Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

Aisa Sentinel, By Adam Selene, 3rd August 2010

အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရတို႔၏ အသစ္တဖန္ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးမႈမွာ လူအမ်ားကို အေတာ္ ဆြဲေဆာင္ခဲ့သည့္ ကိစၥျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အဆိုပါ စကားေျပာမႈမ်ားမွ မည္သည့္ ရလဒ္မွ် ထြက္ေပၚလာျခင္း မရွိေသးေပ။

ထိုသို႔ ျဖစ္ရျခင္းအတြက္ မအံ့ၾသသင့္ေပ။ အေမရိကန္ သံတမန္မ်ားကပင္ အလြတ္သေဘာ ဝန္ခံခဲ့ဖူးသည္။ ျမန္မာ အစိုးရႏွင့္ ေတြ႕ဆံု စကားေျပာမႈမွာ စကားေျပာမႈ သက္သက္ထက္ နည္းနည္းသာ ပိုသည့္ အဆင့္တြင္ ရွိသည္ဟု ဝန္ခံခဲ့ၾကသည္။ တရားဝင္ ကမ္းလွမ္းခ်က္မ်ားလည္း မရွိပါ။ အေမရိကန္ကလည္း ဒီမိုကေရစီ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား အတြက္ ေတာင္းဆိုေသာ ၎၏ မူဝါဒကိုသာ ဖက္တြယ္ထားဆဲ ျဖစ္သည္။

တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ သမၼတ Barack Obama ကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ အေပၚ အေမရိကန္၏ အေရးယူမႈမ်ားကို သက္တမ္း တိုးခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ဆက္ဆံေရးမွာ ေျပာစရာ သတင္း ဘာမွ် မထူးေခ်။

အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား သေဘာေပါက္ရန္ လိုအပ္ေသာ အခ်က္မွာ ျမန္မာ အစိုးရသည္ လူသိရွင္ၾကား အညံ့ခံလိမ့္မည္ မဟုတ္ဟူေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စစ္တပ္သည္ အဓိက အာဏာ ရွိေနဆဲ ျဖစ္ၿပီး၊ စစ္တပ္သည္ စုစည္း ညီၫြတ္ၿပီး၊ သနားညႇာတာျခင္း ကင္းမဲ့သည့္ ပံုရိပ္ကို ပိုင္ဆိုင္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်က္သည္ အစိုးရအား လြန္စြာမွ အက်ဳိးျပဳသည္။ စစ္တပ္သည္ ျမန္မာျပည္သူမ်ားကို ေၾကာက္ေအာင္၊ လမ္းေပၚ မထြက္ရဲေအာင္ ထိန္းထားႏိုင္စြမ္း ရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ စိတ္ပညာ ႐ႈေဒါင့္မွ ၾကည့္လွ်င္ ျမန္မာဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားသည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် အားနည္းသည့္ လကၡဏာ ျပလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊ အေနျဖင့္ အေမရိကန္ ျဖစ္ေစလိုသည့္ အခ်က္မ်ားကို ေခါင္းညိတ္ခဲ့လွ်င္ မ်က္ႏွာထားစရာ မရွိေတာ့မည့္အျပင္ ၎၏ စိတ္ဓာတ္ ျပင္းထန္ေသာ သူတစ္ေယာက္၏ ပံုရိပ္မွာ တစစီ ကြဲေၾကသြားလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၏ မူဝါဒကို အရာမထင္ေအာင္ လုပ္ေနေသာ ေနာက္ထပ္ အခ်က္တစ္ခု ရွိေသးသည္။ ျမန္မာဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား သာမဟုတ္ ၎တို႔သည္ စီးပြားေရး သမားမ်ားလည္း ျဖစ္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ အစိုးရ (SPDC) သည္ ယံုၾကည္မႈအေပၚ အေျခခံ၍ လည္ပတ္ေနျခင္း မဟုတ္ေပ။ သူတို႔သည္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပႏိုင္သည္ကိုသာ အလိုရွိသည္။ ၎၏ အိႏၵိယ၊ တ႐ုတ္တို႔ႏွင့္ ဆက္ဆံေရးကို ၾကည့္ပါက၊ SPDC သည္ ေရာ့ပတၱျမား၊ ေရာ့နဂါး မူဝါဒကို အေျခခံ၍ အလုပ္လုပ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ဖက္စလံုးက မိမိဘာလိုခ်င္သည္၊ ဘာကို ေပးရမည္ ဆုိသည္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သေဘာေပါက္ၾကသည္။

ထိုကဲ့သို႔ အေပးအယူ သေဘာတရားႏွင့္ လုပ္ကိုင္မႈမ်ဳိးကို အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ စကား ေျပာရာတြင္ မေတြ႕ရေပ။ အေမရိကန္မ်ားသည္ ၎တို႔ လိုခ်င္သည္မ်ားသာ ရွိၿပီး၊ ျပန္ေပးရမည့္ အရာမ်ားအတြက္ ဝါးတားတား လုပ္ထားၾကသည္။ ထိုအခ်က္ေၾကာင့္ ျမန္မာ အစိုးရသည္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဆက္ဆံရမည့္ အစား၊ ၎တို႔ကို စိတ္ဆိုးေစသည္။

ဥေရာပ သမဂၢသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ မူဝါဒတြင္ လိုခ်င္သည့္ ရလဒ္ႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ အေျဖကိုသာ ရရွိေပသည္။ ဥေရာပ တိုင္းျပည္မ်ားကလည္း အေမရိကန္ ကဲ့သို႔ပင္ မေျပာင္းလဲေသာ သံတမန္ေရးရာႏွင့္ စီးပြားေရး အေရးယူ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကိုသာ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ေအာင္ျမင္မႈ မရခဲ့ေပ။ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ အေရးယူမႈမ်ားသည္ အေပါင္းလကၡဏာ ေဆာင္မႈမ်ားကို မျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ဟု ယံုၾကည္ရန္ ခဲယဥ္းေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ပတ္ခန္႔က ျမန္မာ့အေရး ကိစၥတြင္ သေဘာထား တင္းမာသူဟု သိေနၾကသူ ဒတ္ခ်္ ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး Maxime Verhagen ကပင္ ၎၏ မိန္႔ခြန္းတြင္ အေရးယူမႈမ်ား အလုပ္ မျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ခံခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ၎က ထိုသို႔ ေျပာျခင္းမွာ အေရးယူမႈမ်ားကို ဖယ္ရွားရမည္ဟု ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း ျပန္ပိတ္ခဲ့သည္။

တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေရးႀကီးေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားက အေတာ္ ခရီးေရာက္ေနၿပီျဖစ္ရာ အီးယူႏွင့္ အေမရိကန္တို႔၏ အေျဖမထြက္ေသာ မူဝါဒမ်ားမွာ လဲလိုေသာ ေသလိုက္ဖို႔ ေကာင္းေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပင္ပမွ အတိုက္အခံ အင္အားစုမ်ားက ေရြးေကာက္ပြဲကို အတုအေယာင္၊ အလိမ္အညာ အျဖစ္ ျငင္းဆန္ေနဆဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း အေျခခံ ဥပေဒ အသစ္ႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားသည္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ အခ်ဳိ႕ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားႏွင့္ အဆင့္ တစ္ခုထိ ပါဝင္ခြင့္မ်ား ခြင့္ျပဳထားသည္ ဆိုသည့္ အခ်က္ကို လက္ခံၾကရမည္ ျဖစ္သည္။

ကိုယ့္ကိုကုိယ္ ေဘးေရာက္သြားေစမည့္ ဝါဒအစား၊ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား အေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား ဒီမိုကေရစီ သဘာဝမ်ားႏွင့္ ညီၫြတ္ေစေရးအတြက္ မိမိစြမ္းအား ရွိသေလာက္ ဘာမဆို လုပ္သင့္ေပသည္။ နည္းလမ္း အေဟာင္းျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ျခင္းသည္ အေျဖ မထြက္သည့္အတြက္  နည္းလမ္း အသစ္တစ္ခု လိုအပ္ေနသည္။ အျမန္ လိုအပ္ေနသည္။

အေရးႀကီးသည့္ အခ်က္ ႏွစ္ခု ရွိသည္။ ပထမ အခ်က္မွာ ျမန္မာ အစိုးရႏွင့္ ဆက္ဆံလိုစိတ္ ရွိသင့္သည္ ဟူေသာ အခ်က္ ျဖစ္သည္။ SPDC သည္ ႐ိုင္းစိုင္းေသာ အစိုးရ တစ္ခု ျဖစ္သည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၎မွာ လက္ရွိ အာဏာ ယူထားေသာ အစိုးရ ျဖစ္ေနသည္။ အကယ္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တစ္ခုခု ေအာင္ျမင္မႈ ရရန္ လိုအပ္လ်က္ ရွိရာ တစ္ဦးဦးက ႐ိုးသားခဲ့မည္ ဆိုလွ်င္၊ ထိေတြ႕  ဆက္ဆံရမည္မွာ ေရွာင္လႊဲ၍  မရေသာ အခ်က္ ျဖစ္သည္။ အေရးယူမႈမ်ားကိုမူ ေစ်းဆစ္ႏိုင္ေသာ ပစၥည္းအျဖစ္ ကိုင္ထားႏိုင္ေသးသည္။ ကိုယ့္ဖက္က စတင္လိုက္၍ အခ်က္မွာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္သည္။ တစ္ခုခု ကမ္းလွမ္းလိုက္ၿပီး၊ ဆုလာဘ္၏ သေဘာတရားကို ရွင္းလင္းစြာ သေဘာေပါက္ေအာင္ လုပ္ၿပီး၊ ၎တို႔ အေျခခံ၍ ေရွ႕ဆက္ သြားရမည္ ျဖစ္သည္။

သို႔ရာတြင္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား အဖို႔ လံုးဝ အသစ္တစ္ခု ကျပရန္ ခက္ခဲမည္ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားရွိ ဒီမိုကေရစီ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းမႈ စနစ္မ်ားႏွင့္ အတိတ္က ျမန္မာႏိုင္ငံ အေပၚ မူဝါဒမ်ားက စိတ္မွာ စြဲၿပီး ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္က ရပ္မေနပါ။ အစိုးရက ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပမည့္ရက္ မေၾကညာေသးေသာ္လည္း ေရြးေကာက္ပြဲ အရိပ္ကေတာ့ ထိုးေနၿပီ ျဖစ္သည္။ လုပ္စရာ ရွိသည္မ်ား ျမန္ျမန္ လုပ္သင့္လွေပသည္။

ဒုတိယ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္မွာ နံပါတ္ဂိမ္းကို လူသိေအာင္ မလုပ္မိေရး ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ အစိုးရကို အခြင့္အေရး စေပးၿပီး၊ သူ႔ဘက္က ေပ်ာ့ေျပာင္းလာသည္ႏွင့္အမွ် တစ္ခုခု ျပန္ရသြားပါေစ။ ဤသည္မွာ ရလဒ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားဖက္မွ အေလ်ာ့ေပးၿပီဟု ယူဆေအာင္ လုပ္ႏိုင္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ႏိုင္ၿပီး ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ဆက္ဆံေရးကို အစမွ ျပန္စႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား အတြက္ ယခုလုပ္ရန္ လိုအပ္သည့္ ကိစၥမွာ အေပးအယူလုပ္ျခင္းႏွင့္ ဆက္ဆံေရးကို လွ်ဳိ႕ဝွက္စြာ လုပ္ရန္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ က်ည္ဆံမ်ားကို ဝါးစားေနသည္ဟု ေဝဖန္မႈမ်ား ျဖစ္ေစခဲ့လွ်င္လည္း လုပ္စရာ ရွိသည္မ်ားကို ဆက္လုပ္ရန္သာ လိုအပ္သည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment