Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

Q & C
Document

Snapshot of the item below:
Q & C

  

သတင္းေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

“စာခ်ဳပ္ေတြက ျပန္လည္ျဖည့္စြက္ရမယ့္ အပိုင္းေတြရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံမွာ ႐ုပ္သံလႊင့္ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ နည္းပညာမဖြ႕ံၿဖိဳးေသးပါဘူး။ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုၿပီး လုပ္ကိုင္တဲ့အခ်ိန္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ေရွ႕မွာ နမူနာယူစရာ ဘာမွ မရွိပါဘူး။ နံပါတ္တစ္က ႏုိင္ငံေတာ္အက်ိဴးစီးပြားကို ပိုၿပီးတိုးတက္ရရွိေစမယ္။ ေနာက္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာက႑ကိုလည္း ဖြ႕ံၿဖိဳးေစမယ္ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ရည္႐ြယ္ခ်က္အေပၚ မူတည္ၿပီး ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ စာခ်ဳပ္စာတမ္းအခ်ိဳ႕ေနရာေတြ မွာ လိုအပ္ခ်က္ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။”

ေအာက္တိုဘာလ ၁၀ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာပို႔စ္ ဂလိုဘယ္ ဂ်ာနယ္ အမွတ္ (၁၃၀) တြင္ပါရွိေသာ “ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ပုဂၢလိက႐ုပ္သံမီဒီယာတို႔အၾကား ခ်ဳပ္ဆိုထားသည့္စာခ်ဳပ္မွာ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနေသး ေၾကာင္း ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင့္ေဆြ ေျပာၾကား” သတင္းမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင့္ေဆြ ၏ေျပာၾကား ခ်က္အားေကာက္ႏႈတ္ခ်က္။


“တ႐ုတ္ႏုိင္ငံကျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္ဆိုင္မႈနဲ႔ လြတ္လပ္မႈကို ပိုၿပီးေတာ့ အရင္တုန္းကလိုပဲ အသိအမွတ္ျပဳ တယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ သင့္ေတာ္တဲ့စနစ္အေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံက ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္တာကို သူတို႔ေထာက္ခံမယ္။ ႏွစ္ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြအၾကား အျပန္အလွန္လည္ပတ္ႏုိင္တာေတြကို ေဆြးေႏြးတယ္။”

ေအာက္တိုဘာလ ၁၀ ရက္ေန႔ထုတ္ Daily Eleven ေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းစာတြင္ ပါရွိေသာ “တ႐ုတ္-အာဆီယံ ဆက္ဆံေရးတိုးျမွင့္မႈကို ျမန္မာက အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးႏုိင္မည္ဟု တ႐ုတ္ေမွ်ာ္လင့္” သတင္းမွ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဦးရဲထြဋ္ ၏ေျပာၾကားခ်က္အားေကာက္ႏႈတ္ခ်က္။


“အစိုးရက Social issue ေတြကို သိပ္စိတ္မဝင္စားဘူး။ အဆိုေတြက ျဖစ္မလာဘူး။ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ အေျခခံအေဆာက္အဦးဖြ႕ံၿဖိဳးေရးကို ဦးစားေပးေနေတာ့ ပညာေရးဆိုင္ရာ ရင္းႏွီးျမွုဳပ္ႏွံမႈတို႔၊ လူမႈေရးဆိုင္ရာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ တို႔မွာ မရွိဘူး။”

ေအာက္တိုဘာလ ၁၂ ရက္ေန႔ထုတ္ Trade Time Journal အတြဲ (၂) အမွတ္ (၇၈) တြင္ပါရွိေသာ “ျပည္သူ႔ အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းမ်ား ရန္ကုန္အစိုးရစိတ္ဝင္စားမႈနည္းပါး” သတင္းမွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ ညိဳညိဳသင္း ၏ေျပာၾကားခ်က္အားေကာက္ႏႈတ္ခ်က္။


“ဒီ ဥပေဒကို သီးသန္႔ေရးဆြဲစရာမလိုပါဘူး။ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္ကတည္းက အဓိက႐ုဏ္း ႏွိမ္နင္းေရး ဥပေဒဆိုတာရွိၿပီးသားပါ။ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္မွမဟုတ္ဘူး။ ဒီ ဥပေဒက ဘယ္အၾကမ္းဖက္မႈမ်ဳိးမဆို ဥပေဒမွာပါတဲ့ အတိုင္း စီရင္ေဆာင္႐ြက္ႏုိင္တယ္။ ဒီ ဥပေဒေတြကို ကၽြန္ေတာ္ရခိုင္ျပည္နယ္ႏွင့္ မိတီၳလာ အဓိက႐ုဏ္းေတြျဖစ္တုန္းက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ အက်ယ္တဝန္းေဆြးေႏြးခဲ့တယ္။ အဓိက႐ုဏ္း ႏွိမ္နင္းေရးလက္စြဲဥပေဒကို အဓိကတာဝန္ရွိတဲ့ တရားသူႀကီးတို႔၊ ဒုရဲအုပ္တို႔က ဒီဥပေဒကို သိရွိေၾကာင္း လက္မွတ္ေရးထုိးထားၾကတယ္။ ဥပေဒမွာပါတဲ့အတိုင္း ေသခ်ာမွန္ ကန္စြာ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။”

ေအာက္တိုဘာလ ၁၀ ရက္ေန႔ထုတ္ ျပည္ျမန္မာ ေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းစာတြင္ပါရွိေသာ “ဘာသာေရးအသြင္ ေဆာင္သည့္ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ား တားဆီးေရးဥပေဒ သီးသန္႔ေရးဆြဲရန္မလိုဟုဆို” သတင္း မွ သဃၤန္းကၽြန္း ၿမိဳ႕နယ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းညႊန္႔ ၏ ေျပာၾကားခ်က္အား ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္။


“ဒီေနရာမွာ လုိအပ္ေနတာက ဘာလဲဆိုရင္ လက္ေတြ႕က်တဲ့ လူထုယံုၾကည္ႏုိင္တဲ့ တစ္ႏုိင္ငံလံုး အတိုင္းအတာ ေဆာင္တဲ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးေတြျဖစ္ဖို႔လိုအပ္တယ္။ အင္အားစုအားလံုးလက္ခံႏုိင္တဲ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲ ေရးေတြ ျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။ အားလံုးပါဝင္ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့မွ အားလံုးသေဘာတူညီၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲ ေတြျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။ ဒါေတြဟာ အာမခံခ်က္ရွိရွိ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ကတိကဝတ္ေတြ မကဘဲနဲ႔ တကယ္ကို လက္တြဲၿပီးေတာ့မွ လုပ္ႏုိင္တဲ့အေနအထားရွိ ၊မရွိ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ေတြ႕ျဖတ္သန္းၾကည့္မွပဲ သိမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။”

ေအာက္တိုဘာလ ၁၂ ရက္ေန႔ထုတ္ ယူနတီ ဂ်ာနယ္ အတြဲ (၂) အမွတ္ (၄၀) တြင္ ပါရွိေသာ“ခိုင္မာသည့္ အာမခံခ်က္ ရရွိမွသာလွ်င္ တစ္ႏုိင္ငံလံုး အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ေရးထိုးမည္ဟု တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေခါင္းေဆာင္မ်ား ေျပာၾကား” သတင္းမွ ဗမာႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား ဒီမိုကရက္တစ္ တပ္ဦး (ABSDF) ဥကၠဌ ရဲေဘာ္သံခဲ ၏ ေျပာၾကားခ်က္အားေကာက္ႏႈတ္ခ်က္