Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

worldfocus.org, By Michael lwin, 30 Nov 2009

          လြန္ခဲ့ေသာ ငါးႏွစ္ခန္႔က ျမန္မာတပ္မေတာ္ အစုိးရသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ကုိ ရန္ကုန္မွ ေနျပည္ေတာ္သုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါသည္။

          ထုိသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕စဥ္က ေနျပည္ေတာ္သည္ ေက်းလက္ဆန္ၿပီး စိတ္ဝင္စားစရာ မေကာင္းခဲ့ပါ။ ၿမိဳ႕ငယ္ေလး တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ကာ သက္ကယ္တဲမ်ားျဖင့္ ဆင္းရဲေသာ လယ္သမားမ်ား ေနထုိင္ၾကပါသည္။

          ရန္ကုန္၏ ရွိၿပီးသား အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ရလွ်င္ လြန္ခဲ့ေသာ ငါးႏွစ္က ေခတ္မီရန္ အမ်ားႀကီး လုိအပ္ေနပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ တပ္မေတာ္ အစုိးရသည္ ေက်းရြာေလးအား အစုိးရ ႐ုံးစိုက္ရာ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းရန္ သဘာဝ အရင္းအျမစ္မ်ားစြာကုိ အသံုးျပဳခဲ့ရသည္။

          ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က New York Times တြင္ စီးပြားေရး ပညာရွင္ Sean Turnell ၏ ေဆာင္းပါး၌ ေဖာ္ျပထားရာတြင္ ျမန္မာပညာရွင္မ်ားကလည္း သေဘာတူေသာ ေနျပည္ေတာ္ တည္ေဆာက္ေရး အသံုးစရိတ္မွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄ ဘီလီယံမွ ၅ ဘီလီယံၾကား ရွိမည္ဟု ဆုိပါသည္။

          ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊသည္ အေမရိကန္ ေရတပ္သေဘၤာမ်ား ဝင္ေရာက္လာမည္ကုိ ေၾကာက္၍ လည္းေကာင္း ၿဂိဳလ္တုမွ စံုစမ္း ေထာက္လွမ္းမႈမ်ား၊ အေနာက္ႏုိင္ငံ စပုိင္မ်ား၏ ေထာက္လွမ္းမႈမ်ားကုိ ေၾကာက္၍ လည္းေကာင္း ေနျပည္ေတာ္သုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရျခင္း ျဖစ္မည္ဟု အေနာက္တိုင္း ေလ့လာသူမ်ားက ခန္႔မွန္းၾကပါသည္။

          ျမန္မာ အစုိးရဖက္ကေတာ့ ထုိသုိ႔ ေၾကာက္၍ ေျပာင္းျခင္း မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အစြန္အဖ်ား ေဒသမ်ားတြင္ သူပုန္ထျခင္းမ်ားသည္ သမုိင္းေၾကာင္းႏွင့္ ခ်ီ၍ ရွိခဲ့ရာ၊ တုိင္းျပည္၏ ဗဟုိက်ေသာ ေနရာသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားျခင္းျဖင့္ စစ္တပ္ကုိ မဟာဗ်ဴဟာက်က် ကြပ္ကဲႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ ဗဟုိက်ေသာ ေနရာသည္ ဆက္သြယ္ေရး လြယ္ကူေအာင္ ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ စရိတ္သက္သာသည့္ အားသာခ်က္ ရွိၿပီး၊ ေျမာက္ပိုင္းေဒသမ်ားႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးအတြက္ အားသာခ်က္မ်ား ရွိပါသည္။

          ရန္ကုန္မွ ေနျပည္ေတာ္သုိ႔ ကားေမာင္းခ်ိန္ ၄-၅ နာရီခန္႔ ရွိပါသည္။ ေခ်ာေမြ႕ေနေသာ အေဝးေျပး လမ္းမႀကီးသည္ ၿပီးစီးလု ျဖစ္ေနၿပီး ကားအနည္းငယ္သာ ရွိပါသည္။ အနီးအနားမွ ရြာမ်ားတြင္ ေနထုိင္ သူမ်ားသည္ ခေမာက္ႏွင့္ လံုခ်ည္မ်ား ဝတ္ထားၿပီး၊ လမ္းေဘး ျဖဴနီက်ား တံုးမ်ားစီရန္ တြင္းတူးေနၾကပါသည္။ အလုပ္သမား အမ်ားစုမွာ ကေလးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

          လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ စစ္ေဆးသည့္ ခ်က္ပြိဳင့္ ေနရာေလးမ်ား ရွိရာ၊ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕မွ E-Z ျဖတ္သန္းခြင့္ စစ္ေဆးသည့္ တုိးဂိတ္ႏွင့္ တူပါသည္။ စစ္သားတစ္ဦး သုိ႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသမီးငယ္တစ္ဦး သည္ LCD ေမာ္နီတာ ေရွ႕တြင္ ထုိင္ေနၿပီး ကားတစ္စီးလွ်င္ ၂၅၀၀ (ေဒၚလာ ၂.၅ခန္႔) ေကာက္ပါသည္။ အျခားစစ္ေဆးေသာ ေနရာမ်ားမွာ မသကၤာေသာ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကုိ စစ္ေဆးရန္ ထားပါသည္။

          ခရီးသြားမ်ားအား ေနျပည္ေတာ္မွ ႀကိဳဆုိပါ၏ဟု အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ေရးထုိးထားေသာ ဆုိင္းဘုတ္မ်ားျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ပါသည္။ ေနျပည္ေတာ္ တည္ေဆာက္ေရး၏ အသီးအပြင့္မ်ားအျဖစ္ လမ္းမက်ယ္ႀကီးမ်ား၊ အပင္မ်ား စုိက္ထားေသာ အဝိုင္းႀကီးမ်ား၊ ေရာင္စံုျခယ္ထားေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား အတြက္ တုိက္ခန္းမ်ားႏွင့္ ဧည့္သည္မ်ားအား ဆဲြေဆာင္ရန္ ေရပန္းဥယ်ာဥ္ႏွင့္ တိရစာၦန္႐ုံတုိ႔လည္း ရွိပါသည္။

          သုိ႔ေသာ္ မွတ္မိလြယ္သည့္ အမွတ္အသားမ်ား နည္းပါးမႈေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ လမ္းျပမွာ မၾကာ ခဏ မ်က္စိလည္လ်က္ ႐ွိပါသည္။ ၎သည္ ႏ်ဴကလီယာ ႐ူပေဗဒႏွင့္ ဘဲြ႕ရသူျဖစ္ၿပီး လြန္ခဲ့ေသာ ငါးႏွစ္ကတည္းက ေနထုိင္သူ ျဖစ္ပါသည္။

          ေနျပည္ေတာ္တြင္ လူဦးေရ တစ္သန္းခန္႔ ရွိသည္ဟု ဆုိေသာ္လည္း လူအနည္းငယ္သာ ေတြ႕ရပါသည္။ ေနျပည္ေတာ္သည္ ဧရိယာအက်ယ္ႀကီးေပၚတြင္ ျဖန္႔၍ တည္ေဆာက္ ထားေသာေၾကာင့္လား မေျပာတတ္ေပ။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment