Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

(The Nation သတင္းစာမွ Jan 7 2011 ရက္စြဲပါ Thailand Retains Position as world's top rice exporter in 2010 သတင္းကို ဘာသာ ျပန္ဆိုသည္။)

ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ ခန္႔မွန္းေျခ ဆန္ မက္ထရစ္ တန္ခ်ိန္ ၉.၀၃ သန္းခန္႔ တင္ပို႔ကာ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္စုၾကာ ရယူထားေသာ ကမာၻ႔ ထိပ္ဆံုး ဆန္တင္ပို႔သူ ေနရာတြင္ ဆက္လက္ ရပ္တည္ေနသည္ဟု ဆန္လုပ္ငန္း သတင္း ရပ္ကြက္က ေသာၾကာေန႔တြင္ ေျပာၾကားသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ ယခင္ႏွစ္ ဆန္တင္ပို႔မႈ ပမာဏသည္ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္း တိုးတက္ခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံအား ခန္႔မွန္းေျခ ေဒၚလာ ၅.၃ ဘီလ်ံခန္႔ ရွာေဖြ ေပးႏိုင္ခဲ့သည္ဟု ဆန္တင္ပို႔သူမ်ား အသင္း ေျပာေရး ဆိုခြင့္ ရွိသူ ဗီဆန္ႏူးဆိုင္ကူးက ဆိုသည္။

ႏိုင္ငံတကာ ဆန္ေရာင္းဝယ္ေရး နယ္ပယ္တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အနီးကပ္ဆံုး ၿပိဳင္ဖက္ ျဖစ္ေသာ ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံကမူ ခန္႔မွန္းေျခ ဆန္တန္ခ်ိန္ ၆.၉ သန္းခန္႔ မႏွစ္က တင္ပို႔ခဲ့သည္ဟု သိရွိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံက ဆိုရွယ္လစ္ စနစ္ကို က်င့္သံုးကာ ကမာၻ႕ဆန္ေလာက၏ ယခင္ ထိပ္ဆံုး ေနရာ ဆံုး႐ႈံးသြားခဲ့ေသာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံက ကမာၻ႔ ဦးေဆာင္ ဆန္တင္ပို႔သူ ျဖစ္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ ဆန္တင္ပို႔မႈသည္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ တန္ခ်ိန္ ၁၀ သန္း တင္ပို႔ကာ အျမင့္ဆံုးသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၀၉ တြင္မူ တန္ခ်ိန္ ၈.၆ သန္း တင္ပို႔ႏိုင္ခဲ့သည္။

၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ ထုိင္းႏိုင္ငံ၏ အႀကီးမားဆံုး ဆန္တင္ပို႔မႈ ေစ်းကြက္မွာ အာဖရိက ျဖစ္၍ ႏိုင္ဂ်ီးရီးယား၊ အိုင္ဗရီကိုစ့္ႏွင့္ ေတာင္အာဖရိကတို႔က အမ်ားဆံုး ဝယ္ယူခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

"အာရွတိုက္မွာေတာ့ မႏွစ္က ဗီယက္နမ္ကို ေစ်းကြက္ တခ်ဳိ႕ ခြဲေပးလိုက္ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေစ်းႏႈန္းက ျမင့္ေနလို႔ပါ" ဟု ဗီဆန္ႏူးက ဆိုသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ၂၀၁၁ တြင္ ဆန္တန္ခ်ိန္ ၉.၅ သန္း တင္ပို႔ရန္ ရည္မွန္းထားကာ ဝင္ေငြ ေဒၚလာ ၅.၃ ဘီလ်ံမွ ၅.၆ ဘီလ်ံသို႔ တိုးတက္လာမည္ဟု ကုန္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီး မြန္တီဗာနာကာဆိုင္က ေသာၾကာေန႔တြင္ ေျပာၾကားလိုက္သည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment