Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

International Media
Document

Snapshot of the item below:
International Media

ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား (၁)

ေလ့လာမႈအရ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဖုန္းဝန္ေဆာင္မႈ ဝယ္လိုအားႀကီးမားျခင္းႏွင့္အတူ ေစ်းကြက္ျမန္ဆန္စြာ ႀကီးထြားဖြယ္ရွိ

(Global Telecom Business မွ   16 Aug 2013 ရက္စြဲပါ “Myanmar Survey reveals a rapidly growing market with strong demand for telecoms services ” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

မႏွစ္ကအထိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ မိုဘုိင္းဖုန္း သံုးစြဲပ်ံ႕ႏွံ႔မႈသည္  ၁၀% ပင္ မျပည့္ေသာ္လည္း ၂၀၁၇ တြင္ၿမိဳ႕ေပၚ သံုးစြဲမႈႏႈန္း ၉၀% အပါအဝင္ ပ်မ္းမွ် ၅၀% ေက်ာ္သြားဖြယ္ရွိသည္ဟု Analysys Mason ေလ့လာမႈ စစ္တမ္းအရ သိရွိရသည္။

သို႔ရာတြင္ ေနာက္ထပ္ေလ့လာမႈမ်ားအရ ျမန္မာေစ်းကြက္သစ္သို႔ဝင္ၾကမည့္ ေအာ္ပေရတာမ်ားအတြက္  အခြင့္အလမ္းႏွင့္ စိန္ေခၚမႈႏွစ္မ်ိဳးစလံုး ေစာင့္ႀကိဳေနသည္ဟုဆိုသည္။ ၿပီးခဲ့ေသာ ဇြန္လတြင္ေနာ္ေဝ Telenor ႏွင့္ ကာတာ Ooredoo တို႔ကို ေအာ္ပေရတာလုိင္စင္ တင္ဒါေအာင္သူမ်ားအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။

ယင္းသို႔လိုင္စင္ခ်ေပးျပီးေနာက္တြင္ အဓိကၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၌ မိုဘိုင္းဖုန္းသံုးစြဲႏႈန္း တက္လာေသာ္လည္း ေက်းလက္ေဒသမ်ား တြင္မူ အနာဂါတ္ရည္မွန္းခ်က္ ျပည့္မီွႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။

Analysys Mason ေလ့လာမႈစစ္တမ္းကို အဓိကၿမိဳ႕ႀကီး ၅ ၿမိဳ႕ရွိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ၂၀၀ ႏွင့္ သံုးစြဲသူ ၁၀၀၀ ခန္႔ထံမွ ေကာက္ယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး မိုဘုိင္းဖုန္းဝန္ေဆာင္မႈမ်ားအေပၚ လက္ခံႏိုင္မႈ၊ သံုးစြဲမႈႏွင့္ သေဘာထားတို႔ကို ေမးျမန္းခဲ့သည္။

ေက်းလက္ေဒသေနျမန္မာျပည္သူ  ၆၅% မွာမူ ဆာေဗးတြင္ပါဝင္ျခင္းမရွိေပ။ ထို႔အျပင္ လူဦးေရ၏ ၁၃% အၾကံဳး မဝင္ေသာ အသက္ ၁၈ မွ  ၆၅ ႏွစ္ၾကားရွိသူမ်ားကိုသာ  ဆာေဗးလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ရရွိေသာ ကိန္းဂဏန္းမ်ားသည္ အဓိကၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၌သာ ၁၁% ပ်ံ႕ႏွံ႔မႈကို ရည္ညြန္းသည္။

လက္ေတြ႔ေလ့လာမႈမ်ားအရ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္မိုဘုိင္းဖုန္း Station ၁၂၀၀ မွ ၁၆၀၀ အတြင္းသာရွိၿပီး ေက်းလက္ ေဒသမ်ားတြင္  မရွိသေလာက္ပင္ျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။

စစ္တမ္းေကာက္ယူခဲ့ေသာ သံုးစြဲသူထက္ဝက္ေက်ာ္မွာ သံုးစြဲသည့္ကာလ တစ္ႏွစ္ပင္ မျပည့္ေသးဟူေသာ အခ်က္က ေစ်းကြက္အတြင္း တစ္ႏွစ္ၿပီး တစ္ႏွစ္ႀကီးထြားလာမႈကို ရည္ညႊန္းလ်က္ရွိသည္။