Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

တရုတ္ႏုိင္ငံ၏ ေငြေၾကးပံ့ပုိးမႈ ေဒၚလာ ၁ ဒႆမ ၅ ဘီလီယံျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း ပထမပုိင္းကုိ ဖြင့္လွစ္ရန္ သီရိလကၤာ အစုိးရက ျပင္ဆင္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ အဆုိပါ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေတာင္အာရွ ေဒသတြင္း တရုတ္ႏုိင္ငံ၏ မဟာဗ်ဴဟာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အိႏၵိယႏုိင္ငံအတြက္ စုိးရိမ္ပူပန္မႈမ်ားကုိ တုိးပြားေစသည္။

အဆိုပါ ဆိပ္ကမ္းအမည္မွာ ဟန္ဘန္တုိတာ (Hambantota) ျဖစ္ၿပီး ေရွးယခင္ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ပုိးသားလမ္း (Silk Road) ႏွင့္ ကမာၻေပၚတြင္ သေဘၤာ သြားလာမႈ အမ်ားဆုံး ေရေၾကာင္း လမ္းမေပၚတြင္ တည္ရွိကာ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရး ျပန္လည္ နာလန္ထူႏုိင္ေရး အတြက္ အဓိက ေမာင္းႏွင္မည့္ အင္ဂ်င္ႀကီး တစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံထားရသည္။

တရုတ္ႏုိင္ငံ၏ အတုိးႏႈန္း မပါဝင္ေသာ ေခ်းေငြ ေဒၚလာသန္း ၃၀၀ ျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ အဆုိပါ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ပထမအဆင့္ကုိ လာမည့္ ႏုိဝင္ဘာလတြင္ ဖြင့္လွစ္ရန္ စီစဥ္ထားသည္။ ဆိပ္ကမ္း၏ ဒုတိယပုိင္းကို လာမည့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးသတ္ တည္ေဆာက္သြားႏုိင္မည္ဟု သီရိလကၤာ အစိုးရက ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္။ အဆုိပါ ကာလ ေနာက္ပုိင္းတြင္ သီရိလကၤာ ႏုိင္္ငံသည္ ကုန္ပစၥည္း ျဖတ္ေက်ာ္ တင္ပုိ႔မႈ အခန္းက႑တြင္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဝင္ေရာက္ရန္ ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိသည့္ ႏုိင္ငံတစ္ခု ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္ၿပီး စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းမ်ားလည္း ေပါမ်ားလာမည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။

သီရိလကၤာ ဆိပ္ကမ္း အာဏာပုိင္အဖြဲ႕ ဥကၠ႒ Priyath Wickrama က "ဒီဆိပ္ကမ္းႀကီး ၿပီးသြားရင္ ႏွစ္စဥ္ အေရွ႕-အေနာက္ ပင္လယ္ ေရေၾကာင္းလမ္းမွာ ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္ သြားလာေနတဲ့ ကုန္တင္သေဘၤာ အစီး ၇၀၀၀၀ ေလာက္ထဲက အစီး ၂၅၀၀ ေလာက္ကုိ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးႏုိင္မွာပါ" ဟု ေျပာၾကားသည္။

"ဒုတိယပုိင္း အၿပီးသတ္ ေဆာက္လုပ္ၿပီး ေနာက္ထပ္ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ဆုိရင္ တစ္ႏွစ္ကုိ သေဘၤာအစီး ၈၀၀၀ ေလာက္ကုိ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးသြားႏုိင္မယ္လုိ႔ ရည္မွန္းထားပါတယ္" ဟု ၎က ဆုိသည္။ သီရိလကၤာ ႏုိင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္းလည္းျဖစ္၊ အႀကီးဆုံးေသာ ကုန္သြယ္ဘက္ ႏုိင္ငံလည္း ျဖစ္သည့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ဟန္ဘန္တုိတာ ဆိပ္ကမ္း ေပၚထြန္းလာမႈသည္ တရုတ္ႏုိင္ငံ၏ မဟာဗ်ဴဟာ တစ္ရပ္အျဖစ္ ရႈျမင္ကာ မလြဲမေသြ စုိးရိမ္ပူပန္မႈမ်ား ျဖစ္ေနမည္ ျဖစ္သည္ ဟု ေလ့လာ အကဲခတ္သူမ်ားက ဆုိသည္။

တရုတ္ႏုိင္ငံသည္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ ျမန္မာ ႏွင့္ ပါကစၥတန္ႏုိင္ငံ တို႔တြင္လည္း ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္မႈမ်ား ဝင္ေရာက္ လုပ္ကုိင္ေပးလ်က္ ရွိသကဲ့သို႔ နီေပါႏုိင္ငံတြင္း မီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းမ်ား လုပ္ကုိင္ရန္ အစီအစဥ္လည္း ရွိေသးသည္။

AFP သတင္းကုိ ဘာသာ ျပန္ဆုိသည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment