E-pao.net, 20th February 2010
အိႏိၵယ-ျမန္မာ နယ္စပ္ မဏိပူရနယ္ Mynal ျမစ္ကုိ ျဖတ္၍ တ႐ုတ္အစုိးရ အကူအညီျဖင့္ တံတား တစ္စင္း တည္ေဆာက္လ်က္ရွိရာ ၿပီးစီးသြားပါက ျမန္မာ ကုန္သည္မ်ားအတြက္ မ်ားစြာ အက်ဳိးရွိမည္ ျဖစ္သည္။
အိႏိၵယ ဖက္တြင္ ေနရွင္နယ္ အေဝးေျပး လမ္းမႀကီး အမွတ္ ၃၉ မွ ခဲြထြက္လာေသာ အင္ဖာ-မုိေရးလမ္းမွာ ယခုအထိ ျမင္သာထင္သာေသာ တုိးတက္မႈမ်ား မရွိေသးေပ။
တ႐ုတ္ အစုိးရ အကူအညီျဖင့္ တည္ေဆာက္ေသာ တံတား ၿပီးစီးသြားပါက ျမန္မာ့ စီးပြားေရးကုိ တုိးတက္ေစ႐ုံမွ်မက တ႐ုတ္ျပည္မွ ထုတ္လုပ္ေသာ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ား၏ ေစ်းကြက္လည္း ပြင့္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
တံတားႀကီးကုိ တည္ေဆာက္လုိက္ျခင္းျဖင့္ ျမန္မာကုန္သည္မ်ားသည္ နမ့္ဖာလံုေစ်းသုိ႔ ကုန္ေရာင္းကုန္ဝယ္ သြားရာတြင္ မဏိပူရကုိ ျဖတ္သြားစရာ မလိုေတာ့ေပ။
အိႏိၵယႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတုိ႔၏ သြင္းကုန္ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး သေဘာတူညီခ်က္အရ မုိေရးဂိတ္ အမွတ္ (၁) တြင္ ျပဳလုပ္ၾကၿပီး၊ မုိေရးဂိတ္ အမွတ္ (၂) တြင္ လုပ္ငန္းမ်ား တုိးခ်ဲ႕ လုပ္ကုိင္ႏုိင္ရန္ ႀကိဳးစားလ်က္ ရွိသည္။
ယခု Mynal ျမစ္ကုိ ျဖတ္၍ တည္ေဆာက္ေနေသာ တံတားသည္ နမ့္ဖာလံုေစ်းကုိ တုိက္႐ုိက္ ဆက္သြယ္ထားသျဖင့္ ျမန္မာကုန္သည္မ်ားသည္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး၏ အက်ဳိးအျမတ္ကုိ ပုိမုိ ခံစားရမည္ ျဖစ္သည္။
နမ့္ဖာလံုေစ်းသည္ ႀကီးမားေသာ ေစ်းမဟုတ္ေသာ္လည္း ျမန္မာ အစုိးရသည္ နမ့္ဖာလံုေစ်း တုိးတက္မႈကုိ ေရွး႐ႈ၍ ေစ်း၏ အစိတ္အပုိင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးတြင္ ကုန္သြယ္မႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးအတြက္ တည္ေဆာက္လ်က္ ရွိသည္။
တစ္ဖက္တြင္ Sauraastra-silchar စူပါ အေဝးေျပး လမ္းမႀကီးသုိ႔ လာေရာက္ ဆက္သြယ္မည့္ အင္ဖာ-မုိေရးလမ္းကလည္း တုိးတက္လာမည့္ အရိပ္အေယာင္ မရွိေသးေပ။ မုိေရးမွ တဆင့္ အာရွ အေဝးေျပး လမ္းမႀကီးႏွင့္ ဆက္ကာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပုဂံမွတစ္ဆင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ မဲေဆာက္သုိ႔ ဆက္ထားမည္ ျဖစ္သည္။
အင္ဖာ-မုိေရး လမ္းအပုိင္းရွိ Lokchao မွ တံတား တစ္စင္းသည္ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အတြင္းက ေဆာက္ထားၿပီး၊ ယခုအထိ အသစ္ေဆာက္မည့္ လကၡဏာ မရွိေသးေပ။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စစ္အစုိးရ လက္ထက္၌ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ဒီမုိကရက္တစ္ အိႏိၵယ ႏုိင္ငံႏွင့္ မတူဘဲ အလြန္ ျမန္ဆန္သည္ကုိ ေတြ႕ရွိရသည္။ အိႏိၵယႏုိင္ငံတြင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ရန္ႏွင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္အခ်ိန္ အလြန္ၾကာသည္။
ႏွစ္ႏုိင္ငံ သံတမန္ ဆက္ဆံေရး တုိးတက္္မႈ၏ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုအျဖစ္ ယခု Mynal ျမစ္ကုိ ျဖတ္၍ ေဆာက္ေနေသာ တံတားမွ အစျပဳ၍ မႏၱေလးအထိ ခ်စ္ၾကည္ေရး လမ္းအပုိင္း ေဖာက္ရန္ BRTF က လက္ရွိ လုပ္ကုိင္လ်က္ ရွိသည္။ Mynal ျမစ္သည္ မုိေရးဂိတ္ နံဂါတ္ (၂) အနီးမွ ျဖတ္ၿပီး၊ ႏွစ္ႏုိင္ငံၾကားမွ ျဖတ္၍ စီးဆင္းသြားသည္။ သုိ႔ေသာ္ အင္ဖာ-မုိေရး လမ္းအပုိင္း တုိးတက္မႈမ်ား အတြက္ ပုိ႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ အေဝးေျပးလမ္းမ်ား ဝန္ႀကီးဌာနမွ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္သည့္တုိင္ ေဒသခံ ကန္ထ႐ုိက္တာမ်ားက သတ္မွတ္ေသာ အရည္အခ်င္း မျပည့္မီျခင္း၊ အရည္အခ်င္း ျပည့္မီသည့္ ျပင္ပ ကန္ထ႐ိုက္တာမ်ားကလည္း လုပ္ငန္းအတြက္ ေငြကုိ ႐ူပီးေငြျဖင့္ ေပးသည့္တုိင္ လာေရာက္ရန္ တံု႔ဆုိင္းေနၾကျခင္း စသည့္ ကိစၥရပ္မ်ား ရွိေနသည္။
အိႏိၵယ အစုိးရ ေဆာက္လုပ္ေရး ဌာန၏ သတင္းမ်ားအရ၊ ဝန္ႀကီးဌာနသည္ အင္ဖာ-မုိေရး လမ္း ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရး ရန္ပံုေငြကုိ ခ်ေပးျခင္း မရွိဘဲ၊ ေနာက္ထပ္ ၂ ႏွစ္၊ ၃ ႏွစ္အထိ ျပင္ဆင္ရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေသးဟု ဆုိသည္။
အစုိးရ အေဝးေျပး လမ္းမႀကီး၏ အစိတ္အပုိင္းလည္း ျဖစ္၍ ႏွစ္ၾကာေသာေၾကာင့္ အင္ဖာ-မုိေရး လမ္းသည္ ယုိယြင္း ပ်က္စီးလ်က္ ရွိသည္။ လက္ရွိ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးသည္ ထုိလမ္း အပုိင္း ကုိသာ အသံုးျပဳေနရၿပီး၊ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈကုိ လက္ရွိ ၂၂ မ်ဳိးမွ ၄၄ မ်ဳိးထိ တုိးကာ ပမာဏ ျမႇင့္တင္ရန္ ႀကိဳးစားလ်က္ ရွိေနသည္။
လက္ရွိ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးကုိ သြင္ျပင္လကၡဏာမ်ား ေျပာင္းလဲပစ္ရန္ႏွင့္ ထုတ္ကုန္ သြင္းကုန္ လႈပ္ရွားမႈ ျမႇင့္တင္ရန္ အတြက္ အိႏိၵယ ကုန္းတြင္းပုိင္း ဂိတ္မ်ား အာဏာပုိင္ အဖဲြ႕(Land-Ports Authority) သည္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ နီေပါ၊ ပါကစၥတန္ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ နယ္စပ္မ်ားတြင္ နယ္စပ္ စစ္ေဆးေရး စခန္း Integrated Check Post (ICP) ၁၃ ခု ဖြင့္လွစ္ရန္ သေဘာတူၿပီး ျဖစ္သည္။
မုိေရးတြင္ ICP ဖြင့္လွစ္ေရး အတြက္ ေျမေနရာ ဝယ္ယူေရး အဆင့္ ၿပီးသြားၿပီ ျဖစ္သည္။ မုိေရး ဂိတ္အမွတ္ (၂) အနီးတြင္ ေျမ ၄၅.၅၀ ဧက ဝယ္ယူထားရာ အစုိးရသည္ ေဒသဆုိင္ရာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖဲြ႕ သုိ႔ ထုိေျမ ေနရာတြင္ ပုိင္ဆုိင္သူ ၄၀၅ ဦးအား ေငြေပးေခ်ရန္ လဲႊအပ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။
မုိေရးတြင္ ဖြင့္လွစ္မည့္ ICP သည္ ခန္မွန္းေျခ ႐ူပီသန္း (၁၃၀) ကုန္က်မည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ပန္ဂ်ပ္ရွိ Wagah နယ္စပ္ရွိ ပံုစံႏွင့္ အတူတူ ျဖစ္ကာ အေသးစိတ္ စီမံကိန္း အစီရင္ခံစာကုိ Rail India Technical Economic Services မွ ေရးဆဲြသည္။
ICP တည္ေဆာက္ ၿပီးစီးပါက အေကာက္ခြန္၊ ရဲ၊ အေကာက္ခြန္ ကာကြယ္ေရးဌာန၊ သစ္ေတာ၊ မူးယစ္၊ စာတုိက္၊ ဘဏ္၊ ဆက္သြယ္ေရး၊ တိရစာၦန္ႏွင့္ သစ္ပင္ စစ္ေဆးေရး၊ အရည္အေသြး စစ္ေဆး လက္မွတ္ ထုတ္ေပးေသာ ေအဂ်င္စီ၊ ကုန္သြယ္ေရး ဌာန၊ အစားအေသာက္ စစ္ေဆးေသာ ဓာတ္ခဲြခန္း၊ ကားရပ္နား စခန္းႏွင့္ စားေသာက္ဆုိင္မ်ားအတြက္ အေဆာက္အဦမ်ား ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။
--Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.