Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ စစ္ကုိင္းတုိင္း ကသာၿမိဳ႕ႏွင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ မုိးတားႀကီး ၿမိဳ႕တုိ႔ကုိ ဆက္သြယ္ ေဖာ္လုပ္ထားသည့္ မီးရထားလမ္းပုိင္းကုိ ျပည္ေထာင္စု ရထားလမ္း ကြန္ယက္၏ အစိတ္အပုိင္းအျဖစ္ ဖြင့္လွစ္ လုိက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာမ်ားက ေရးသားေဖာ္ျပပါသည္။

၂၅ ဒႆမ ၆ ကီလုိမီတာ ရွည္လ်ားေသာ အဆိုပါ ကသာ-မုိးတားႀကီး ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းကုိ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ေမလတြင္ စတင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ လမ္းပုိင္းသည္ ကီလုိမီ တာ ၁၅၆ ဒႆမ ၈ ရွည္လ်ားေသာ ကသာ-ဗန္းေမာ္ မီးရထားလမ္းမႀကီး၌ ပါဝင္ေၾကာင္း သိရပါ သည္။

ရထားလမ္းပုိင္း အားလုံးၿပီးစီးသြားပါက ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဒုတိယအႀကီးဆုံးၿမိဳ႕ ျဖစ္ေသာ မႏၱေလး ႏွင့္ ဗန္းေမာ္တုိ႔အၾကား တုိက္ရုိက္ ရထားလမ္းအျဖစ္ ေပၚထြက္လာမည္ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာက ဆုိပါသည္။

ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာ အဆုိအရ ယခုေနာက္ဆုံး ဖြင့္လွစ္လုိက္သည့္ မီးရထားလမ္းပုိင္းကုိ ထည့္သြင္း ေရတြက္မည္ဆုိပါက ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စုစုေပါင္း မီးရထားလမ္းအရွည္ ၅၃၇၁ ဒႆမ ၈ ကီလုိမီတာ ရွိသြားၿပီျဖစ္ၿပီး မီးရထား ဘူတာရုံေပါင္း ၈၅၈ ခုရွိၿပီျဖစ္သည္။

ထုိ႔ျပင္ စစ္အစုိးရ လက္ထက္၌ ေပၚထြက္လာေသာ တံတားႀကီးငယ္ အစင္းေပါင္း ၁၀၇၆၀ ရွိေၾကာင္း သတင္းကဆုိသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ျမန္မာ့မီးရထား ဝန္ႀကီးဌာနက ျမန္မာႏုိင္ငံ ေတာင္ပုိင္းႏွင့္ ေျမာက္ပုိင္း၊ အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္ပုိင္း ေဒသမ်ားကုိ ဆက္သြယ္မည့္ မီးရထားလမ္းပုိင္း ၉ ခုကုိ စတင္ ေဖာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။

ကီလုိမီတာ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ ရွည္လ်ားမည့္ အဆိုပါ စီမံကိန္းအတြက္ က်ပ္၁၃၂ ဘီလီယံ ကုန္  က်မည္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ျမန္မာ့မီးရထား ဝန္ႀကီးဌာနသည္ ၂၀၀၉-၂၀၁၀ ဘ႑ာေရး ႏွစ္ အတြင္း ကီလိုမီတာ ၄၀၀ ရွည္လားသည့္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းမ်ားကုိလည္း အၿပီးသတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားမည္ဟု သိရပါသည္။

အဆိုပါ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ရထားလမ္းပုိ္င္း ၈ ခု ပါဝင္ၿပီး ယခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ေပၚထြန္း လာမည့္ ေနာင္အစုိးရ အဖြဲ႕သစ္ကုိ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာအစုိးရသည္ မေကြးတုိင္း ႏွင့္ ရခုိင္ျပည္နယ္ကုိ ဆက္သြယ္မည့္ အထူးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းတစ္ရပ္ ကုိလည္း ထပ္မံ အေကာင္အထည္ေဖာ္လ်က္ ရွိသည္။

အဆုိပါ စီမံကိန္းမွာ စစ္ေတြ-အမ္း-ပေဒါင္-မင္းဘူး ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးျဖစ္ၿပီး ကီလုိမီတာ ၄၁၃ ရွည္လ်ားမည္ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ရခိုင္ျပည္နယ္ႏွင့္္ မေကြးတုိင္း ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းတြင္ ဘူတာရုံေပါင္း ၅၁ ခု၊ တံတားအစင္း ၁၂၈၅ စင္းႏွင့္ လႈိဏ္ေခါင္းမ်ား လည္း ပါဝင္ေၾကာင္း သိရပါသည္။

Xinhua မွသတင္းကုိ ဘာသာျပန္ဆုိ ပါသည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment