Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

(18 ဇန္နဝါရီ 2011 ရက္စြဲပါ The Jakarta Post မွ ေခါင္းႀကီးပုိင္း ျဖစ္ေသာ Disturbing Myanmar ကို တိုက္႐ိုက္ ဘာသာ ျပန္သည္)

ၿပီးခဲ့ေသာ ရက္သတၱပတ္ကုန္က အင္ဒိုနီး႐ွား လြန္ဘြတ္ကၽြန္းတြင္ ျပဳလုပ္ေသာ အာဆီယံ ႏုိင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီးမ်ား အစည္းအေဝးတြင္ အံ့အား သင့္စရာမ်ား ရွိလာမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္သူ နည္းပါးေသာ္လည္း အာဆီယံ ၁၀ ႏုိင္ငံ အုပ္စုက ျမန္မာ ႏုိင္ငံ အေပၚမွ အေရးယူ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ေျဖေလ်ာ့ေပးရန္ တိုက္တြန္းလိုက္သည့္ အခ်ိန္တြင္ တုန္လႈပ္သြားၾကသည္ကို ကၽြႏု္ပ္တို႔ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရသည္။

ျမန္မာ အစိုးရက ျပ႒ာန္းေသာ အေျခခံ ဥပေဒကို မိတ္ဆက္ျခင္း၊ အေထြေထြ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို လႊတ္ေပးျခင္းတို႔သည္ အင္ဒိုနီး႐ွားႏွင့္  အျခား အာဆီယံ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားအတြက္ သတိႀကီးစြာ ထားကာ အေကာင္းဖက္မွ ႐ႈျမင္ရမည့္ အခင္းအက်င္းမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုမွ်ထက္ မပိုသင့္ပါ၊ ယင္းကိစၥမ်ားသည္ အင္ဒိုနီး႐ွား ႏုိင္ငံအေပၚ ႏုိင္ငံတကာ၏ ယံုၾကည္မႈ တန္ဖိုးကို ထိခိုက္ ခံရေလာက္ေအာင္ မထိုက္တန္သည္မွာ ေသခ်ာသည္။

ေ႐ြးေကာက္ပြဲ က်င္းပျခင္းႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို လႊတ္ေပးျခင္းအား အေၾကာင္းျပစရာ အျဖစ္ အသံုးျပဳကာ ျငင္းခုံ ေစာဒက တက္ေနျခင္းသည္ အျပစ္ အနာအဆာ မကင္းသလို ရင့္က်က္မႈ မ႐ွိေသးဟု ဆိုႏိုင္ေပသည္။

ႏိုင္ငံတကာမွ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ေလ့လာ ေစာင့္ၾကည့္သူမ်ားကို ဝင္ခြင့္ မျပဳရန္ ကန္႔သတ္ တားျမစ္ထားျခင္းကို အင္ဒိုနီး႐ွား ႏုိင္ငံျခားေရး မူဝါဒ ေလ့လာသူမ်ားက ျပစ္တင္ ေဝဖန္ခဲ့သည့္ အတိုင္း အဆိုပါ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ်ားကို အစြန္းေရာက္ေအာင္ တင္းၾကပ္လြန္းေသာ အေျခအေနမ်ား ေအာက္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ တစ္နည္း ေျပာရလွ်င္ ကမာၻတစ္ဝွမ္းမွ လက္ခံထားၾကေသာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ စံခ်ိန္ စံညႊန္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ ႐ွိ/မ႐ွိ စစ္ေဆး ေဝဖန္ျခင္း လုပ္ငန္းကို ခြင့္မျပဳသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခုသာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုရသည္။

လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္၊ လူထု ခ်ီတက္ပြဲမ်ားျဖင့္ အစိုးရကို ေဝဖန္ခြင့္ သတင္းစာ လြတ္လပ္ခြင့္ စသည္ တို႔မွာလည္း လံုးဝ လစ္လပ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အေနျဖင့္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံသားမ်ား လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္၊ မိမိတို႔ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို အာဏာရ အစိုးရကဲ့သိ္ု႔ အခြင့္အေရး အတူ ရ႐ွိသည့္ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမွ တဆင့္ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ေရးတို႔ ရ႐ွိေအာင္ အာဆီယံ ဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္ အေနျဖင့္ လူသိ႐ွင္ၾကား ကတိျပဳႏုိင္ေရး ဆြဲေဆာင္ စည္း႐ုံးလိုသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား လႊတ္ေပးခဲ့ျခင္းသည္ မွန္ကန္ေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ တြန္းတင္ လိုက္သလို ႐ွိေသာ္လည္း၊ အာဏာပိုင္မ်ား အႏၲရာယ္ ႐ွိလာသည့္ အခါ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည္မ်ား၊ တိုင္းရင္းသားမ်ားအား ႏွိပ္ကြပ္ျခင္း ျပဳလုပ္မႈမ်ားအား ရပ္ဆုိင္းသြားေစမည့္ အာမခံခ်က္မ်ား ႐ွိလာေလမလား။ ေမးခြန္း၏ အေျဖမွာ အာမခံခ်က္ မ႐ွိႏိုင္ေသးဟု ဆိုရေခ်မည္။

အစိုးရသည္ လြန္ခဲ့ေသာ သံုးႏွစ္က ေ႐ႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္စဥ္က ကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံေရးကို စစ္အင္အား သံုးၿပီး မ႐ွက္မေၾကာက္ ေျဖ႐ွင္းေလ့ ႐ွိရာ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ သံသယမ်ားကို မျပတ္ေသာ သတိျဖင့္ ဆက္ထားကာ ၾကည့္ေနသင့္ေပသည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္က အေျခခံ ဥေပဒကို ဂ်ိဳးဇက္စတာလင္ ဂုဏ္ယူေသာ ၉၂ % ျဖင့္ အတည္ျပဳခဲ့ရာ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ဘာမွ် မလုပ္ႏုိင္ခဲ့ေပ။

ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ မေသခ်ာမႈမ်ား ဆက္လက္ ႐ွိေနဆဲ ျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ အာဆီယံ အေနျဖင့္ မိမိ ျဖစ္တည္မႈကိုပင္ အႏၲရာယ္ႀကီးစြာ ခံစားလာႏုိင္သည္ဟု ကၽြႏု္ပ္တို႔ ဝမ္းနည္း စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရသည္။ အင္ဒိုနီး႐ွားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လမ္းဖြင့္သြားေရး လုပ္ငန္းစဥ္ကို အားေပးသင့္သည္။ သို႔ေသာ္ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိေသာ ခက္ခဲေသာ အေျခအေနတြင္ စစ္အစိုးရေၾကာင့္ မိမိ သိကၡာေတာ့ အက် မခံသင့္ေၾကာင္း ေရးသားလိုက္ပါသည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment