Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

The Nation, 30th June 2010

(႐ွမ္းျပည္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး ေကာင္စီ ဥကၠ႒ ႐ွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္း တပ္မေတာ္ စစ္ဦးခ်ဳပ္ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ႐ြက္ဆစ္ ေရးသားေသာ ေဆာင္းပါး)

ျမန္မာ စစ္ဖက္အစိုးရ အေပၚ တိုင္းရင္းသား ေတာ္လွန္ေရး အုပ္စုမ်ား၏ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ေက်ာ္ၾကာ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္မႈမွာ ေအာင္ျမင္မႈ မရ႐ွိခဲ့ပါ။ ယခုကဲ့သို႔ က်ဆံုးရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမ်ားကို စိစစ္ရာတြင္ မိမိတို႔၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ သံုးသပ္ရန္ လိုအပ္သည္။

ပထမအခ်က္မွာ မိမိတို႔၏ ႏိုင္ငံ ခ်စ္စိတ္သည္ တစ္ဦးခ်င္း၏ အေနအထားႏွင့္ ေနရာေပၚတြင္ အဓိက မွီခိုေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ မိမိတို႔ ပန္းတိုင္ကို ေရာက္႐ွိေစမည့္ ခိုင္မာေသာ စည္းလံုး ညီညြတ္မႈကို မရ႐ွိခဲ့ၾကပါ။

ဒုတိယ အခ်က္မွာ ႏိုင္ငံေရး အပိုင္း ျဖစ္ၿပီး အခ်ိဳ႕က ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု၊ အခ်ိဳ႕က လံုးဝ လြတ္လပ္ေရး စသျဖင့္ ကြဲျပား ျခားနားေသာ မူဝါဒ ရည္မွန္းခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ခ်မွတ္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံေရး အယူအဆမ်ား ကြဲျပားမႈေၾကာင့္ပင္ မိမိတို႔ တစ္ပြဲၿပီး တစ္ပြဲ စစ္တိုက္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရး ဗဟုသုတခ်ိဳ႕တဲ့သူမ်ားႏွင့္ ပညာမတတ္သူမ်ားက စစ္ပြဲမ်ားကို မီးထိုးေပးေနၾကျခင္း ျဖစ္ၿပီး အမ်ားစုမွာ အလြယ္တကူ ႀကိဳးကိုင္ ျခယ္လွယ္ ခံေနရသည့္ သေဘာ သက္ေရာက္ေနသည္။

အျခားတဖက္တြင္လည္း ပညာတတ္ ပညာ႐ွင္မ်ားမွာ ခက္ခဲေသာ ႐ုန္းကန္မႈကို ရင္ဆိုင္ရန္ မလိုလားၾကဘဲ ၎တို႔ေနအိမ္ အမိုးေအာက္မွေန၍ သင္ခန္းစာ ဥပေဒသမ်ား ေပးျခင္းေလာက္ကိုသာ ျပဳလုပ္ေနၾကပါသည္။ ဘဝကို စြန္႔လႊတ္၍ အျပင္သို႔ထြက္ကာ ျပည္သူတို႔အတြက္ အလုပ္လုပ္သူ ပညာတတ္မ်ားမွာ အနည္းငယ္သာ ႐ွိသည္။

ထို႔အျပင္ ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေနေသာ လူအမ်ားစုမွာ မိတ္ေဆြႏွင့္ ရန္သူကို မည္သို႔ ခြဲျခားရမည္ကိုပင္ မသိၾကပါ။ သေဘာမတူမႈ၊ ကန္႔ကြက္မႈတို႔ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရသည့္အခါ၊ ၎တို႔သည္ အဖြဲ႕ငယ္ေလးမ်ား ကြဲထြက္သြားကာ ရန္သူထံ အညံ့ခံသြားၾကသည္။ ထိုအခါ ၎တို႔သည္ ေတာ္လွန္ေရး အုပ္စုမ်ား၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ရန္သူထံ ေဖာက္သည္ခ်သည့္ သတင္းေပးမ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။ တကယ့္ရန္သူ အစစ္ကို ၎တို႔ ေမ့သြားၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

သေဘာထား ကြဲလြဲမႈႏွင့္ အျငင္းပြားမႈသည္ ျပည္တြင္းေရးရာ၏ သဘာဝ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ပင္ သေဘာကြဲလြဲပါေစ၊ အျငင္းပြားမႈ မည္မွ်ပင္ႀကီးပါေစ၊ မိမိတို႔အေနျဖင့္ အုပ္စု ကြဲမသြားသင့္ပါ။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ကာ၊ ေစ့စပ္ညႇိႏႈိင္းကာ၊ အေလွ်ာ့ေပး လိုက္ေလ်ာကာ ရန္သူကို အႏိုင္ယူႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းကို ႐ွာေဖြသင့္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ပိုမို၍ သတိထားၾကရန္ႏွင့္ စည္းလံုးျခင္း၏ အားကို ထိန္းသိမ္းၾကရန္ ျဖစ္ပါသည္။

အတိတ္ကာလ တစ္ေလွ်ာက္ မိမိတို႔သည္ စိတ္ရင္း ဆႏၵမပါဘဲ အေပၚယံ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ မဟာမိတ္ ဖြဲ႕ခဲ့ၾကသည္။ ဤသည္မွာ လူအမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားကို ေက်ာ္၍ လူတစ္ဦးျခင္း၊ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုျခင္း၏ အက်ိဳးစီးပြားကို ဦးစားေပးခဲ့ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အဖြဲ႕တစ္ခုကို ရန္သူက တိုက္ခိုက္လာသည့္ အခ်ိန္တြင္ ၎၏ မဟာမိတ္မ်ားက ကူညီရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့ၾကျခင္းမွာ ၎တို႔ တိုက္႐ုိက္ တိုက္ခိုက္ခံရျခင္း မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ အကယ္၍သာ ပထမအုပ္စုကို ရန္သူက အႏိုင္ရသြားပါက ၎၏ မဟာမိတ္မ်ားမွာ ဒုတိယ ပစ္မွတ္ျဖစ္လာလိမ့္မည္။ သို႔ျဖစ္ရာ မဟာမိတ္တို႔၏ က႑ဆိုသည္မွာ တစ္ဦးကို တစ္ဦး ကူညီကာ ရန္သူကုိ ႏွိမ္ႏွင္းရန္ ျဖစ္သည္ဟူေသာ အခ်က္ကို မီးေမာင္းထိုးျပေနသည္။

တတိယ အခ်က္မွာ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားကို မေဆာင္ၾကဥ္းႏုိင္မွီ တစ္ဦးျခင္း အတၱကို ေ႐ွ႕တန္းတင္ေနျခင္းေၾကာင့္ စည္းလံုးညီညြတ္ေသာ အုပ္စု မဖြဲ႕ႏိုင္ခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ စုေဝးလိုက္ၿပီဆိုလွ်င္ အၿမဲတမ္း သေဘာထား ကြဲလြဲခဲ့ၾကသည္။ နယ္ေျမပိုင္နက္ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အုပ္စုမ်ား အၾကား မၾကာခဏ တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ျပည္သူတို႔ကို ကာကြယ္ရန္ (သို႔) တိုင္းျပည္ ျပန္လည္ ထူေထာင္ရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့ၾကသည္။

မိမိတို႔သည္ စည္းလံုးမႈကို အားနည္းေစသည့္ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားႏွင့္ အျငင္းပြားမႈမ်ားေၾကာင့္ ဝါးအစည္းေျပကာ ရန္သူကို အႏုိင္မယူႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး  အုပ္စုမ်ား၏ ပ်က္စီးမႈ အတြက္ တာဝန္႐ွိသူမွာ ျပည္ပမွ ရန္သူ သာမကပဲ အတြင္းရန္သူေၾကာင့္လည္း ပါဝင္သည္။ တန္ဖိုးႀကီးႀကီး ေပးဆပ္ ရ႐ွိခဲ့ေသာ သင္ခန္းစာမွာ အလြန္႐ွင္းလင္းပါသည္။ မိမိတို႔သည္ ျပန္လည္ေပါင္းစည္းေရးကို ရည္႐ြယ္လုပ္ေဆာင္ရမည္ ျဖစ္ကာ မွန္ကန္ေသာ မူဝါဒမ်ားျဖင့္ ခိုင္မာေသာ စည္းလံုးမႈကို တည္ေဆာက္ၾကရလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။

သို႔မဟုတ္ပါက ေအာင္ျမင္မႈသို႔ ခ်ီတက္ရာ လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ အတားအဆီး၊ အခက္အခဲမ်ားစြာ ႀကံဳေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။

စတုတၳအခ်က္မွာ အကယ္၍သာ မိမိတို႔၏ ေတာ္လွန္ေရးကို ဗီယက္နမ္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဟိုခ်ီမင္းႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္မည္ ဆိုပါက မိမိတို႔၏ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားမွာ သူ႔အတြက္ ၿပိဳင္ဘက္ မျဖစ္ႏုိင္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔တြင္္ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္႐ွိေသာ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ စစ္ေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား အပါအဝင္ ပညာတတ္ ျပည္သူမ်ား လိုအပ္ေနပါသည္။ မိမိတို႔ ျပည္သူမ်ားတြင္လည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးႏိုင္သည့္ စြမ္းရည္ျပည့္ဝရန္ လိုအပ္ေနသည္။

႐ွမ္းႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားမွာလည္း အားမကိုးရပါ၊ ႏိုင္ငံေရးသမား အမ်ားစုမွာ ရန္သူ၏ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ားေၾကာင့္ အိမ္မွပင္ မထြက္ရဲၾကပါ။ ျမန္မာအစိုးရ၏ ဖိအားေပးၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ားက ၎တို႔အား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕မ်ား ကဲ့သို႔ အလားတူ မူဝါဒမ်ား ထုတ္ျပန္ျခင္းကို တားဆီးထားပါသည္။

အကယ္၍သာ မိမိတို႔သည္ ကိုယ္ပိုင္ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ဆိုင္ရာ ႏုိင္ငံေရး အယူအဆကိုလက္ခံကာ ျမန္မာအစိုးရကို ဆန္႔က်င္ရန္ စည္းလံုးညီညြတ္မည္ ဆိုပါက ႏိုင္ငံေရး မဟာဗ်ဴဟာမ်ား ခ်မွတ္ရန္ ခက္ခဲေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု၏ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္လိုေသာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အုပ္စုမ်ားက လံုးဝလြတ္လပ္ေရး အတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ေနသူမ်ားႏွင့္ သေဘာတူႏုိင္ၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ ေနာက္ဆံုးရလဒ္မွာ ညီညြတ္မႈ တည္ေဆာက္ရာတြင္ ေႏွာင့္ေႏွး ၾကန္႔ၾကာေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍သာ ေ႐ွးယခင္က ကဲ့သို႔ ႐ွမ္းျပည္နယ္အတြင္း တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုမ်ား ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူတကြ ေနထိုင္ေရး " မူ '' ကို ဝ၊ ပေလာင္၊ ပအို႔ႏွင့္ လားဟူ တိုင္းရင္းသား အုပ္စုမ်ားက လက္ခံႏုိင္ၾကမည္ ဆိုလွ်င္ ႐ွမ္းဖက္ဒရယ္ ျပည္နယ္သစ္မွာ အလွမ္းမေဝးေတာ့ပါ၊ မိမိတို႔သည္ အခက္အခဲမ်ားကို ေက်ာ္လႊားကာ ပြင့္လင္းေသာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္းပ၍ တိုင္းရင္းသား အုပ္စုမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို အာမခံႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

ပဥၥမအခ်က္အေနျဖင့္ လက္နက္ကိုင္ အုပ္စုမ်ားသည္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး စတင္ သေဘာတူခဲ့ခ်ိန္တြင္ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္ ဆံုး႐ႈံးသြားခဲ့ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာအစိုးရသည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ၎တို႔၏ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးရာ၌ အေပၚစီး ရ႐ွိသြားၿပီ ျဖစ္သည္။

အပစ္ရပ္ အုပ္စုမ်ားက ၎တို႔အေနျဖင့္ အစိုးရႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အေၾကာင္းအရာကို ေဆြးေႏြးေျပာဆိုႏိုင္လိမ့္မည္ဟု မွားယြင္းစြာ ယံုၾကည္ခဲ့ၾကပါသည္။ တခ်ိန္ထဲတြင္ လူသူ စုေဆာင္းျခင္း၊ ရန္ပံုေငြ႐ွာေဖြျခင္း၊ လက္နက္ သိုေလွာင္ျခင္း တို႔ကို လုပ္ႏုိင္လိမ့္မည္ဟု ယူဆခဲ့ၾကသည္။ လံုးဝမွားယြင္းသည္။ အပစ္ရပ္ အဖြဲ႕မ်ား၏ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စစ္ေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ား မေအာင္ျမင္ေစရန္ ျမန္မာအစိုးရက တားဆီးကာာ အလြန္လွပေသာ ဂိမ္းကိုလိမၼာ ပါးနပ္စြာ ကစားသြားခဲ့သည္။

ျမန္မာအစိုးရက အေၾကာင္းရင္း ႏွစ္ခ်က္ အတြက္ အပစ္ရပ္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို ကမ္းလွမ္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

(၁)     ႏုိင္ငံေရး လႈပ္႐ွားမႈ အတြင္းသို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပိုမိုတက္ၾကြ ပါဝင္ ပတ္သက္လာၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြက္ ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရး အက်ပ္အတည္း ပိုမိုျပင္းထန္လာသည္။ အစိုးရအေနျဖင့္ ၎၏ျပည္တြင္းေရး ျပႆနာကို ပထမဦးစြာ ေျဖ႐ွင္းရန္ လိုအပ္ခဲ့သည္။

(၂)     ၁၉၈၉ ခုႏွစ္တြင္ သခင္ ဗသိန္းတင္ ေခါင္းေဆာင္ေသာ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီ လက္ေအာက္မွ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အုပ္စုမ်ားစြာ ပုန္ကန္ ခြဲထြက္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုအေျခအေနတြင္ တစ္ခုထဲေသာ အတိုက္အခံ တပ္ဖြဲ႕ အျဖစ္ တိုင္းရင္းသား အုပ္စုမ်ား ပူးေပါင္း ဖြဲ႕စည္းမည္ကို အစိုးရက ေၾကာက္႐ြံ႕ေသာေၾကာင့္ အျပန္အလွန္ လိုက္ေလ်ာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ကာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကို ကမ္းလွမ္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္ေသာ NLD ပါတီႏွင့္ တိုင္းရင္းသား အုပ္စုမ်ား မဟာမိတ္ဖြဲ႕ ပူးေပါင္းသြားႏိုင္ျခင္းကို တားဆီးရန္ အစိုးရက အသည္းအသန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ျမန္မာအစိုးရ က်င့္သံုးေလ့႐ွိေသာ နည္းဗ်ဴဟာ၏ သြင္ျပင္လကၡဏာကို " သူအားနည္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ မင္းကို ဒူးေထာက္ၿပီး အသနားခံလိမ့္မယ္၊ ဒါေပမဲ့ သူအားေကာင္းလာၿပီဆိုရင္ မင္းရဲ႕ ေတာင္းဆိုမႈကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈၿပီး မင္းရဲ႕ ေတာင္းပန္ေနတဲ့ လက္ေတြကို ျဖတ္ပစ္လိမ့္မယ္'' ဟု ပံုေဖာ္ေျပာၾကားႏိုင္သည္။

လြန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္၂၀ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး မူဝါဒ စတင္ခဲ့ခ်ိန္မွစ၍ ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာကို ႏိုင္ငံေရးနည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ေျဖ႐ွင္းေရး ဟူေသာ အေတြးအေခၚ ႐ုပ္လံုးေပၚလာျခင္း မ႐ွိေတာ့ပါ၊ အျခားေသာ ေတာ္လွန္ေရး အုပ္စုမ်ားက ၎တို႔၏ ႏိုင္ငံေရး ယံုၾကည္ခ်က္ကို မစြန္႔ပဲ အက်ပ္အတည္း၌ ႐ုန္းကန္ေနခ်ိန္တြင္ အခ်ိဳ႕ အပစ္ရပ္ အဖြဲ႕မ်ားက အစိုးရထံမွ စီးပြားေရး အထူးအခြင့္အလမ္းမ်ားကို လက္ခံကာ ၎တို႔၏ ယံုၾကည္ခ်က္ကို စြန္႕လႊတ္ခဲ့ၾကသည္။ ၎တို႔၏ ႏိုင္ငံေရး ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ား လမ္းေခ်ာ္သြားမႈေၾကာင့္ ယခုအခါ ျမန္မာအစိုးရ၏ တစ္ရစ္ၿပီး တစ္ရစ္ ဝက္အူ တင္းလာျခင္းကို ထိေရာက္မႈမ႐ွိ္ေသာ တစ္ရက္ျခင္း ေရလိုက္ငါးလိုက္ နည္းလမ္းျဖင့္ ရင္ဆိုင္တုန္႔ျပန္ရသည့္ အေျခအေနျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ထိ္န္းသိမ္းရန္ပင္ ၎တို႔လက္မွ အလွမ္းေဝးေနၿပီ ျဖစ္သည္။

ထို႔အျပင္ အကယ္၍သာ အပစ္ရပ္ အုပ္စုမ်ား အေနျဖင့္ ယခုႏွစ္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါဝင္ရန္ သေဘာတူျခင္း သို႔မဟုတ္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ ျပည္သူ႔ စစ္ အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းရန္ သေဘာတူျခင္း တို႔ကို ျပဳလုပ္ခဲ့ပါက ၎တို႔၏ မူလ ႏိုင္ငံေရး ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ား ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းပင္ က်ဆံုး သြားေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒကို အပစ္ရပ္ အဖြဲ႕ အားလံုးက လက္ခံျခင္း မ႐ွိေသာ္လည္း ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါဝင္ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္းျဖင့္ ၎တို႔၏ ႏိုင္ငံေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို အလိုအေလွ်ာက္ စြန္႔လႊတ္ၿပီး ျဖစ္သြားပါလိမ့္မည္။

နိဂံုးခ်ဳပ္ အားျဖင့္ဆိုရေသာ္ ယခုအခ်ိန္အထိ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အုပ္စုမ်ားသည္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ တိုက္ခိုက္ရာတြင္ ေပ်ာက္က်ားနည္းဗ်ဴဟာကိုသာ အသံုးျပဳေနၾကဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာစစ္တပ္ႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္သည့္ စစ္မဟာဗ်ဴဟာ ေျမာက္ ထိုးစစ္ႀကီးမ်ားကို ဆင္ႏႊဲႏုိင္ျခင္း မ႐ွိေသာေၾကာင့္ တပ္ရင္းမ်ားႏွင့္ တပ္မဟာမ်ားသည္ ၎တို႔၏ ႒ာနခ်ဳပ္မ်ားမွ အမိန္႔မ်ားကို နာခံရန္ ပ်က္ကြက္ေနပါသည္။ တိုင္းရင္းသား စစ္တပ္မ်ား၏ အားနည္း၍ ထိေရာက္မႈ မ႐ွိေသာ အမိန္႔ေပး စနစ္ႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ျခားနားပင္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ တပ္ရင္းမ်ားသည္ ကိစၥတုိင္းတြင္ အထက္ အမိန္႔ကို နာခံၾကသည္။ တပ္မေတာ္သည္ ၎၏ တပ္ဖြဲ႕မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ရာတြင္ ပိုမို သန္စြမ္းေကာင္းမြန္းသည္ ဆိုေသာ အခ်က္ကို မိမိတို႔ ရင္ဆုိင္ေနရသည္။ ျမန္မာအစိုးရသည္ ႏိုင္ငံေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ဂုဏ္သိကၡာရစရာ မ႐ွိေအာင္ စုတ္ျပတ္သြားသည့္တိုင္ေအာင္ ၎တို႔၏ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာၾကာ အာဏာခ်ဳပ္ကိုင္မႈမ်ား ခုိင္မာအားေကာင္းေနဆဲ ျဖစ္သည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment