AFP News, 21st December 2009
ယခုလအတြင္း ဖမ္းဆီးရမိေသာ ေျမာက္ကုိရီးယားမွ တင္ေဆာင္လာေသာ ေလယာဥ္စီးလံုးျပည့္ လက္နက္မ်ားသည္ အီရန္ႏိုင္ငံအတြက္ ျဖစ္ေၾကာင္း တနလၤာေန႔က သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ လက္နက္ ေရာင္းဝယ္မႈဆုိင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား လက္ဝယ္တြင္ ရရွိေသာ အေထာက္အထားမ်ားအရ အီရန္သုိ႔ ပုိေဆာင္မည့္ လက္နက္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အေမရိကန္ အမ်ဳိးသား ေထာက္လွမ္းေရး အဖဲြ႕မွ ဒါ႐ိုက္တာ Dennis Blair က ၿပီးခဲ့သည့္ အပတ္က ေျပာၾကားရာတြင္ ၃၅ တန္ခန္႔ ရွိေသာ လက္နက္မ်ားသည္ ကုလသမဂၢမွ အေရးယူထားေသာ ၿပံဳးယမ္းမွ တင္ေဆာင္လ်က္ အေရွ႕အလယ္ပုိင္းရွိ ေနရာအတိအက် မသတ္မွတ္ႏုိင္ေသးေသာ ေနရာသုိ႔ သြားေရာက္ ပုိ႔ေဆာင္မည္ဟု ဆုိခဲ့ပါသည္။
သုေတသန ျပဳသူမ်ား၏ လက္ဝယ္တြင္ ရရွိထားေသာ ေလယာဥ္ ပ်ံသန္းေရး အစီအစဥ္ကုိ ကုိးကား၍ The Wall Street Journal က ေျပာၾကားရာတြင္ တီဟီရန္တြင္ ပစၥည္းမခ်မီ ေလယာဥ္သည္ ဆီျဖည့္ရန္ သီရိလကၤာ UAE ႏွင့္ ယူကရိန္းတုိ႔တြင္ ရပ္နားရန္ စီစဥ္ထားခဲ့သည္ဟု ဆုိပါသည္။
အဆုိပါ သတင္း အခ်က္အလက္သစ္မွာ ခ်ီကာဂုိ အေျခစုိက္ Transarms ႏွင့္ Antwerp ရွိ International Peace Information Service (IPIS) တုိ႔၏ ပူးတဲြ အစီရင္ခံစာ မူၾကမ္းမွ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဘန္ေကာက္ ေလယာဥ္ကြင္းတြင္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔က ဆီျဖည့္ရန္ ဆင္းသက္လာေသာ I lyushin - 76 ေလယာဥ္ကုိ အေမရိကန္တုိ႔၏ သတင္းေပးမႈအရ ဖမ္းဆီးခဲ့ေၾကာင္း ထုိင္းအာဏာပုိင္ တုိ႔က ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး၊ အဆုိပါ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ပခံုးျဖင့္ ထမ္း၍ ပစ္ႏုိင္ေသာ ဒံုးက်ည္မ်ား၊ ဒံုးပစ္ ေလာင္ခ်ာတပ္ ဗံုးသီးမ်ား တင္ေဆာင္လာသည္ဟု ဆုိပါသည္။
ကာဇက္စတန္ ေလယာဥ္မႉး ေလးဦးႏွင့္ ဘီလာ႐ုစ္ ေလယာဥ္မႉး တစ္ဦးကုိ ဖမ္းဆီးခဲ့ပါသည္။
အဆုိပါ ေလယာဥ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ပတ္က ဘန္ေကာက္မွတဆင့္ ၿပံဳးယမ္းသုိ႔ သြား ေရာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး၊ ဒီဇင္ဘာ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ပစၥည္းမ်ား တင္ၿပီး ဘန္ေကာက္သုိ႔ ဆီျဖည့္ရန္ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိလာျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ထုိင္းအာဏာပုိင္တုိ႔က ဆုိပါသည္။
ေလယာဥ္ အမႈထမ္းမ်ားကမူ ၎တုိ႔သည္ ေရနံတူးသည့္ ကိရိယာပစၥည္းမ်ား တင္ေဆာင္လာသည္ဟု ထင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ၾကပါသည္။ The Wall Street Journal က သုေတသန ျပဳသူတစ္ဦး ၏ အဆုိကုိ ကုိးကား၍ ေျပာၾကားရာ၌ ေလယာဥ္ အမႈထမ္းမ်ားသည္ အမွန္တကယ္ ဘာမွ် သိပံု မေပၚေၾကာင္း၊ Transarms ႏွင့္ IPIS တုိ႔ လက္ဝယ္ရွိ ပ်ံသန္းေရးဆုိင္ရာ စာရြက္စာတမ္းမ်ားတြင္ ေရနံတူး လုပ္ငန္း အပုိပစၥည္း ကိရိယာမ်ား (Oil Industry Spare parts) ဟုေဖာ္ျပထားသည္ဟု ဆုိပါသည္။
Journal မွ ဆက္လက္ ေဖာ္ျပရာတြင္ ပစၥည္း တင္ပုိ႔သူမ်ားသည္ ၎တုိ႔၏ အမည္မ်ားကုိ ေဖ်ာက္ထားၿပီး ကုမၸဏီတစ္ခု ျဖစ္ေသာ Air West အေနျဖင့္ မွတ္တင္ပံုထားၿပီး ႏုိဝင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔က နယူဇီလန္တြင္ မွတ္ပံုတင္ထားေသာ SP Trading သုိ႔ ငွားရမ္းထားပါသည္။ အမွန္တကယ္တြင္ SP Trading သည္ ဘန္းျပထားေသာ အခြံသာ ရွိေသာ ကုမၸဏီ ျဖစ္ေၾကာင္း Journal တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ဒီဇင္ဘာ ၄ ရက္ ေန႔စဲြ တပ္ထားေသာ အျခားစာခ်ဳပ္တစ္ခုတြင္ SP Trading သည္ ေဟာင္ေကာင္ အေျခစုိက္ ကုမၸဏီသုိ႔ ငွားရမ္းထားပါသည္။
ကုမၸဏီ မွတ္ပံုတင္ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကုိ ကုိးကား၍ Journal က ေျပာရာတြင္ ေဟာင္ေကာင္ ကုမၸဏီကုိ ဒုတိယ ေဟာင္ေကာင္အဖဲြ႕ တစ္ခုက ပုိင္ဆုိင္ၿပီး၊ တဖန္ ၎တုိ႔ကုိ British Virgin Islands တြင္ အေျခစုိက္ေသာ တတိယအဖဲြ႕ တစ္ခုက ပိုင္ဆုိင္သည္ဟု ဆုိပါသည္။
အဆုိပါ ကုမၸဏီမ်ားသည္ ေလယာဥ္ေပၚပါ ပစၥည္းမ်ားကုိ စီမံ ခန္႔ခဲြၾကသည္ဟု ဆုိပါသည္။
အမွန္တကယ္တြင္မူ ေလယာဥ္ကုိ UAE ရွိ Sharjah အေျခစုိက္ Overseas Cargo FZE ကုမၸဏီက ပုိင္ဆုိင္သည္ဟု သုေတသန ပညာရွင္မ်ား၏ အစီအရင္ခံစာ မူၾကမ္းကုိ ၾကည့္၍ သတင္းစာက ဆုိပါသည္။
ကုမၸဏီ၏ အစုရွယ္ယာ စာရင္းတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ရွယ္ယာရွင္၏ လိပ္စာမွာ ကာဇက္စတန္ ျဖစ္ၿပီး၊ ေလယာဥ္ ဖမ္းဆီးခံရမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းမႈအား ေျဖဆုိရန္ ျငင္းဆန္ခဲ့ပါသည္။
ေျမာက္ကုိရီးယား၏ ေနာက္ဆံုး ႏ်ဴကလီးယား စမ္းသပ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ကုလသမဂၢသည္ ေျမာက္ကုိရီးယား၏ လက္နက္ တင္ပုိ႔မႈကုိ ျပင္းထန္ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ၿပီးခဲ့သည့္ ဇြန္လက တားျမစ္ ပိတ္ပင္ခဲ့ပါသည္။
ယခုဘန္ေကာက္တြင္ လက္နက္မ်ား ဖမ္းမိေသာ ကိစၥမွာ ထုိအခ်ိန္မွ စ၍ ၿပံဳးယမ္းမွ ေလေၾကာင္းျဖင့္ ပထမဆံုး လက္နက္တင္ပုိ႔မႈ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ရေပသည္။
--Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.