yangonchronicle2011 Op-Ed |
၂၂.၈.၂၀၁၂
ေဆာင္းပါးက႑
- ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အျငင္းပြားမႈ ဘယ္လိုေျဖရွင္းၾကမွာလဲ
*****************************************
ေဆာင္းပါးက႑
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အျငင္းပြားမႈ ဘယ္လိုေျဖရွင္းၾကမွာလဲ
ဉာဏ္လိႈင္လင္း
(ၾသဂုတ္လ ၂၂ ရက္ေန႔ထုတ္ ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ-၃၊ အမွတ္-၁၀၈ မွ ထုတ္ယူတင္ျပခ်က္။)
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကိုယ္စား ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္က ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုင္ရာ အေျခခံဥပေဒခံု႐ံုးသို႔ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၂ရက္တြင္ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးကဖြဲ႔စည္းထားေသာ ေကာ္မတီ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႔တို႔အား ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းအျဖစ္ထည့္သြင္း အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုျခင္းသည္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္းရွိ၊မရွိ တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ခံု႐ံုးက မတ္လ၂၈ရက္တြင္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ညီညြတ္ျခင္း မရွိေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။
၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ တြင္အခန္း၄ ဥပေဒျပဳအခန္း၌ လႊတ္ေတာ္အသီးသီး၏ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႔တို႔ကို ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ဟု တိုက္႐ိုက္ဖြင့္ဆိုထား ျခင္းမရွိေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္မ်ားဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားတြင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႔ အစည္းဆိုသည္မွာ ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုသည္မွာဟူေသာ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္တြင္ လႊတ္အသီးသီး၏ ေကာ္မတီေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႔တို႔အား ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဟု ထည့္သြင္းဖြင့္ဆို ထားသည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္
ယင္းကိစၥရပ္ကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးဥကၠ႒ ႏွင့္အဖြဲ႔ဝင္မ်ားကို ၾသဂုတ္လ၂၁ရက္ မတိုင္မီ မိမိ အသိစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ တာဝန္မွအနားယူေစျခင္းေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကိုယ္စား ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္က ခံု႐ံုးသို႔ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂ရက္တြင္ တင္သြင္းခဲ့သည့္ တင္သြင္းလႊာအား ျပန္လည္႐ုတ္သိမ္းေပးပါရန္ ၾသဂုတ္လ၁၄ရက္၌ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္းက ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံ သဝဏ္လႊာ ေပးပို႔ခဲ့သည္။
ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ျခင္း မရွိပါက လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရးေကာ္မတီကတဆင့္ ကိုယ္စားလွယ္ ၃၀၁ဦး လက္မွတ္ေရးထိုး၍ ဥကၠ႒ထံ တင္ျပ ထားသည့္ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၃၃၄ပါ ခံု႐ံုးဥကၠ႒ႏွင့္ အဖြဲ႔ဝင္တစ္ဦးဦးအား စြပ္စြဲျပစ္တင္ျခင္း နည္းလမ္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သူရဦးေရႊမန္းက ေျပာသည္။ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႔တို႔ကို ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မဟုတ္ဟု ဖြဲ႔စည္းပံုအျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးက ဆံုးျဖတ္ခဲ့သျဖင့္ အျခားမ႑ိဳင္မ်ားအား ေစာင့္ၾကည့္ထိန္းညွိရန္ႏွင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ ဆိုင္ရာအခက္အခဲမ်ားစြာ ရွိေနသည္ဟု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ဆိုသည္။
ႏို္င္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာခုံ႐ံုး
ဖြဲ႔စည္းပံုေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံု႐ံုးက သမၼကိုယ္စား တင္သြင္းသည့္ တင္သြင္းလႊာသည္ “တည္ဆဲဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ လႊတ္ေတာ္အသီးသီး ဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားပါ စကားရပ္ကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ရန္ တင္ျပျခင္းမဟုတ္ဘဲ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအခန္၄ ဥပေဒျပဳေရးအခန္းပါ ‘ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းသည့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္း’ဆိုသည့္ စကာရပ္ကို ဖြင့္ဆိုရန္သာ ျဖစ္သည္”ဟု ဆိုသည္။ ယင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ၃၂၄ အရ အၿပီးအျပတ္ အတည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းသည္။
၎တို႔၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ ဖြဲ႔စည္းပံုေျခခံ ဥပေဒပါ ဥပေဒျပဳေရးအခန္းအရလည္းေကာင္း၊ အမ်ိဳးသားညီလာခံ ေဆြးေႏြးခ်က္ မွတ္တမ္းမ်ားအရ လည္းေကာင္း ၁၉၇၃ခုနွစ္ စကားရပ္မ်ားအနက္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုေရး ဥပေဒအရလည္းေကာင္း ညီညြတ္မႈရွိေၾကာင္း ခံု႐ံုးက ရွင္းျပသည္။ ယင္းဥပေဒမ်ား အေပၚ အနက္အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူပါက ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲစည္းသည့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ရပ္ႏွင့္ ယင္းအဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္ ရပ္ကို ကိုယ္စားျပဳေသာအဖြဲ႔ဝင္မ်ား သို႔မဟုတ္ ပုဂိၢဳလ္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ တူညီခ်က္တင္ျပရယူၿပီး ခန္႔ထားသည့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႔အစည္းဝင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ခံု႐ံုးက ေျပာသည္။
ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ အေျခခံဥပေဒရ ဆံုးျဖတ္ျခင္းျဖစ္သျဖင့္ လႊတ္ေတာ္က စြပ္စြဲျပစ္တင္၍ မိမိတို႔အား ႏႈတ္ထြက္ေစ႐ံုမွ်ျဖင့္ ပ်က္ျပယ္မည္ မဟုတ္ ဘဲ အေျခခံဥပေဒကိုျပင္မွသာ ပ်က္ျပယ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ ထို႔ျပင္ ၎တို႔၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္သည္ အေျခခံဥပေဒပါ စြပ္စြဲျပစ္တင္ႏိုင္သည့္ အေၾကာင္း ၅ခ်က္ျဖင့္ ၿငိစြန္းျခင္းမရွိသျဖင့္ ေပးအပ္သည့္တာဝန္မ်ားကို ဆက္လက္ထမ္းေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၾသဂုတ္လ ၂၀ရက္တြင္ က်င္းပသည့္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ဥကၠ႒ ဦးသိန္းစိုးက ေျပာသည္။
ႏို္င္ငံေတာ္ သမၼတ
လႊတ္ေတာ္အသီးသီး၏ ေကာ္မတီ ႏွင့္ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႔တို႔သည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ျဖစ္ပါက ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီသည့္ ေငြေၾကးကိစၥမ်ား ႏွင့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ကိစၥမ်ားကို မိမိတို႔အစိုးရ အဖြဲ႔အေနျဖင့္ တာဝန္ရွိလာမည္ျဖစ္သည့္အျပင္ ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ား ႏွင့္ညီညြတ္ရန္ လိုအပ္သျဖင့္ ယင္းကိစၥရပ္ကို ခံု႐ံုးသို႔ တင္သြင္းေမျမန္း ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ျခငးသည္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေရးအတြက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ထံေပးပို႔သည့္ သဝဏ္လႊာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ပယ္ပ်က္ေစရန္ ယင္းကိစၥအား တင္သြင္းခဲ့သည့္ ၎၏တင္သြင္းလႊာကိုျပန္လည္ ႐ုတ္သိမ္ရန္မွာမူ ဥပေဒအရ မည္သို႔ွွမွ် မျဖစ္ႏိုင္ ေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ရွင္းျပသည္။ ခံု႐ံုးဥကၠ႒ႏွင့္ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားအား တာဝန္မွအနားယူေစေရး ေဆာင္ရြက္မည္ဆိုပါကလည္း တရားဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္း မရွိကဲ့သို႔ တရားမွ်တမႈလည္း ရွိမည္မဟုတ္ေၾကာင္း သဝဏ္လႊာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ထို႔ျပင္ခံု႐ံုးအဖြဲ႔သည္ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ တရားစီရင္ေရး ဆိုင္ရာ အေတြ႔အႀကံဳရွိကၽြမ္းက်င္သူမ်ား ျဖစ္ၾက၍ မွားယြင္း၍ေသာ္လည္းေကာင္း ဘက္လိုက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ဆံုး ျဖတ္မည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ား မဟုတ္ၾက ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
သဝဏ္လႊာတြင္ မိမိတို႔ ႏို္င္ငံသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ က်င့္သံုးစ ကမာၻ႔အလယ္တြင္ မ်က္ႏွာပြင့္္လန္းကာစအေျခအေနတြင္ ရွိေသးေၾကာင္း ယခု အျငင္းပြားမႈျပႆနာေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားေရး မ႑ိဳင္ႀကီးသံုးရပ္၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အရွိန္ေလ်ာ့ရပ္တန္႔ျခင္း မရွိေစရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
ေျဖရွင္းရန္နည္းလမ္းကိုမူ “လႊတ္ေတာ္က စြပ္စဲြျပစ္တင္သည့္နည္းလမ္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည့္အစား ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အခန္း-၁၂ (ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္း)တြင္ ေပးအပ္ထားသည့္ အခြင့္အေရးကို အသံုးျပဳေဆာင္ရြက္ပါက မည္သည့္ကိုမွ် ထိခိုက္မႈမရွိေစဘဲ သင့္ေလ်ာ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း”ေဖာ္ျပထားသည္။
ေျဖရွင္းရန္ နည္းလမ္းႏွစ္သြယ္
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ခံု႐ံုးအဖြဲ႕ဝင္မ်ား၊ တာဝန္မွအနားယူေစျခင္း ယင္းကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ တင္သြင္းခဲ့သည့္ သဝဏ္လႊာအား ျပန္လည္ ႐ုတ္သိမ္းျခင္းမရွိပါက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ-၃၃၄ အရ ခံု႐ံုးအဖြဲ႕အား စြပ္စြဲျပစ္တင္ျခင္းဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားျဖင့္ စြပ္စြဲျပစ္တင္၍ ခံု႐ံုး အဖြဲ႕ကို ႏႈတ္ထြက္ေစျခင္းျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံု႐ံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ပယ္ပ်က္ေစရန္ႀကိဳးပမ္းမည္ပာု သိရသည္။
ထိုသို႔ စြပ္စြဲျပစ္တင္မည္ဆိုပါက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ စြပ္စြဲျပစ္တင္လိုေသာ စြပ္စြဲခ်က္ကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္(သို႔)အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ တစ္ရပ္ရပ္ကေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ေလးပံုတစ္ပံုက လက္မွတ္ေရးထိုးကာ သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္း ႏိုင္သည္။ ယင္းစြပ္စြဲခ်က္ကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ သံုးပံုႏွစ္ပံုက ေထာက္ခံပါက ဆက္လက္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ၿပီး အျခား လႊတ္ေတာ္ တစ္ရပ္က ယင္းစြပ္စဲြခ်က္ကို အဖြဲ႕ဖြဲ႕၍ စံုစမ္းစစ္ေဆးရမည္ပာု ျပ႒ာန္းထားသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအၾကံျပဳထားသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ျခင္းနည္းလမ္းျဖင့္ေဆာင္ရြက္လွ်င္ “ျပင္ဆင္ရန္ အဆိုတင္သြင္းသည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရွိ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ၂၀ ရာခို္င္ႏႈန္းက တင္ျပပါက လႊတ္ေတာ္က လက္ခံေဆြးေႏြးရမည္”ပာု ျပ႒ာန္းထားသည္။ အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ယင္းကဲ့သို႔ေသာ ကိစၥရပ္ကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ေထာက္ခံဆႏၵမဲျဖင့္ ျပင္ဆင္ႏိုုင္မည္ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ယခုအျငင္းပြားမႈကိုေျဖရွင္းရန္ သက္ဆိုင္ရာမ်ားက အဆိုျပဳထားၾကသည့္ နည္းလမ္းႏွစ္သြယ္ ရွိသည့္အနက္ မည္သည့္နည္းလမ္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည္ဆိုသည္မွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာပင္ ျဖစ္သည္။
*****************************************
Google Drive: create, share, and keep all your stuff in one place.