Irrawaddy news, EU cbserver, 15th March 2010
တရုတ္ႏိုင္ငံက ၎၏ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္း ကြန္ရက္ကို ဥေရာပ အထိ တိုးခ်ဲ႕ရန္ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်မ်ားကို ႐ွာေဖြေနသည့္ အျပင္ လန္ဒန္ႏွင့္ ေဘဂ်င္းအၾကား ရထားခရီး ၾကာျမင့္ခ်ိန္ကို ၂ ရက္ အထိ ေလ်ာ့ခ်ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္ဟု ဆိုသည္။
လာမည့္ ၁၀ ႏွစ္ အတြင္း စီမံကိန္းႀကီး ၿပီးစီးရန္ အာဏာပိုင္မ်ားက ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကၿပီး၊ ခရီးသည္မ်ားအား ကီလိုမီတာ ၈၀၀၀ ကြာေဝးေသာ ခရီးစဥ္ကို တစ္နာရီလွ်င္ ၃၂၀ ကီလိုမီတာ အျမန္ႏႈန္းျဖင့္ ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္လိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ဥေရာပသို႔ ရထားလုိင္း ေျပးဆြဲရန္ အဆိုျပဳထားသည္ဟု သိ႐ွိရၿပီး အိႏိၵယ၊ ပါကစၥတန္၊ အေ႐ွ႕ အလယ္ပုိင္းကို ျဖတ္၍ လန္ဒန္သို႔ တစ္လို္င္းႏွင့္ ဒုတိယ လိုင္းမွာ ႐ု႐ွားကို ျဖတ္၍ ဂ်ာမနီသို႔ ဆက္သြယ္မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ လမ္းေၾကာင္း အတိအက်ကိုမူ မဆံုးျဖတ္ရေသးဟု သိရသည္။
တတိယ ရထားလမ္းမွာ ေဘဂ်င္းမွ ေတာင္ဘက္သို႔ ထြက္ကာ ဗီယက္နမ္၊ ထိုင္္း၊ ျမန္မာ၊ မေလး႐ွား၊ စကၤာပူ သို႔ ဆက္သြယ္မည္ ျဖစ္သည္။
တရုတ္ အင္ဂ်င္နီယာ အကယ္ဒမီ အဖြဲ႕ဝင္ႏွင့္ တရုတ္ျပည္တြင္း ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထား စီမံကိန္း ဝါရင့္ အတိုင္ပင္ခံ ဝမ္မင္႐ႈ၏ အဆိုအရ အေ႐ွ႕ေတာင္အာ႐ွ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွ လုပ္ငန္းမ်ားကို ယခုလ စတင္ေနၿပီ ဟု သိရသည္။
ဥေရာပ ရထားလမ္း ကြန္ယက္အတြက္ အလားအလာမ်ားႏွင့္ တိုင္းထြာမႈ လုပ္ငန္းမ်ား ကိုလည္း ေဆာင္႐ြက္ ၿပီးစီးၿပီ ျဖစ္၍ ဥေရာပ အလယ္ပိုင္းႏွင့္ ဥေရာပ အေ႐ွ႕ပိုင္း ႏိုင္ငံမ်ားက လုပ္ငန္း စတင္ရန္ လြန္စြာ စိတ္ဝင္စားေနၾကသည္ဟု ၎က ေျပာၾကားသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ဘရပ္ဆဲ႐ွိ တရုတ္ အရာ႐ွိမ်ားမွာမူ ပိုမို သတိထား ေဆာင္႐ြက္ ေနရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ "ကၽြန္ေတာ္တို႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက သူရဲ႕ ရထားလမ္း ကြန္ယက္ကို တိုးတက္ခ်င္ေနတာ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ပါတယ္၊ ေဝးႏိုင္သမွ် ေဝးေဝး၊ ဥေရာပ အထိေပါ့ဗ်ာ၊ ဒါေပမဲ့ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ျဖစ္မလား၊ မျဖစ္ဘူးလားဆိုတာေတာ့ မဆံုးျဖတ္ရေသးပါဘူး" ဟု သတင္းရပ္ကြက္ တစ္ခုက ဆိုသည္။
ျမန္မာ ရထားလမ္းပိုင္း အတြက္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ေငြေၾကး ကူညီရန္ ကမ္းလွမ္းခဲ့ၿပီး အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ဘက္ထရီသံုး လီသီယမ္ သတၱဳကို ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းမွ ထုတ္ယူရန္ စီစဥ္ေနရာ ရထားလမ္း စီမံကိန္း ဘ႑ာေရး စီမံမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လာသည္။
"ကၽြန္္ေတာ္တို႔ စီမံကိန္းမွာ အစိုးရ ပိုက္ဆံနဲ႔ ဘဏ္ေခ်းေငြကို သံုးစြဲမွာ ျဖစ္ေပမဲ့ ရထားလမ္းေတြကေတာ့ ပုဂၢလိက က႑နဲ႔ အိမ္႐ွင္ႏိုင္ငံေတြက စိုက္ထုတ္ရမွာပါ" ဟု ဝမ္႐ႈ မင္က ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး လမ္းသစ္မ်ားကို ကုန္ပစၥည္း ပို႔ေဆာင္ေရး အတြက္လည္း အသံုးျပဳသြားမည္ဟု ဆိုသည္။
လက္႐ွိ သက္သာေသာ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး စရိတ္ေၾကာင့္ ဥေရာပ- တ႐ုတ္ ရထားလမ္းကို ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး အေပၚ အေျချပဳ၍ တည္ေဆာက္ျခင္း သည္ မွန္ကန္ေၾကာင္း သက္ေသျပရန္ ခဲယဥ္းလိမ့္မည္ဟု ဥေရာပ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ေျပာၾကားသည္။ ကမာၻ႔ ကုန္သြယ္ေရးသည္ ရပ္တန္႔သြားႏိုင္ဖြယ္ ႐ွိပံုမရသျဖင့္ ၂၀၀၇ အေစာပိုင္းကာလတြင္ သေဘၤာတည္ေဆာက္သူမ်ားသည္ အမွာစာမ်ား စံခ်ိန္တင္ လက္ခံရ႐ွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း မေ႐ွးမေႏွာင္းပင္ ေငြေၾကး အက်ပ္အတည္း ျပႆနာေပၚလာကာ ကမာၻ႔ ကုန္သြယ္ေရးမွာ ၁၂ % အထိ က်ဆင္းသြားခဲ့သည္ဟု WTO စာရင္းဇယားမ်ား အရ သိ႐ွိရသည္။
အေျခခံ အေဆာက္အဦေကာင္းမ်ား ျဖစ္တည္ႏိုင္မႈသည္ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံမ်ား အၾကား ကုန္သြယ္ေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးႀကီးထြားမႈအေပၚ အေရးတႀကီး မွီခိုေနသည္ဟု ဥေရာပ ရထားလုပ္ငန္း အဖြဲ႕ UNIFE ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ Michael Clausecker က မွတ္ခ်က္ေပးသည္။
လက္႐ွိ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းမွာ အလြန္ ႀကီးမားေနၿပီး လာမည့္ႏွစ္ မ်ားအတြင္း ပိုမို ဖြံၿဖိဳးလာရန္ ေမွ်ာ္လင့္ထားမႈမ်ားေၾကာင့္ အီးယူႏွင့္ တ႐ုတ္အတြက္ ယခု ရထားလမ္း ကိစၥမွာ သံသယ ႐ွိဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္ဟု ၎က EU observer သို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
လက္႐ွိ္ အေနအထား အရ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ အလြန္ႀကီးမားေသာ ရထားလမ္း တိုးခ်ဲ႕ေရး စီမံကိန္း၏ အလယ္ဆင့္တြင္ ေရာက္႐ွိေနၿပီး ၎၏ အဓိက ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား အၾကား ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းမ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္ရန္ လာမည့္ ၅ ႏွစ္ အတြင္း ရထားလမ္း အ႐ွည္ ၃၀,၅၀၀ ကီလိ္ုမီတာ နီးပါး တည္ေဆာက္သြားရန္ ရည္႐ြယ္ထားသည္။
ကမာၻ႔ အျမန္ဆံုးရထား Harmony Express ကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ မႏွစ္က စတင္ေျပးဆြဲခဲ့ၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ အစအဆံုး တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ္လည္း Siemens (ဂ်ာမနီ) ႏွင့္ Kawasaki (ဂ်ပန္) နည္းပညာမ်ားကို အသံုးျပဳထားကာ အျမင့္ဆံုး တစ္နာရီလွ်င္ ကီလိုမီတာ ၄၀၀ အျမန္ႏႈန္းျဖင့္ ေျပးဆြဲႏိုင္သည္ဟု သိရသည္။
--Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.
To unsubscribe from this group, send email to yangonchronicle2010+unsubscribegooglegroups.com or reply to this email with the words "REMOVE ME" as the subject.