Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

မေလးရွားႏုိင္ငံ၏ Air Asia ႏွင့္ ၾသစေၾတးလ် အေျခစုိက္ Jet Star ေလေၾကာင္းလုိင္းတုိ႔က  အာရွ ခရီးသည္ ပုိ႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ေလယာဥ္ဝယ္ယူေရး ကိစၥမ်ားတြင္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၿပီး   ဘ႑ာေရး အက်ပ္အတည္း ေခ်ာင္လည္ေစရန္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္လုိက္ပါသည္။

ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံ ဆစ္ဒနီၿမိဳ႕တြင္ သေဘာ တူညီခ်က္ တစ္ရပ္ကုိ ဗုဒၶဟူးေန႔က လက္မွတ္ ေရးထုိးခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ အဆုိပါ သေဘာတူညီမႈ၏ အဓိက အခ်က္မွာ Air Aisa ႏွင့္ Jetstar တုိ႔အေနျဖင့္ ကုိယ္ထည္ ေသးငယ္ေသာ ေလယာဥ္မ်ားကုိ အသုံးျပဳသြားရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အာရွရွိ ေဈးႏႈန္း ခ်ိဳသာေသာ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားတြင္ ပါဝင္ေသာ အဆုိပါ ေလေၾကာင္းလုိင္း ႏွစ္ခု ပူးေပါင္းၿပီး ေလယာဥ္ အမ်ားအျပား ဝယ္ယူပါက ေလယာဥ္ တစ္စင္းခ်င္းစီ အတြက္ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာေပမည္။

ၾသစေၾတးလ်၏ Qantas ေလေၾကာင္း လီမိတက္ပုိင္ Jetstar ေလေၾကာင္းႏွင့္ မေလးရွား၏ Air Asia ေလေၾကာင္းတုိ႔သည္ ၾသစေၾတးလ်ႏွင့္ အာရွရွိ ေလဆိပ္မ်ားတြင္ ခရီးသည္ ပုိ႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကုိ သာမက ေလယာဥ္ အပုိပစၥည္း ဝယ္ယူေရး ကိစၥမ်ားတြင္ပါ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၾကမည္ဟု ဆုိသည္။

အဆိုပါ ေလေၾကာင္းလုိင္း ႏွစ္ခု ပူးေပါင္းၿပီး အသုံးစရိတ္ နည္းပါးေစမည့္ နည္းလမ္းမ်ား ရွာေဖြကာ ကမာၻ႔စီးပြားေရး အက်ပ္အတည္းမွ အတန္အသင့္ ျပန္လည္ နာလန္ထူေစရန္ မည္သုိ႔ပင္ ႀကိဳးပမ္းေနေစကာမူ ခရီးသြား လုပ္ငန္းမ်ားမွာ က်ဆင္းလ်က္ပင္ ရွိေနေသးသည္။

ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရးအဖြ႔ဲ၏ ခန္႔မွန္းခ်က္အရ ကမာၻ႔ေလေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္း၏ ဆုံးရႈံးမႈသည္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ ေဒၚလာ ၁၁ ဘီလီယံ ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းခဲ့ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္တြင္ ေဒၚလာ ၅ ဒႆမ ၆ ဘီလီယံ နီးပါးသာ ရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

Air Asia သည္ စရိတ္ သက္သာေသာ ေလေၾကာင္းလုိင္းအျဖစ္ လည္ပတ္ခဲ့သျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ကုိးလပုိင္း ကာလအထိ အရႈံးမရွိ အျမတ္ေပၚခဲ့သည္။ Qantas ေလေၾကာင္းကမူ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ ပထမ ေျခာက္လပုိင္းတြင္ အရႈံးေပၚ ခဲ့ေသာ္လည္း ဒုတိယ ေျခာက္လပုိင္းတြင္ အျမတ္ေပၚခဲ့သည္။ "Jetstar နဲ႔ Air Asia ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြဟာ အၿပိဳင္အဆုိင္မ်ားတဲ့ ကမာၻ႔ေလေၾကာင္း စီးပြားေရး ေဈးကြက္ထဲမွာ မက္ေလာက္စရာ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရသြားႏုိင္တယ္" ဟု Qantas ေလေၾကာင္းဥကၠ႒ ေအလင္ရြိဳက္စ္က ေျပာပါသည္။

"Jetstar နဲ႔ Air Asia ေလေၾကာင္းလုိင္း ႏွစ္ခုဟာ အာရွ - ပစိဖိတ္ ေဒသမွာ
တျခားလုိင္းေတြက မယွဥ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ျမင့္မားေနၿပီး ဒီစံခ်ိန္ကုိ အျမင့္ဆုံး ေရာက္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္မယ္ လုိ႔လည္း ယူဆပါတယ္" ဟု ၎က ဆုိသည္။

အဆုိပါ ေလေၾကာင္းလုိင္း ႏွစ္ခု ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ သေဘာတူညီခ်က္သည္ အက်ိဳးအေၾကာင္း ဆက္စပ္မႈ ရွိၿပီး မွန္ကန္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ တုိးတက္ ျဖစ္ထြန္းမႈ တစ္ရပ္ ျဖစ္ေၾကာင္း Air Asia ဥကၠ႒ က ေျပာၾကားသည္။

ဤသုိ႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းေၾကာင့္ ကမာၻ႔စီးပြားေရး နာလန္ထူခ်ိန္တြင္ ကမာၻ႔စရိတ္ အသက္သာဆုံး ေလေၾကာင္းလုိင္းအျဖစ္ စနစ္တက် ရပ္တည္သြားႏုိင္မည္ဟု Air Asia ဥကၠ႒က ယုံၾကည္လ်က္ ရွိသည္။

အာရွ - ပစိဖိတ္ေဒသသည္ တုိးတက္ေသာ ေလေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး ေဈးကြက္တြင္ တစ္ခု အပါအဝင္ ျဖစ္ၿပီး ပုိ႔ေဆာင္ေရး ႏႈန္းထားမ်ား ေလွ်ာ့ေပါ့ကာ ေဈးကြက္တြင္ သူမတူသည့္
မက္လုံးမ်ားျဖင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ေလေၾကာင္းကုမၸဏီ ရွယ္ယာဝင္မ်ား၊ ေဖာက္သည္မ်ား အတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ ပုိမုိ ရရွိလာႏုိင္သည္ဟု ေဈးကြက္ကၽြမ္းက်င္သူ စီးပြားေရး သုေတသီ ဘင္ေပါလ္တာက ဆုိသည္။

အဆုိပါ ေလေၾကာင္းလုိင္း ႏွစ္ခု ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ ထြက္ေပၚလာၿပီးေနာက္ Qantas ေလေၾကာင္းသည္ မူလက ရွယ္ရာ ၁ ဒႆမ ၇ ရာခုိင္ႏႈန္း ရွိခဲ့ရာမွ ၃ ဒႆမ ၀၁ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ တိုးျမႇင့္ခဲ့သည္။

AP သတင္းဌာန၏ Air Asia, Jetstar Form Low Cost Airline Alliance ကုိ ဘာသာျပန္ဆုိပါသည္။

0 comments:

Post a Comment