Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

ထုိင္းႏုိင္ငံမွ ကုန္ပစၥည္းမ်ား အေနာက္ဘက္ အိမ္နီးခ်င္း ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ လြယ္ကူစြာ စီးဆင္းႏုိင္ေရးႏွင့္ ေဈးကြက္လမ္းေၾကာင္း ပုိမို ပြင့္လင္းႏုိင္ေရးအတြက္ Kanchanaburi ျပည္နယ္ ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ တနသၤာရီတုိင္း ထားဝယ္ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕အၾကား လမ္းဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္ရန္ ထုိင္းအစိုးရက စီစဥ္လ်က္ ရွိသည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံ ေတာင္ပုိင္း Satun ျပည္နယ္ရွိ Pak Bara ပင္လယ္နက္ ဆိပ္ကမ္းသည္ အျခားေသာ ေဒသတြင္း ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ပါက ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ႏုိင္သည့္ အေနအထား မရွိသျဖင့္ ကုန္းတြင္း သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ေရး လမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ လုိအပ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း ထုိင္းအာဏာပုိင္မ်ားက ေျပာၾကားသည္။

သို႔ေသာ္ Pak Bara ျပည္နယ္တြင္ ေနထုိင္ေသာ ေဒသခံ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ကုန္းတြင္းလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းေၾကာင့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္အေပၚ ထိခုိက္လာမည္ကုိ စုိးရိမ္ ပူပန္ၾကေၾကာင္း၊ သုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ Pak Bara သည္ ျပည္တြင္းဆိပ္ကမ္း တစ္ခု အဆင့္အျဖစ္ ဆက္လက္ တည္ရွိေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရုံး၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး Putthipong Punnakan က ေျပာၾကားသည္။

ထားဝယ္ႏွင့္ Kachanaburi ျပည္နယ္ ဆက္သြယ္မည့္ အေဝးေျပးလမ္းသည္ ကီလုိမီတာ ၁၈၀ မွ ၁၉၀ အထိ ရွည္လ်ားမည္ ျဖစ္ၿပီး လမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ ထုိင္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ေလ့လာတုိင္းထြာမႈမ်ား ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္သည္။ ထားဝယ္ႏွင့္ Kachanaburi ျပည္နယ္ လမ္းခ်ိတ္ဆက္မည့္ လမ္းသည္ ထုိင္းႏုိင္ငံအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္မ်ားစြာ ရရွိလိမ့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေၾကာင္းမွာ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ကုိ အေနာက္ဘက္ႏွင့္ အေရွ႕ဘက္ ေဈးကြက္မ်ား အဓိက ကုန္သြယ္ရာ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ တစ္ခုအျဖစ္ အသုံးခ်လုိသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရ၍ ျဖစ္ေၾကာင္း မစၥတာ Putthipong Punnakan က ေျပာၾကားသည္။

ယခုအခါ တည္ေဆာက္ဆဲ ျဖစ္ေသာ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနာက္ေတာင္ဘက္တြင္ တည္ရွိၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးသတ္လိမ့္မည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။ အဆိုပါ ထားဝယ္-ကခ်နာဘူရီ လမ္းမသည္ ကီလုိမီတာ ၁၃၆၀ ရွည္လ်ားေသာ အိႏၵိယ-ျမန္မာ-ထုိင္း အေဝးေျပးလမ္းမ ကြန္ယက္ႏွင့္လည္း ခ်ိတ္ဆက္မည္ ျဖစ္သည္။ ထုိလမ္းမ ကြန္ယက္သည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ မုိးေရးၿမိဳ႕မွ စတင္ကာ ျမန္မာႏုိင္ငံ အလယ္ပိုင္း ပုဂံၿမိဳ႕ကုိ ျဖတ္သန္းၿပီး ထုိင္းႏုိင္ငံ မဲေဆာက္သုိ႔ ဆက္သြယ္ေပးမည္ဟု သိရသည္။

ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသည္ တည္ေဆာက္မႈ ၿပီးစီးသြားပါက ဥေရာပႏွင့္ အာဖရိက၊ အေရွ႕ အလယ္ပုိင္းႏွင့္ ေတာင္အာရွ၊ အိႏၵိယ သမုဒၵရာႏွင့္ မုတၱမ ပင္လယ္ေဒသတုိ႔ အသြားအျပန္ သြားသည့္ သေဘၤာမ်ားအတြက္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ကြန္တိန္နာ သုံးသိန္းခန္႔ အတင္၊ အခ် လုပ္ေပးႏုိင္လိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။

ထုိ႔ျပင္ ယင္း ထားဝယ္ ဆိပ္ကမ္းသည္ အေရွ႕-အေနာက္ စီးပြားေရး စႀကႍ ဖန္တီး ျဖစ္ေပၚေရးအတြက္ မဟာဗ်ဴဟာ က်ေသာ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ထုိ စီပြားေရး စႀကႍလမ္းသည္ ဗီယက္နမ္ႏုိင္ငံ Danang ၿမိဳ႕မွ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕သုိ႔ ဆက္သြယ္မည္ ျဖစ္ၿပီး ေတာင္ပုိင္း စီးပြားေရး စႀကႍလမ္းသည္ ဟုိခ်ီမင္းမွ ထားဝယ္သုိ႔ ဆက္သြယ္မည္ ျဖစ္သည္။ ေတာင္ ေျမာက္ စီးပြားေရး စႀကႍသည္ တရုတ္ျပည္ ကူမင္းၿမိဳ႕မွ ဘန္ေကာက္သုိ႔ ဆက္သြယ္မည္ ျဖစ္သည္။ ေတာင္-ေျမာက္ စႀကံၤလမ္းသည္ ရက္ေပါင္း ၁၆ ရက္မွ ၁၈ ရက္အထိ ၾကာျမင့္ေသာ တရုတ္ျပည္ ေတာင္ပုိင္းမွ မုတၱမ ပင္လယ္ေဒသသုိ႔ ကုန္ပစၥည္း သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး လမ္းေၾကာင္းကုိ တုိေတာင္းေစမည္ ျဖစ္ၿပီး ေရေၾကာင္းပိတ္ဆုိ႔မႈ မ်ားျပားေသာ မလကၠာ ေရလက္ၾကားကုိလည္း ေရွာင္ရွားႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။

Bangkok Post မွ သတင္းကုိ ဘာသာျပန္ဆုိသည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment