Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

Document yangonchronicle 2011 - (2)
yangonchronicle 2011 - (2)

၂၉.၆.၂ဝ၁၂

ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား အပိုင္း(၂)

  1. ဒုတိယရန္ကုန္ေလဆိပ္သစ္အတြက္ ရင္းႏွီးျမဳႇပ္ႏွံသူမ်ားကို ရွာေဖြ

(Reuters သတင္းမွ 28 June 2012 ရက္စြဲပါ "Myanmar seeks investors for second Yangon Airport" သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္။)

  1. သူမ၏ပါတီ အႏိုင္ရရွိပါက ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဦးေဆာင္လိုေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ AFP သို႔ ေျပာၾကား

(Bangkok Post မွ 28 June 2012 ရက္စြဲပါ " Suu Kyi tells AFP willing to lead Myanmar if her party wins " သတင္းကိုဘာသာျပန္ဆိုသည္။)

                                ***************************************************************

ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား        

ဒုတိယရန္ကုန္ေလဆိပ္သစ္အတြက္ ရင္းႏွီးျမဳႇပ္ႏွံသူမ်ားကို ရွာေဖြ

(Reuters သတင္းမွ 28 June 2012 ရက္စြဲပါ "Myanmar seeks investors for second Yangon Airport" သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္။)

ျမန္မာအစိုးရသည္ ဒုတိယကမာၻစစ္တြင္း ဂ်ပန္ေလယာဥ္ကြင္းေဟာင္းေနရာတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္အတြက္ ဒုတိယေလဆိပ္သစ္တစ္ခု တည္ေဆာက္ရန္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားကို ရွာေဖြေနသည္ဟု ႏိုင္ငံပိုင္မီဒီယာက ၾကာသပေတးေန႔တြင္ ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိ ရန္ကုန္ေလဆိပ္သည္ ႏိုင္ငံတကာအပယ္ခံ တပ္မေတာ္အစိုးရမ်ားလက္ထက္မတိုင္မီ ၁၉၅၀ ခုႏွစ္မ်ားအတြင္းက ေဒသတြင္း အလုပ္အမ်ားဆံုး ေလဆိပ္တစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။

ယခုအခါ ၁၅ လသား အရပ္ဖက္အစိုးရက ႏိုင္ငံကို တံခါးစတင္ဖြင့္ေပးေနေသာေၾကာင့္ မၾကာမီေဝါခနဲစီးဝင္လာေတာ့မည့္ တိုးရစ္မ်ားကို မႏိုင္မနင္း ကိုင္တြယ္ရင္း တစ္ဖန္ျပန္လည္အလုပ္႐ႈပ္ေပဦးေတာ့မည္။

"ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္တည္ေဆာက္ရန္ႏွင့္ အျခားျပည္တြင္းေလဆိပ္မ်ားကို အဆင့္ျမႇင့္ရန္အတြက္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပမွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ ဆႏၵရွိသည္"ဟု ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ဟံသာဝတီေလဆိပ္ကို ရန္ကုန္ႏွင့္ မိုင္ ၅၀ အကြာ ပဲခူးၿမိဳ႕အနီး ေလယာဥ္ကြင္းေဟာင္းတစ္ခုေနရာတြင္ တည္ေဆာက္မည္ဟု သိရွိရသည္။

အဆိုပါ ေလဆိပ္ကိုတည္ေဆာက္ရန္ ေတာင္ကိုရီးယားကုမၸဏီတစ္ခုက ယခင္က စီစဥ္ခဲ့ေသာ္လည္း ပႏၷက္တင္ အခမ္းအနားအၿပီး ၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ ဘာမွန္းမသိႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ားေၾကာင့္ ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့သည္။ ထုိစဥ္က ေလဆိပ္ဒီဇိုင္းအရ တစ္ႏွစ္လွ်င္ခရီးသည္ ၁၀ သန္း ကိုင္တြယ္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားသည္။

လက္ရွိရန္ကုန္ေလဆိပ္ကို ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က ျပင္ဆင္မြမ္းမံခဲ့ေသာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၏ လစ္လ်ဴ႐ႈခံ အျခားအစိုးရ အေဆာက္အဦးမ်ားစြာႏွင့္ မတူပဲ ေခတ္မီသစ္လြင္လ်က္ရွိသည္။ ယင္းေလဆိပ္သည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ခရီးသည္ ၂.၇ သန္း ကိုင္တြယ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြင္း ခရီးသည္ ၁.၄၅ သန္းခန္႔သာဝင္၊ ထြက္ခဲ့သည္ဟု ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ကိန္းဂဏန္းမ်ားအရ သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ အထက္အညာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္တို႔တြင္လည္း ႏိုင္ငံတကာေလဆိပ္ ကိုယ္စီရွိၾကသည္။

"ဒီေလဆိပ္ ၃ ခုစလံုးမွာ ခရီးသည္ေတြ၊ ခရီးစဥ္ေတြ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ တိုးပြားလာေတာ့မွာပါ၊ အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္ႏိုင္ငံတကာေလဆိပ္ပါ၊ လက္ရွိ ရန္ကုန္ႏိုင္ငံတကာေလဆိပ္ဟာ ဒီႏွစ္ကုန္မွာ ခရီးသည္ကိုင္တြယ္ႏိုင္စြမ္း ေက်ာ္လြန္သြားမယ္ဆိုရင္ ေနာက္ထပ္ေလဆိပ္သစ္တစ္ခု မရွိမျဖစ္ လိုအပ္လာေတာ့မွာပါ"ဟု အမည္မေဖာ္လိုေသာ အႀကီးတန္းတာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ ႏိုင္ငံတကာေလေၾကာင္းလိုင္း ၁၄ လိုင္းပ်ံသန္းလ်က္ရွိၿပီး၊ မၾကာမီအတြင္း ေနာက္ထပ္ ၄ လိုင္း တိုးလာမည့္အျပင္ လက္ရွိ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားကလည္း ခရီးစဥ္မ်ားတိုးခ်ဲ႕ပ်ံသန္းရန္ ဆႏၵရွိေနၾကသည္ဟု အဆိုပါ တာဝန္ရွိသူက ေျပာၾကားသည္။

                                                            **********************************

သူမ၏ပါတီ အႏိုင္ရရွိပါက ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဦးေဆာင္လိုေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ AFP သို႔ ေျပာၾကား