Business Standard, By Ajay Modi, 24th August 2010
မဏိပူရတြင္ ေရနံထြက္ ပစၥည္းမ်ား ျပတ္လပ္မႈကို ႀကံဳေတြ႕ေနရသည္ ျဖစ္ရာ၊ ဗဟို အစိုးရအား အိမ္နီးခ်င္း ျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ေလာင္စာဆီ တင္သြင္းရန္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းခံလ်က္ ရွိသည္။
ျပည္နယ္ အစိုးရက ထိုသို႔ ေဆာင္ရြက္ရျခင္းမွာ United Naga Council က ေလးလ အတြင္း ဒုတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ အျဖစ္ ၾသဂုတ္လ ၃ ရက္ေန႔မွစ၍ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈကို ရက္ႏွစ္ဆယ္ၾကာ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
"ျပည္နယ္ အစိုးရက ျမန္မာႏိုင္ငံက ဓာတ္ဆီနဲ႔ ဒီဇယ္ တင္သြင္းဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေလွ်ာက္ထား လာပါတယ္။ ျပည္တြင္း လမ္းေၾကာင္းေတြက သူတို႔ ျပည္နယ္ကို မေရာက္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သိပ္ခြင့္မျပဳခ်င္ဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက ေလာင္စာဆီဟာ Euro III စံကို မမီလို႔ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္ေန႔ ကစၿပီး Euro III စံျပည့္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ စီစဥ္ထားပါတယ္" ဟု ဗဟို အစိုးရ ေရနံနဲ႔ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ ဝန္ႀကီးဌာနမွ အႀကီးတန္း တာဝန္ရွိသူက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အေစာပိုင္းက နာဂအုပ္စုမ်ားသည္ မဏိပူရကို ျပည္မႀကီးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေသာ အေဝးေျပး လမ္းမႀကီး အမွတ္ ၃၉ ႏွင့္ ၅၃ ကို ဧၿပီလ ၁၁ ရက္မွစ၍ ႏွစ္လခန္႔ ပိတ္ထားခဲ့သည္။ အေၾကာင္းမွာ NSCN (I-M) ေခါင္းေဆာင္ Thuingaleng Muivah အား ဇာတိရြာသို႔ လာေရာက္ ခြင့္မျပဳရန္ မဏိပူရ အစိုးရက ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ စီးပြားေရးအရ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားသည္ ေလာင္စာဆီ အပါအဝင္ မရွိမျဖစ္ အသံုးအေဆာင္မ်ား ဆိုးရြားစြာ ျပတ္လပ္မႈကို ျဖစ္ေစသည္။
ၿမိဳ႕ႀကီး ၁၃ ၿမိဳ႕ ျဖစ္ေသာ Delhi၊ မြန္ဘိုင္း၊ ကိုးလ္ကတၱား၊ ခ်န္ဒိုင္း၊ ဟိုက္ဒရာဘတ္၊ ဘန္ဂေလာ၊ Lucknow၊ Kanpur၊ Agra၊ Surat၊ Ahmedahad၊ Pune ႏွင့္ Sholapur တို႔တြင္ ေလာင္စာဆီ အဆင့္ကို Euro III မွ Euro IV သို႔ ဧၿပီလ ၁ ရက္ မွစ၍ ျမႇင့္တင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ တုိင္းျပည္၏ က်န္အစိတ္အပိုင္းမ်ားတြင္ Euro II မွ Euro III သို႔ ေအာက္တိုဘာလ ၁ ရက္ မွစ၍ ျမႇင့္တင္ရန္ စီစဥ္ၿပီး ျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ ပို၍ သန္႔ရွင္းေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေလာင္စာဆီမ်ားကို သတ္မွတ္ရျခင္းမွာ ဆိလ္ဖာႏွင့္ ဘင္ဇင္း တို႔ကဲ့သို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ အႏၲရာယ္ ျဖစ္ေစမည့္ ဓာတ္ေငြ႕ ထုတ္လႊတ္မႈမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
မဏိပူရတြင္ နာဂ အုပ္စုမ်ားက စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔ထားမႈေၾကာင့္ Lok Sabha တြင္ ပိုမို အေရးေပး ဂ႐ုစိုက္ရန္ ေတာင္းဆိုမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီး P Chidambaram က ေျဖၾကားရာတြင္ အစိုးရ အေနျဖင့္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေသာ အသံုးအေဆာင္မ်ား ျပည့္စံု လံုေလာက္ေရး အတြက္ ပိုမို ႀကိဳးစားေပးလိမ့္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ဆိုသည္။ Indian Oil မွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားရာတြင္ ၎တို႔ကုမၸဏီသည္ မဏိပူရသို႔ ေရနံထြက္ ပစၥည္းမ်ား ေပးပို႔ေရး အတြက္ အျခား လမ္းေၾကာင္းမ်ား ရွာ၍ ႀကိဳးစားေနေၾကာင္း ဆိုသည္။
အေဝးေျပးလမ္း ၃၉ ႏွင့္ ၅၃ မွာ လူအမ်ား ခရီးသြားရန္သာ ဖြင့္ေပးထားျခင္း ျဖစ္၍ မရွိမျဖစ္ အသံုးအေဆာင္မ်ား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးကို မထိခိုက္ႏိုင္ေၾကာင္း Chidambaram က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
--Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.