Thai-ASEAN News Networks, 3rd August 2010
ျမန္မာႏုိင္ငံမွ နယ္စပ္ကို ပိတ္ထားျခင္းသည္ ထိုင္းႏုိင္ငံအား နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးမွ ဘတ္ေငြ (၁) ဘီလ်ံ နစ္နာေစသည္ဟု မဲေဆာက္ အေကာက္ခြန္႐ုံးက ခန္႔မွန္းခဲ့သည္။
ယခုအခါ ေရတိုက္စားေသာ နံရံမ်ား ေဆာက္လုပ္ေရး အတြက္ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ား သယ္ယူခြင့္ ျပဳရန္ ျမန္မာဖက္မွ သေဘာတူခဲ့ၿပီဟု ဆိုသည္။
သံေခ်ာင္းမ်ားႏွင့္ ဘိလပ္ေျမမ်ား ပါဝင္ေသာ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ား သယ္ေဆာင္ထားေသာ ကားအစီး (၂၀) ေက်ာ္အား မဲေဆာက္႐ွိ ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားအား ျဖတ္၍ ျမဝတီသို႔ ဝင္ခြင့္ ျပဳခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
အဆိုပါ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ားကို ေရတိုက္စားသြားေသာ ျမန္မာဖက္မွ ေသာင္ရင္းျမစ္ နံရံမ်ား ေဆာက္လုပ္ေရး အတြက္ အသံုးျပဳမည္ ျဖစ္သည္။
ထိုင္းႏုိင္ငံမွ ေဆာက္လုပ္ေရး အကူအညီမွာ ျမန္မာဖက္မွ ေရတိုက္စားသြားသည့္ ေသာင္ရင္းျမစ္ နံရံအား ထိုင္းႏုိင္ငံႏွင့္ တၿပိဳင္တည္း ထိန္းသိမ္းမႈ လုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီးရန္ႏွင့္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ဆက္ဆံေရး ခိုင္မာေစရန္ ျဖစ္သည္။
အျငင္းပြားမႈေၾကာင့္ ျမန္မာဖက္မွ နယ္စပ္ကို သံုးပတ္ခန္႔ ပိတ္ထားခဲ့ၿပီး ယခုအခါ အမ်ားက ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ ႏွစ္ရက္ သံုးရက္အတြင္း နယ္စပ္ကို ျပန္ဖြင့္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ေနၾကသည္။
ကုန္သည္မ်ားကလည္း အေရာင္းအဝယ္ ျပန္လုပ္ႏုိင္ေရး အတြက္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
ဇူလိုင္ (၁၈) ရက္မွ စ၍ နယ္စပ္ကို ပိတ္ထားျခင္းေၾကာင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးမွ ခန္႔မွန္းေျခ ဘတ္ေငြ (၁) ဘီလ်ံ ဆံုး႐ႈံးေၾကာင္း မဲေဆာက္ အေကာက္ခြန္ အရာ႐ွိ Pimkarn Lorsiripaibul က ေျပာသည္။ ထိုင္းႏုိင္ငံသို႔ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္မည့္ ျမန္မာ အလုပ္သမားမ်ားမွာလည္း တရားမဝင္ နယ္စပ္ကို ျဖတ္ေနၾကရသည္။
နယ္စပ္ကို ပိတ္ထားျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ အထူးသျဖင့္ ျမဝတီတြင္ လူသံုးကုန္မ်ား သိသိသာသာ ေစ်းတက္လာသည္။
--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.