Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle2011
yangonchronicle2011

၄.၁၁.၂၀၁၁

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

  1. ဦးပိုင္ဆန္အ၀ယ္ေတာ္ ဆန္ဖိုးေငြ သိန္းေထာင္ခ်ီမရွင္းႏိုင္သျဖင့္ တိမ္းေရွာင္
  2. မီးရထားစီးနင္းခႏွင့္ တန္ဆာခမ်ား တိုးျမႇင့္သတ္မွတ္
  3. ေရေဘးဒုကၡသည္ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားမ်ားအတြက္ ထုိင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ေခတၱျပန္ဖြင့္မည္

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

  1. ႏိုင္ငံတကာ ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေက်နပ္
  2. ကုလအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ အာဆီယံ-ဘာလီအစည္းအေဝး တက္မည္

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

***************************************************************************************

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

ဦးပိုင္ဆန္အ၀ယ္ေတာ္ ဆန္ဖိုးေငြ သိန္းေထာင္ခ်ီမရွင္းႏိုင္သျဖင့္ တိမ္းေရွာင္

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္၏ အဓိကစီးပြားေရးလုပ္ငန္းစုံ ေကာ္ပေရးရွင္းျဖစ္သည့္ ဦးပိုင္မွဆန္အ၀ယ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦိးသည္ ေပးေခ်ရန္ ရွိသည့္ ဆန္ဖိုးေငြမ်ားကို ေပးေခ်ျခင္းမရွိဘဲ တိမ္းေရွာင္သြားေၾကာင္း ဘုရင့္ေနာင္ အေသာကလမ္းမွ ဆန္ပြဲရုံပိုင္ရွင္ တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ဗိုလ္မွဴးႀကီးအဆင့္ရွိ ပုဂၢိလ္သည္ ျပည္ပတင္ပို႔မည့္ ဆန္အ၀ယ္ေတာ္အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေနရာမွ တဆင့္တက္ၿပီး ကားအေရာင္းအ၀ယ္ကို ၀င္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ရာတြင္ ဆန္ဘိုးေငြမ်ားဆုံးရံႈးသြား၍ ဆန္လာသြင္းသည့္သူမ်ားကို ေငြမေခ်ႏုိင္ေတာ့ဘဲ ၿပီးခဲ့သည့္ ေသာၾကာေန႔မွ စတင္တိမ္းေရွာင္သြားသည္ကို ဗုဒၵဟူးေန႔မွ ဆန္ပြဲစားမ်ားသိရွိၾကေၾကာင္း ဦးပိုင္သို႔ ဆန္၀ယ္ယူတင္သြင္းေနသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

“အရင္က ဆန္ကားေရာက္တာနဲ႔ ေငြေခ်တာ အခုေငြမေခ်ဘဲ လူေပ်ာက္သြားတာ ေငြဘယ္ေလာက္လဲ ဆိုတာေတာ့ ေလာေလာဆယ္စုလို႔ မရေသးဘူး သိန္းေထာင္ခ်ီိနိင္တယ္” ဟု အထက္ပါ ပုဂၢိလ္က ဆိုသည္။

သက္ဆိုင္ရာမွ သေဘၤာတင္သာမက နယ္စပ္ကပါ ဆန္တင္ပို႔ေရာင္းခ်ခြင့္ ျပဴလိုက္သျဖင့္ ဆန္အေရာင္းအ၀ယ္ ေကာင္းရမည့္အခ်ိန္တြင္ ဦးပိုင္ကို ဆန္တင္သြင္းသူမ်ားကလည္း ေငြရွင္းမႏိုင္၊ ၎တို႔ေအာက္ကပြဲစားကလည္း ေငြမရွင္းႏိုင္၊ ပြဲစားေငြမေခ်ႏိုင္သျဖင့္ ဆန္စက္သမား ေငြမလည္ပတ္ႏိုင္ဘဲ ေတာင္သူမ်ားအထိ အဆင့္ဆင့္ထိခိုက္က ေကာက္သစ္ေပၚခ်ိန္တြင္ ဆန္အေရာင္းအ၀ယ္ တုံ႔ဆိုင္းသြားရေၾကာင္း ျပည္ပသို႔ဆန္တင္ပို႔ေနသူတစ္ဦးက သုံးသပ္ေျပာၾကားသည္။

ဦးပိုင္း၏ ဆန္စပါး၀ယ္ယူမႈစနစ္သည္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္ လူသုံးေလးေယာက္က ေငြသိန္းသုံးေလး ေသာင္းခ်ီၿပီး စပါးတင္း သိန္းေပါင္း ၁၀သိန္း၁၅သိန္း ၀ယ္ယူေသာ စနစ္ျဖစ္သျဖင့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အခ်ိန္မေရြး ေဖာက္ျပန္ႏိုင္ေၾကာင္း ဆန္စပါး၀ယ္ယူရာတြင္ ေငြေၾကးအားျဖင့္ တင္း၁၀၀ ကို က်ပ္ေလးငါးေထာင္ အဟျဖင့္ပင္ ကိုယ္က်ိဳးရွာ၍ ရေၾကာင္း ေျမာင္းျမၿမိဳ႕မွဆန္စက္လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာဆိုသည္။

“အခုျဖစ္တာ လူေၾကာင့္ျဖစ္တာဆိုတာထက္ လုပ္တဲ့စနစ္ေၾကာင့္ျဖစ္တာ  လက္၀ါးႀကီးအုပ္စနစ္ေၾကာင့္ျဖစ္တာ”ဟု ဆန္ေရာင္း၀ယ္ေရး အေတြ႔အႀကံဳႏွစ္၂၅ႏွစ္ရွိ အထက္ပါ ဆန္စက္လုပ္ငန္းရွင္က ဆိုသည္။

မိျဖဴ

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

မီးရထားစီးနင္းခႏွင့္ တန္ဆာခမ်ား တိုးျမႇင့္သတ္မွတ္

ျမန္မာ့မီးရထားမွ လူစီးလက္မွတ္ခႏွင့္ ကုန္တင္ေဆာင္ခ ႏႈန္းထားမ်ားကို တိုးျမႇင့္သတ္မွတ္ ေကာက္ခံလိုက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခ်က္အရ သိရသည္။

လက္ရွိ ျမန္မာ့ မီးရထားမွ သတ္မွတ္ထားသည့္ လူစီးလက္မွတ္ခႏွင့္ ကုန္တင္ေဆာင္ခ(တန္ဆာ) ခႏႈန္းထားမ်ားမွာ ယခင္ ဒီဇယ္တစ္ဂါလန္ ေငြက်ပ္ ၁၆၀ ေခတ္ကတည္းကပင္ သတ္မွတ္ခဲ့သည့္ ႏႈန္းထားမ်ားျဖစ္ၿပီး ယခု ဒီဇယ္တစ္ဂါလန္ ေငြက်ပ္ ၃၀၀၀ ခန္႔ျဖစ္လာေသာ္လည္း ယခင္ႏႈန္း အတိုင္းပင္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ အရွံဳးခံကာ မီးရထားေျပးဆြဲေပးေနရ ေၾကာင္း ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

ထုိေၾကာင့္ အရွံဳးကာမိၿပီး မီးရထားဝန္ေဆာင္မႈမ်ားႏွင့္ ရထားလမ္းမ်ားကိုပါ အဆင့္ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေစရန္ ျမန္မာ့ မီးရထားမွ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ ေလာ္ကယ္/စာပို႔ ရထားမ်ား၏ ႐ိုး႐ိုးတန္းႏႈန္းထားကို (၁)မိုင္ ၃ က်ပ္ႏႈန္းမွ ၉ က်ပ္ႏႈန္းသို႔လည္းေကာင္း၊ အျမန္ရထားမ်ား၏ ႐ိုး႐ိုးတန္းႏႈန္းထားကို (၁) မိုင္ ၄ က်ပ္မွ ၁၂ က်ပ္ႏႈန္းသို႔ လည္း ေကာင္း တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

မီးရထားရွိ ပထမတန္း အထက္တန္းထိုင္ခံု၊ အထက္တန္းအိပ္စင္မ်ား၏ ႏႈန္းထားမ်ားႏွင့္ ကုန္တန္ဆာခမ်ားကိုပါ အခ်ိဳးက် တိုးျမႇင့္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ ရထားလက္မွတ္ခႏွင့္ ကုန္တင္ခ ႏႈန္းထားသစ္မ်ားကို ဘူတာ႐ံုအသီးသီးႏွင့္ ကုန္႐ံုမ်ားတြင္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

ယခုကဲ့သို႔ ရထားလက္မွတ္ခမ်ား တိုးျမႇင့္လိုက္သည့္အတြက္ ရထားစီး အေျခခံလူတန္းစားအခ်ိဳ႕ သြားလာမႈ ခက္ခဲသြားႏိုင္ေသာ္လည္း မီးရထား ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားမွာမူ ပိုမိုျမင့္တက္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခ့ဲသည္။

ထို႔ျပင္ လက္ရွိအစိုးရသစ္လက္ထက္ထိတိုင္ ႏွစ္စဥ္ ေငြက်ပ္သန္းေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ အ႐ံႈးခံ လုပ္ကိုင္ေနရသည့္ ဝန္ႀကီးဌာန ၃၊၄ ခုခန္႔ ရွိေနေသးသည့္အတြက္ မၾကာမီအခ်ိန္တြင္ ၎ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားကိုလည္း လက္ရွိထက္ အခြန္ႏႈန္းထားမ်ား သတ္မွတ္တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

YC

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ေရေဘးဒုကၡသည္ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားမ်ားအတြက္ ထုိင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ေခတၱျပန္ဖြင့္မည္

ထုိင္းႏုိင္ငံအတြင္း ၿပီးခဲ့သည့္ ေအာက္တုိဘာလမွ စတင္ကာ ေရႀကီးေရလွ်ံမႈမ်ားျဖစ္ေပၚခဲ့မႈေၾကာင့္ ေရေဘးဒုကၡ ႀကဳံေတြ႕ေနရသည့္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားဌာေနျပန္လာရာတြင္ အခက္အခဲမ်ား ႀကဳံေတြ႕မႈနည္းပါးေစရန္ ရည္ ရြယ္ၿပီး ထုိင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကုိ ေခတၱျပန္လည္ ဖြင့္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွ ဌာေနျပန္ခ်င္သူ ေရးေဘးဒုကၡသည္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားကုိ အခမဲ့ ကူညီရန္ ထုိင္းႏွင့္ ျမန္မာတုိ႔မွ တာဝန္ရွိသူမ်ားသည္ ႏုိဝင္ဘာလ ၃ ရက္ေန႔ ညေနပုိင္းက မဲေဆာက္-ျမဝတီ ကုန္သြယ္ေရး တံတားေပၚတြင္ သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထုိး လုိက္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ယခုကဲ့သုိ႔ ေရေဘးဒုကၡႀကံဳေတြ႕ခဲ့မႈေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ျပန္လည္လာသည့္ ေရႊေျပာင္းလုပ္သားမ်ားထံမွ ေငြေၾကးတစ္စုံတစ္ရာ ေတƞ