Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

CNN News, 20th Dec, 2009

          အိႏိၵယႏိုင္ငံ အေရွ႕ေျမာက္ပုိင္း ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ တုိ႔အၾကား ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ကုန္သြယ္ေရး အားေပး ျမႇင့္တင္ရန္အတြက္ ႐ူပီးေငြ သိန္းေပါင္း ၆၅၀ ကုန္က်မည့္ ဖီဇုိရမ္မွ ျမန္မာနယ္စပ္သုိ႔ ဆက္သြယ္ေသာ ကီလုိမီတာ ၁၀၀ အေဝးေျပးလမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းကုိ အိႏိၵယ အစုိးရက အတည္ျပဳေပးလုိက္ပါသည္။

          အိႏိၵယ ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး Brahm Dutt ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေသာ ၾသဇာႀကီး ေကာ္မတီက အေဝးေျပးလမ္း တည္ေဆာက္ေရး အဆုိျပဳခ်က္ကုိ လက္ခံ ဆံုးျဖတ္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အဆုိပါ အေဝးေျပးလမ္းသည္ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္ ေလာင္တာလိုင္းမွ စတင္၍ ျမန္မာနယ္စပ္အထိ ေဖာက္လုပ္မည္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အျပင္ ဆိပ္ကမ္း ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ အဆုိျပဳထားသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ စစ္ေတြၿမိဳ႕ႏွင့္လည္း ေနာင္တြင္ ဆက္သြယ္ႏုိင္လိမ့္မည္ဟု အစုိးရ ေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

          စစ္ေတြတြင္ တည္ေဆာက္မည့္ ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္ ဆိပ္ကမ္းသည္ အိႏိၵယ အေရွ႕ေျမာက္ ေဒသ တစ္ခုလံုးအတြက္ မီဇုိရမ္ကုိ ျဖတ္သန္းကာ ေရလမ္းေၾကာင္း ထြက္ေပါက္အျဖစ္ အေထာက္အပံ့ ျပဳမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ေရး ေကာ္မတီက လက္ခံ အတည္ျပဳခဲ့သည့္ အေဝးေျပးလမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္း ဝန္ေဆာင္မႈ စီမံကိန္းသည္ သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္စရိတ္ကုိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ျခင္းျဖင့္ ေဒသတြင္း ၿပိဳင္ဆုိင္ႏိုင္မႈကုိ တုိးတက္ေစလိမ့္မည္ဟု အစုိးရ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပပါသည္။

          ယခု လမ္းမႀကီးသည္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းရွိ အေဝးလမ္းႏွင့္ သြားေရာက္ ပူးေပါင္းႏုိင္မည္ ျဖစ္ၿပီး ေလာေလာဆယ္တြင္ မိမိတုိ႔ အာဏာပုိင္သည္ နယ္ေျမတြင္း တည္ေဆာင္ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ အစပ်ဳိး ဝင္ေရာက္မႈမ်ားႏွင့္ နီးစပ္မႈ ရရွိေနေသာ ျမန္မာအစုိးရ၏ ေထာက္ခံ ႀကိဳဆုိမႈကုိ ရရွိရန္အတြက္ ဗဟုိအစုိးရ၏ သံတမန္ဆုိင္ရာ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္မႈ တစ္ခုအျဖစ္ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါသည္ဟု ဝန္ႀကီးဌာန ဝါရင့္အရာရွိ တစ္ဦးက ေျပာၾကားပါသည္။

          စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းကုိ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္က အေရးႀကီးသည္ဟု ယူဆေနေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ တစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ႏုိင္ပါသည္။ မီဇုိရမ္၏ ထြက္ကုန္ ဝါးပင္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့သစ္ေတာ ထြက္ကုန္မ်ား အတြက္ အဓိက ကုန္သြယ္ေရး ဗဟုိခ်က္အျဖစ္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ အိႏိၵယက ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္သည္။ ေရလမ္းေၾကာင္း ၂၂၅ ကီလုိမီတာ အျပင္ အဓိက အစီအစဥ္ ျဖစ္ေသာ လမ္းမ ၂ ခုကုိ ေဖာက္လုပ္ရန္ ရည္မွန္းထားပါသည္။ (NH.54) မွ နယ္စပ္အထိ ၁၁၇ ကီလုိမီတာ ရွည္ေသာ လမ္းပုိင္း ႏွင့္ နယ္စပ္မွ ကလြတ္ဝထိ ၅၂ ကီလုိမီတာ ရွည္ေသာ လမ္းပုိင္းတုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။

          သတင္းမ်ားအရ စစ္ေတြ၊ ကာလကတၱားႏွင့္ ဗီဆာခါ ပါတနမ္တုိ႔အၾကား ပင္လယ္ ေရလမ္းေၾကာင္းကုိလည္း တုိးတက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဦးမည္ဟု သိရပါသည္။ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းသည္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွေဒသသုိ႔ ထြက္ေပါက္တစ္ခုအျဖစ္ အသံုးဝင္မည့္အျပင္ အေရွ႕ေျမာက္ေဒသသုိ႔ ေရနံႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႕ အဓိက ျဖန္႔ေဝသည့္ ဗဟုိပြိဳင့္ တစ္ခုလည္း ျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု ဆုိပါသည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment