Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

 

အိႏၵိယႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ တရုတ္ႏုိင္ငံႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ ေမာ္ေတာ္ကား လမ္းမႀကီးမ်ားႏွင့္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ မီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းမ်ား လုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ စိတ္ဝင္စားလ်က္ ရွိေၾကာင္း အိႏၵိယအစိုးရ အရာရွိႀကီး တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

"အိႏၵိယနဲ႔ တရုတ္ႏုိင္ငံက အေျခခံ အေဆာက္အအုံ တည္ေဆာက္မယ့္ စီမံကိန္းေတြ၊ အထူးသျဖင့္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ (High-Speed) မီးရထားလမ္း ကြန္ရက္ ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းေတြမွာ ႏွစ္ႏုိင္ငံ စုေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈကုိ ျမႇင့္တင္သြားလုိပါတယ္၊ အဲဒါဟာ တရုတ္ေရာ၊ အိႏၵိယအတြက္ပါ အင္မတန္ ေကာင္းတဲ့ အခြင့္အေရးတစ္ခုပါ" ဟု အိႏၵိယ ပုိ႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ အေဝးေျပး လမ္းမႀကီးမ်ား ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး Kamal Nath က ေဟာင္ေကာင္တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ အာရွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဆုိင္ရာ ကြန္ဖရင့္တြင္ ေျပာၾကားလိုက္သည္။

အိႏၵိယႏုိင္ငံသည္ ျပည္တြင္း လမ္းေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းမ်ား၌ လာေရာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကရန္ ျပည္ပ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားကုိ ဖိတ္ေခၚလ်က္ ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ အစုိးရက ျမန္ႏႈန္းျမင့္ မီးရထားလမ္းမ်ား ေဖာက္လုပ္မည့္ အစီအစဥ္ကုိမူ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆုိျခင္း မရွိေသးေပ။

မစၥတာ Kamal Nath က ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား အေနျဖင့္ လမ္းေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၀ ဘီလီယံမွ် ရရွိလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ထုိ႔အတူ ပင္စင္ ရန္ပုံေငြမ်ားႏွင့္ ပုဂၢလိက အစုရွယ္ယာမ်ားမွလည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏံွမႈမ်ား ရရွိရန္လည္း နည္းလမ္း ရွာေဖြခဲ့ေၾကာင္း ေျပာသည္။

အိႏၵိယႏုိင္ငံသည္ စီးပြားေရး ျမႇင့္တင္ေရး၊ ဝယ္လုိအား ေကာင္းမြန္ေရးတုိ႔အတြက္ အေျခခံ အေဆာက္အအုံမ်ား တုိးခ်ဲ႕ရန္ စီစဥ္လ်က္ ရွိရာ လာမည့္ သုံးႏွစ္အတြင္း လမ္းပမ္း ဆက္သြယ္ေရး စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၇၀ ဘီလီယံခန္႔ အသုံးျပဳရန္ လုိအပ္လာမည္ ျဖစ္သည္။ စုစုေပါင္း လုိအပ္ေသာ ပမာဏအနက္ ၄၀ ဘီလီယံ ေဒၚလာမွာ ပုဂၢလိက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားထံမွ ရရွိလာႏုိင္ဖြယ္ ရွိၿပီး က်န္ေလးပုံ တစ္ပုံမွာ ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားမွ ရရွိမည္ဟု ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္။

သုိ႔ေသာ္ တရုတ္ႏွင့္ စီးပြားေရးအရ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရးမွာ ႏုိင္ငံေရးအရ အကဲဆတ္ေသာ အေရးကိစၥ ျဖစ္လာႏုိင္ဖြယ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ အိႏၵိယတြင္ လူအမ်ားက တရုတ္ ကုမၸဏီမ်ားကုိ သံသယ ျဖစ္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ဇန္နဝါရီလက အိႏၵိယ အလယ္ပုိင္း ေဒသတြင္ အေဆာက္အအုံ ၿပိဳက်မႈေၾကာင့္ လူေပါင္း ၄၁ ဦးခန္႔ ေသဆုံးခဲ့ရာ အဆုိပါ ၿပိဳက်မႈႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေသာ တရုတ္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမွ အင္ဂ်င္နီယာ သုံးဦးအား ဖမ္းဆီး အေရးယူခဲ့သည္။ အိႏၵိယ အစိုးရ ကုိယ္တုိင္ကလည္း လတ္တေလာ ကာလမ်ားအတြင္း တရုတ္ အလုပ္သမား မ်ားအား ျပည္ဝင္ခြင့္ ဗီဇာ ထုတ္ေပးမႈကုိ တင္းၾကပ္ထားသည္။

အိႏၵိယႏုိင္ငံသည္ လာမည့္ သုံးႏွစ္အတြင္း ကီလုိမီတာ ၁၅၀၀၀ ရွည္လ်ားေသာ လမ္းမ်ားႏွင့္ အေဝးေျပးလမ္းမမ်ား ေဖာက္လုပ္ႏုိင္ေရးအတြက္ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ ပုဂၢလိက ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး စီမံကိန္းႀကီး တစ္ရပ္ကုိ စတင္လုိက္ၿပီ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ အစီအစဥ္သည္ ကမာၻ႕အႀကီးဆုံး အမ်ားျပည္သူ ေရးရာႏွင့္ ပုဂၢလိကေရးရာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ အစီအစဥ္ တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။

Reuters သတင္းကုိ ဘာသာျပန္ဆုိသည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.
 
To unsubscribe from this group, send email to yangonchronicle2010+unsubscribegooglegroups.com or reply to this email with the words "REMOVE ME" as the subject.

0 comments:

Post a Comment