Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

New Straits Times, Editorial, 1st October 2010

ျမန္မာ အာဏာပိုင္မ်ား၏ ေၾကညာခ်က္က္ို ယံုၾကည္ရမည္ဟု မွတ္ယူခဲ့လွ်င္ ႏိုဝင္ဘာ (၇) ရက္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ်ားသည္ အရပ္သား အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အမွန္တကယ္ ေပၚေပါက္လာေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီ ေခတ္သစ္ တစ္ခုကို ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ျခင္း ႐ွိမ႐ွိ၊ ေ႐ြးေကာက္ပြဲသည္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တျခင္း ႐ွိမ႐ွိႏွင့္ သိႏိုင္သည္။

ျမန္မာ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၏ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို သပိတ္ေမွာက္ရန္ တိုက္တြန္းခ်က္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းအား ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္သည္ ေပၚျပဴလာ ျဖစ္ေသာ အျမင္မ်ားကို ထင္ဟပ္ႏုိင္ျခင္း မ႐ွိ ဆိုသည္ကို ျပသျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါဝင္ျခင္း မျပဳမႈသည္ လက္႐ွိ အစိုးရကို အက်ိဳးမ်ားေစမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ျပသေနသည္။

မဲေပးႏိုင္ခြင့္ကို စြန္႔လႊတ္ၾကသူမ်ားမွာ အာဏာ႐ွင္ လူတစ္စု၏ မတရား လွ်ိဳ႕ဝွက္ ႀကံစည္မႈမ်ားကို မုန္းတီးသည့္ သစၥာ႐ွိ ဒီမိုကေရစီ ဘက္ေတာ္သားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ အျခားသူမ်ားကလည္း အစိုးရ ေက်ာေထာက္ ေနာက္ခံျပဳ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ပါတီ (USDP) ႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ ပါတီမ်ား ေအာင္ျမင္မႈ မရႏိုင္ ဆိုသည္ကို သံသယ႐ွိၾကသည္။ မည္သို႔ပင္ ဆိုေစ ၁၉၉၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲက လက္႐ွိ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားကို လက္မခံေၾကာင္း ျပသခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD) ၏ ေအာင္ျမင္မႈကို အစုိးရက ေနာက္ပိုင္းတြင္ အသိအမွတ္ မျပဳခဲ့ေသာ္လည္း၊ ယခု ေနာက္ထပ္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္လည္း ျပည္သူလူထု၏ အျမင္မွာ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ထင္ဟပ္ေနႏိုင္ေသးသည္။

ယခု အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ ၾကာသည့္တိုင္ လူအမ်ား၏ အျမင္သည္ မေျပာင္းမလဲ ႐ွိေနေသးသည္ဟု ဆိုလွ်င္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကလည္း လြတ္လပ္၍ တရား မွ်တမည္ဟု ဆိုလွ်င္ USDP အေနျဖင့္ အေျခအေန မေကာင္းႏိုင္ေပ။ ယခု တစ္ေခါက္တြင္ NLD က ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါဝင္ျခင္း မ႐ွိသျဖင့္ အေျခအေနက အေကာင္းဆံုး ျဖစ္မေနသည့္တိုင္ ေ႐ြးစရာ (၃၆) ပါတီ ႐ွိ္ေနေသးသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားသည္ ၎တို႔ အာဏာ ႐ုတ္တရက္ လက္လႊတ္လို္က္ရမည္ကို ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ပါလီမန္တြင္ ၎တို႔ အတြက္ ေနရာ ခ်န္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။

မည္သို႔ပင္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို စစ္အစိုးရက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားႏိုင္ေသာ္လည္း ဒီမိုကေရစီ က်ေရးအတြက္ အာဆီယံသည္ က႑တစ္ခုမွ ပါဝင္ရန္ ကုလသမဂၢက တုိက္တြန္းလ်က္ ႐ွိသည္။ အာဆီယံ အေနျဖင့္မူ ျမန္မာေၾကာင့္ ထိခိုက္ ပ်က္စီးခဲ့ရမႈမ်ားကို ျပင္ဆင္ရန္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲသည္ အေကာင္းဆံုး အခြင့္အေရး မဟုတ္ေသးေပ။ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္မ်ား မည္သုိ႔ပင္ ထြက္ေပၚလာပါေစ၊ အေျခခံ ဥပေဒအရ ပါလီမန္၏ ၂၅ % ကို စစ္တပ္မွ ေနရာ ယူထားၿပီး ျဖစ္ရာ၊ အစိုးရ အေပၚ စစ္တပ္မွ ဆက္လက္ လႊမ္းမိုးေနဦးမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ အဖြဲ႕ဝင္မ်ား၏ ကိစၥမ်ားကို ဝင္ေရာက္ မစြက္ဖက္ျခင္းအတြက္ အထူး သတိထားေသာ အာဆီယံ အေနျဖင့္ ျမန္မာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားကို လြတ္လပ္၍ တရား မွ်တေသာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္ေစေရး အတြက္ ဖိအားေပးသင့္ၿပီး၊ သြယ္ဝိုက္ ေျပာမေနသင့္ဘဲ ကန္ထုတ္ပစ္ သင့္သူမ်ားအျဖစ္ တည့္တည့္ ေျပာသင့္ေပသည္။

ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ေရးအတြက္ အဖြဲ႕ဝင္ ႏုိင္ငံမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႕မ်ား ေ႐ြးေကာက္ပြဲသို႔ ေစလႊတ္၍ ေစာင့္ၾကည့္ႏုိင္သည္။ သို႔မွသာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားသည္ စစ္တပ္၏ စြက္ဖက္မႈမွ အနည္းငယ္ လြတ္လပ္ခြင့္ ရၾကမည္ ျဖစ္သည္။ အင္ဒိုနီး႐ွားကို နမူနာအျဖစ္ ၾကည့္မည္ ဆိုပါက၊ စစ္တပ္ ေနာက္ခံျပဳေသာ အသြင္ ကူးေျပာင္းေရး ကာလမွသည္ အစစ္အမွန္ ေ႐ြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ ခံရေသာ အရပ္သား အစိုးရ စစ္စစ္ ထြက္ေပၚလာႏိုင္သည္။

မဲဆြယ္ စည္း႐ုံးေရး ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ေျဖေလ်ာ့ေပးေရး၊ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လႊတ္ေပးျခင္း တို႔သည္ စစ္အစိုးရ၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ေကာင္းမ်ားကို သက္ေသ ျပႏုိင္သကဲ့သို႔၊ အာဆီယံ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ မ်ားထံမွ ေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႕မ်ား လက္ခံျခင္း သည္လည္း ျမန္မာ ႏိုင္ငံအေပၚ နားလည္ အသိအမွတ္ ျပဳမႈမ်ား ရ႐ွိႏိုင္ေပသည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment