့္ အက်ဥ္းမွ လြတ္ေျမာက္လာသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

၁၉၈၈ခုႏွစ္မွ ယခုအခ်ိန္ထိ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝွမ္းရွိ အက်ဥ္းေထာင္မ်ားတြင္ အစာငတ္ခံဆႏၵျပမႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ယင္းဆႏၵျပမႈမ်ားတြင္ ၁၉၉၈ခုႏွစ္ ေမလတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ငါးရက္ၾကာ အစာငတ္ခံဆႏၵျပမႈသည္ အႀကီးမားဆံုးျဖစ္ကာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားတစ္ဦး အသက္ဆံုးရႈံးခဲ့ရသည္။

YC(KS)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ လက္ရွိလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ သမၼတႏွင့္ေဆြးေႏြးခဲ့သည့္ ကိစၥမ်ားသာျဖစ္ဟုဆို

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ လက္ရွိလုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ သမၼတႏွင့္ ေတြ႕ဆံုစဥ္ ေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ ကိစၥရပ္မ်ား ကိုသာ   ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ(NLD) မွ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သမၼတႏွင့္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကိုမူ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားသြားမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

“ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြကလည္း ေဒၚစုရဲ့လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို နားလည္ၾကလိမ့္မယ္လို႔ထင္တယ္” ဟု အထက္ပါပုဂၢိဳလ္က ေျပာၾကားသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္မွ လြတ္ေျမာက္လာၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕ကာ နားလည္ရန္ခက္ခဲလာေၾကာင္း ႏိုင္ငံေရး ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္သူ တစ္ဦးက သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ သမၼတႏွင့္ေတြဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို ဗဟိုအလုပ္မႈေဆာင္အဖြဲ႕ဝင္မ်ားကိုမူ အကန္႔အသတ္ျဖင့္သာ အသိေပး ထားေၾကာင္း NLD မွ ဦးဝင္းတင္က ေျပာၾကားသည္။

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား လႊတ္ေပးအေရး၊ ပါတီမွတ္ပံုတင္ေရးႏွင့္ အေမရိကန္မွပိတ္ဆို႔ထားသည့္ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔ထားမႈေတြကို ေဆြးေႏြးခဲ့ ေၾကာင္း NLD ဥကၠ႒ ဦးတင္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ယင္းကဲ့သို႔ သိမ့္ေမြ႕စြာ လုပ္ေဆာင္ေနရသည့္အတြက္ တခ်ိဳ႕ထိပ္သီးေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို သတင္းထုတ္ျပန္မႈမ်ား မျပဳလုပ္ေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။

Peace Press

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

မီဒီယာႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ရွိ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာ္မတီ ေတြ႕ဆုံမည္

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ ေနျပည္ေတာ္၌ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ရွိ အားကစား၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ျပည္သူ႕ဆက္ဆံေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ေကာ္မတီႏွင့္ သတင္းမီဒီယာသမားတို႔၏ ပထမဆံုးအႀကိမ္ေတြ႕ဆံုပြဲကို ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ရွိ ေကာ္မတီဝင္ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ယခင္ ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည့္ တပ္မေတာ္အစိုးရလက္ထက္ကတည္းကပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ မီဒီယာက႑တြင္ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္မ်ား၊ မီဒီယာ ေရးသားခြင့္ အက်ပ္အတည္းမ်ား၊ မီဒီယာလိုအပ္ခ်က္မ်ား ရွိေသးသည့္အတြက္  ျပည္သူ႕ဆက္ဆံေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေကာ္မတီႏွင့္ သတင္းမီဒီယာ သမားတို႔ ေတြ႕ဆံုပြဲ၌ မီဒီယာသမားမ်ား၏ နစ္နာမႈမ်ား၊ အခက္အခဲမ်ား၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ အစိုးရတာဝန္ရွိသူမ်ားသို႔ ေျပာၾကားခ်င္သည့္ ဆႏၵမ်ားႏွင့္ စာေပစိစစ္ေရးတင္ရာတြင္ ႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ အခက္အခဲမ်ားကို တင္ျပႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ၎ေကာ္မတီမွလည္း အခက္အခဲမ်ားေျဖရွင္းေပးရန္ တာဝန္ရွိ ေၾကာင္း ေကာ္မတီဝင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“အခုလို ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္က တာဝန္ရွိသူေတြနဲ႔ မီဒီယာသမားေတြ ေတြ႕ဆံုမယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥကေတာ့ ေကာင္းပါ တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ စာေပ လြတ္လပ္ခြင့္ ပိုမိုရရွိႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဒါပာာ ပထမေျခလွမ္းပဲျဖစ္တယ္။ အခုလို ကြ်န္ေတာ္တို႔ မီဒီယာေတြမွာ လိုအပ္တဲ့ကိစၥေတြကိုလည္း ေနာက္ပိုင္း ျပန္ျဖည့္ႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္” ပာု ျပည္တြင္းသတင္းေထာက္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ရွိ ေကာ္မတီတစ္ရပ္ျဖစ္သည့္ အားကစား၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေကာ္မတီကို စက္တင္ဘာလ ၆ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပေသာ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယ ပံုမွန္အစည္းအေဝးတြင္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး အဖြဲ႕ဝင္ ေကာ္မတီဝင္ ဦးေရ ၁၅ ဦး ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

                                                                                                                              YC

*****************************************************************************

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

“ေလာကေျဖရွင္းလို႔ မရႏုိင္တဲ့ ျပႆနာဆိုတာမရွိပါဘူး။ အဲဒီလိုပဲ မၿပီးဆံုးႏုိင္တဲ့ စစ္ပြဲဆိုတာလည္း မရွိပါဘူး။ အနည္းဆံုးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံက ျပည္တြင္းစစ္ဟာ ပါလက္စတိုင္း အစၥေရးပဋိပကၡနဲ႔ အျခားအနည္းငယ္ေသာ ပဋိပကၡေတြလို ကမာၻနာတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တန္းတူရည္တူ အေျခခံေပၚမွာ အေျမာ္အျမင္ရွိရွိ သေဘာထားႀကီးႀကီးထားၿပီး ေျဖရွင္းရင္ မေက်လည္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ သေဘာထားႀကီးရမယ္ဆိုရာမွာလည္း မၾကာေသးမီက ေထာင္ကထြက္လာတဲ့ ျပည္သူခ်စ္ ဟာသပညာရွင္ ကိုဇာဂနာေျပာသလို ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရဘက္က ထားရွိရမဲ့ သေဘာထားပါ”

ေအာက္တုိဘာ ၂၄ ထုတ္ The Messenger အတြဲ (၂) အမွတ္ (၂၃) တြင္ပါသည့္ ေဆာင္းပါးရွင္ ေမာင္ဝံသ၏ “ေရွ႕ေနသားအဖ ပံုျပင္” ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္၊ ေဇကမာၻကုမၸဏီဦးခင္ေရႊမွ စာနယ္ဇင္းအခ်ိဳ႕သည္ မိမိတို႔လိုရာဆြဲ၍ ေရးသားေဖာ္ျပေနျခင္းမွာ သတင္းရင္းျမစ္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳရာ ေရာက္ေၾကာင္း၊ စာနယ္ဇင္းမ်ားသည္ ဒီမုိကေရစီလမ္းေၾကာင္းသို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းေရးတြင္ အျပဳသေဘာေဆာင္ၾကရန္ အထူးလိုအပ္ ေၾကာင္း၊ မည္သည့္ စာနယ္ဇင္းျဖစ္ေစ မိမိတို႔ ေစာင့္ထိန္းအပ္သည့္ စာနယ္ဇင္းက်င့္ဝတ္ကို တိက်စြာလိုက္နာၾကမွသာလွ်င္ စတုတၳမ႑ိဳင္သည္ ပီျပင္ လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း လွ်ပ္တျပတ္ သင္းဂ်ာနယ္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုရာတြင္ ေဝဖန္ေျပာၾကားလိုသည္။

ေအာင္တိုဘာ ၂၁ ထုတ္ လွ်ပ္တစ္ျပက္ သတင္းဂ်ာနယ္ အတြဲ (၃) အမွတ္ (၅၉) တြင္ပါသည့္ “အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဇကမာၻကို ကုမၸဏီဥကၠ႒ ဦးခင္ေရႊမွ စာနယ္ဇင္းအခ်ိဳ႕အားစာနယ္ဇင္းက်င့္ဝတ္ႏွင့္အညီ သတင္းကို သတင္းလို ေဖာ္ျပၾကရန္ လိုအပ္ ေၾကာင္း ေဝဖန္ ေျပာၾကား” သတင္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ေမး- သဘာဝေဘးက်ေရာက္ႏုိင္တဲ့ ေဒသေတြအေနနဲ႔ ဘာေတြသိထားသင့္သလဲ။

ေျဖ- ကိုယ္ေနတဲ့ေဒသရဲ႕ တည္ေနပံု အေနအထားကို သိထားရမယ္။ အခု ျဖစ္သြားတဲ့ေဒသေတြကို  မုန္တိုင္းဒီေရတုိ႔၊ ဆူနာမီတို႔ သြားေျပာရင္ အလကားပဲ။ သူတို႔အတြက္ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ကမ္း႐ုိးတန္းေနတဲ့သူကေတာ့ သိကို သိရမယ္။ အပူလႈိင္းဒဏ္က်တာတုိ႔၊ မီးေလာင္တာတို႔က အလယ္ပိုင္းေဒသကို ေျပာကိုေျပာရမယ္။ သဘာဝေဘးဟာ သူ႔ ေနရာႏွင့္သူ အကြက္ခ်မႈရွိတယ္ဆိုတာ လူေတြက နားလည္ရမယ္။  အကုန္လံုးကို ေၾကာက္လန္႔ေနစရာမလုိဘူး။ ကိုယ့္ ေဒသမွာ ဘာျဖစ္တတ္တယ္၊ ဘယ္ေလာက္အတုိင္းအတာထိ ျဖစ္တတ္ တယ္ဆိုတာကို ျပည္သူေတြသိေအာင္ လုပ္ရ မယ္။

ေအာက္တိုဘာ ၂၇ ထုတ္ Popular News အတြဲ (၃) အမွတ္ (၂၇) တြင္ပါသည့္ “မိုးေလဝသပညာရွင္ ေဒါက္တာ ထြန္းလြင္ ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး” ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“ကိုယ္က ျပည္ပနဲ႔ ဆက္သြယ္ေနတာ မ်ားတဲ့အတြက္ ကိုယ့္အေကာင့္ပ်က္သြားတဲ့ဒဏ္ကို ေတာ္ေတာ္ေလး ခံလုိက္ရတယ္။ အဆက္အသြယ္ေတြ ယာယီ ျပတ္ေတာက္သြားတာေပါ့။ ဒီမွာလည္း ေမးလ္အသစ္ဖြင့္ဖို႔က နည္းနည္းမလြယ္ေတာ့ အခ်ိန္လုၿပီး လုပ္ရတဲ့အလုပ္ေတြမွာ မလိုအပ္တဲ့ ေႏွာင့္ေႏွး ၾကန္႔ၾကာမႈေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္”

ေအာက္တိုဘာ ၂၇ ထုတ္ Popular News အတြဲ (၃) အမွတ္ (၂၇) တြင္ပါသည့္ “အီေမးလ္ စကားဝွက္ေပ်ာက္ဆံုးမႈ မ်ားလာ” သတင္းမွ အသက္ ၄၀ ေက်ာ္ အရြယ္ရွိ ကုမၸဏီဝန္ထမ္းတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

*************************************************************************************

ေဆာင္းပါးက႑

အေျခခံအေဆာက္အအံုႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလိုအပ္ခ်က္

                ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္အတြက္ အဓိက အေထာက္အကူျပဳသည့္အရာမွာ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ား ျပည့္စံုလံုေလာက္ေအာင္ ရွိျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား ျပည္စံုလံုေလာက္ေအာင္ ရွိျခင္းဆိုသည္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရမွ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈရွိသေလာက္ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား ျပည္စံုလံုေလာက္ေအာင္ တည္ ေဆာက္ယူ ျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ယခင္ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ၏ ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းမ်ားေၾကာင့္ အေျခခံအေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ေရးကို အရွိန္အဟုန္ႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ ေလသည္။ သို႔ေသာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ အားနည္းခ်က္ အေထြေထြေၾကာင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ားမွာ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး အတြက္ မ်ားစြာအေထာက္အကူ မျပဳခဲ့ေပ။ ယခုအခ်ိန္ထိ နယ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ အလွည့္က် မီးေပးစနစ္ျဖင့္ မီးရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဆဲျဖစ္ၿပီး ကုန္အတင္အခ် ျပဳလုပ္သည့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားသည္လည္း မိမိတို႔ႏုိင္သည့္ ဝန္ထက္ ပိုမို၍ ထမ္းေဆာင္ေနရဆဲပင္ ျဖစ္ေလသည္။

အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ေရးသည္ ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရး တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ အမွန္တကယ္ လိုအပ္ေသာအရာ ျဖစ္ေသာ္လည္း အရင္းအႏွီး ႀကီးမားစြာ လုိအပ္သည့္အတြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ခဲယဥ္းေလသည္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ လိုခ်င္လွ်င္ အေကာင္အထည္ မေဖာ္၍လည္း မျဖစ္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမ်ား၏ အေျခခံ အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ေရးတြင္ လိုအပ္ေသာ အရင္းအႏွီးမ်ားကို ကမာၻ႔ဘဏ္ကဲ့သို႔ေသာ ႏုိင္ငံတကာ ဘ႑ေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ေငြေၾကးအေထာက္အပံ့မ်ား ေပးေလ့ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းႏုိင္ငံမွာ ကမာၻ႕ကုလသမဂၢမွ သတ္မွတ္ ထားသည့္ အဆင္းရဲဆံုးႏုိင္ငံစာရင္းတြင္ ပါဝင္ေန၍ေတာ့မျဖစ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ကမာၻ႕အဆင္းရဲဆံုး ႏုိင္ငံစာရင္းထဲတြင္ ရွိေနသည့္အတြက္ ၎စာရင္းထဲမွ အရင္ဆံုးထြက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရဦးမည္ ျဖစ္ေလသည္။

အေျခခံ အေဆာက္အံုမ်ား တည္ေဆာက္ရာတြင္ အေျခာက္တုိက္ မလိုလားအပ္သည့္ အရာမ်ားကို တည္ေဆာက္ေန၍ေတာ့ မျဖစ္ေပ။ ဤေနရာတြင္ ကုန္က်စရိတ္-အက်ိဳးရလဒ္ သ႐ုပ္ခြဲစိစစ္မႈမ်ိဳးကို အထူးဂ႐ုျပဳ  လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ အတြက္ အဓိကလိုအပ္ေနသည့္ ကားလမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ရမည့္အစား စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ အခြင့္အလမ္းနည္းသည့္ ေရကာတာမ်ိဳးကို တည္ေဆာက္ျခင္းသည္ အခြင့္အလမ္း တန္ဖိုးအရ အစိုးရ၏ ဘ႑ာအရင္းအျမစ္မ်ား ခြဲေဝေရးတြင္ မ်ားစြာနစ္နာမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာ ႏုိင္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ရာ၌ ႏုိင္ငံ၏ အားသာခ်က္မ်ားကို စနစ္တက် အသံုးခ်ရင္ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္သည့္ အခြင့္အလမ္း လားရာမ်ားကို သေဘာေပါက္ႏုိင္ဖို႔ လြန္စြာအေရးႀကီးပါသည္။ စကၤာပူႏုိင္ငံသည္ ေရေၾကာင္းကုန္သြယ္ေရး၌ အလြန္အခ်က္ၾကသည့္ေနရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယင္း အာသာခ်က္ကို အသံုးခ်ရင္း အေရွ႕အာရွ၏ စီးပြားေရး အခ်က္အခ်ာၾကေသာ ဆိပ္ကမ္းျဖစ္ေပၚလာေရး အခြင့္အလမ္းအတြက္ အေျခခံ အေဆာက္အအံု မ်ားကို စနစ္တက် တည္ေဆာက္ရယူခဲ့ေလသည္။

အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ အစိုးရမွ ပုဂၢလိကပိုင္လုပ္ေစျခင္းမ်ိဳးကို အခ်ိဳ႕က မလုပ္သင့္ေသာ အရာဟူ၍ ႐ႈျမင္ခ်က္ မ်ိဳးလည္း ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ကမာၻ႔အႏ႔ွံ ႏုိင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ေကာင္းမ်ား ၾကင္အင္လကၡဏာမ်ားတြင္ ပုဂၢလိကပိုင္ျပဳေရးကို အေလးအနက္ ထည့္သြင္းလာ ၾကေလသည္။ ဤကဲ့သို႔ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ေစ်းကြက္၏ သေဘာသဘာဝအရ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္လာၿပီး ျပည္သူ႔ေရးရာ ဝန္ေဆာင္မႈ ေကာင္းမ်ား ျပည္သူလူထုအတြင္ ေပးအပ္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေလသည္။ ပုဂၢလိကပိုင္ တကၠသိုလ္မ်ား၊ သုေတသနဌာနမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ပုဂၢလိက လံုၿခံဳေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ဖြဲ႕စည္းျခင္း၊ တည္ေဆာက္ၿပီး လမ္း၊ တံတားႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးကဲ့သို႔ေသာ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ားကို ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို အစိုးရမွ ပုဂၢလိကသို႔ လႊဲအပ္လုပ္ကိုင္ေစျခင္းႏွင့္ အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိက ဖက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။

အစိုးရမွ ပုဂၢလိကပိုင္သို႔ လြဲေျပာင္းေရးတြင္ ျမင္သာထင္သာရွိမႈမွာ အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ယခင္ ဆိပ္ကမ္း၊ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ားကို ပုဂၢလိကပိုင္ လႊဲေျပာင္းေရးတြင္ ျမင္သာထင္သာမရွိ။ နီးစပ္ရာကိုသာ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့သည္သာ ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ အစိုးရသစ္ တက္လာၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္း ပုဂၢလိကပိုင္ လႊဲေျပာင္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမင္သာထင္သာ အရွိဆံုး လုပ္ရပ္မွာ ၿမိဳ႕႔ပတ္ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္း ျဖစ္သည္။ ဇူလိုင္ ၂၆ ရက္ေန႔၌ ေနျပည္ေတာ္တြင္ က်င္းပေသာ အဆုိပါ အစည္းအေဝးပြဲသို႔ စိတ္ဝင္စားသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ ၁၀၀ ခန္႔ တက္ေရာက္ခဲ့ေလသည္။ တစ္ေန႔ခရီးသည္ တစ္သိန္းနီးပါးခန္႔ရွိေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီမံကိန္းကို လုပ္ေဆာင္မည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ယခုအခါတြင္ market survey လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိ ေနၿပီျဖစ္ေလသည္။ ဤေနရာတြင္ အစုိးရမွ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီတစ္ခုမွ လက္ဝါးႀကီးအုပ္စိုးသြားမႈ မရွိေအာင္ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားကို အေသအခ်ာ ျပ႒ာန္းေပးထားဖို႔ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔အျပင္ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းအခ်င္းခ်င္း ၿပိဳင္ဆိုင္မႈတြင္လည္း အစိုးရမွ ေစ်းႏႈန္းအေသ တစ္ခု သတ္မွတ္ျခင္းမ်ိဳး ျပဳလုပ္၍လည္း မသင့္ပါ။ အဓိကဆိုလိုသည္မွာ အစိုးရ၏ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ထိန္းေက်ာင္းေရး ကုန္က်စရိတ္မွာ ျပည္သူမ်ား၏ မျမင္ရေသာ အခြန္စရိတ္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုအတြက္ေၾကာင့္ အစိုးရအေနျဖင့္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ထိန္းေက်ာင္းမႈမ်ားကို ေလ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္မွသာလွ်င္ ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းမ်ား ၿပိဳင္ဆိုင္မႈမ်ားျဖစ္ေပၚလာကာ ျပည္သူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးမ်ားေစမည္ျဖစ္ေလသည္။

အစိုးရသစ္အေနျဖင့္ ယခင္အစိုးရလက္ထက္ မ်ားစြာတည္ေဆာက္ယူခဲ့ေသာ္လည္း အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမႈ နည္းပါးသည္&#