The Korea Times, By U Win Tin, 2nd July 2010
ၿပီးခဲ့ေသာ ဇြန္လ ၁၉ ရက္ေန႔က ျပည္တြင္းျပည္ပ ျမန္မာ ဒီမိုကေရစီ ေထာက္ခံ လႈပ္ရွားသူမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ၆၅ ႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနားမ်ားကို တၿပိဳင္နက္ က်င္းပခဲ့ၾကသည္။
၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကို အႏိုင္ရရွိေရး အတြက္ NLD ကို သူမ ေခါင္းေဆာင္ခဲ့သည့္ ေနာက္ပိုင္း ဒီမိုကေရစီ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ရက္စက္စြာ ႏွိမ္နင္းခံရမႈကို အေသအခ်ာ စဥ္းစား သံုးသပ္ရန္ အခြင့္အလမ္းကို အမ်ားစုက ရယူခဲ့ၾကသည္။
ယခုအခါ တပ္မေတာ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား စီစဥ္ ပါဝင္ လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ အတုအေယာင္ ေရြးေကာက္ပြဲ အေယာင္ျပ ကစားပြဲတြင္ ပူးေပါင္း ပါဝင္သည္ထက္ ပါတီဖ်က္သိမ္းရန္ကိုသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဓိက ႏိုင္ငံေရး အတိုက္အခံ ပါတီက ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ အဆိုပါ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ အာဏာရွင္မ်ား၏ နည္းဗ်ဴဟာမ်ားကို ထဲထဲဝင္ဝင္ နားလည္ သေဘာေပါက္မႈ အေပၚတြင္ အေျခခံထားျခင္း ျဖစ္သည္။
မိမိတို႔၏ ေထာက္ခံသူ အခ်ဳိ႕က မိမိတို႔၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို နားလည္ သေဘာေပါက္ျခင္း မရွိၾကပါ။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ မိမိတို႔သည္ ဒီမုိကေရစီ ဝါဒီမ်ား အေနျဖင့္ မိမိတို႔ႏွင့္ သေဘာထား ဆန္႔က်င္သူ အားလံုး၏ အခြင့္အေရးကို ေလးစားခဲ့သလို မိမိတို႔အား ေဝဖန္သူမ်ားသည္ ဤကိစၥအေပၚ ေကာင္းစြာ သံုးသပ္ ေကာက္ခ်က္ခ် ႏိုင္လိမ့္မည္ဟုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ားစုမွာ ဤသို႔ မဟုတ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလာသည္။
စီစဥ္ထားေသာ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကို စိတ္ျဖာ ေလ့လာေနသူ အားလံုး အတြက္ လမ္းခြဲေစသည့္ ပထမအခ်က္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲ အေျချပဳထားသည့္ အေျခခံဥပေဒပင္ ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒက ဒီမိုကေရစီ လုပ္ငန္းစဥ္၏ လြတ္လပ္စြာ လႈပ္ရွားခြင့္ကို တားဆီးရန္ ႀကိဳးစားထားရာ ေဆြးေျမ့ေနေသာ သစ္သားကို အေရာင္တင္ကာ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ေရႊမႈန္ႀကဲထားသည့္ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ႀကိဳးပမ္းမႈ တစ္ခု ဟူေသာ အရာထက္ ပို၍ ႐ႈျမင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။
ေခ်ာေမြ႕၍ အျမင္တင့္တယ္ေသာ္လည္း အတြင္းတြင္ ဘာမွ မက်န္ေတာ့သည့္ ျမန္မာကၽြန္း ပန္းပု႐ုပ္ေလးကို ျမင္ၾကည့္လုိက္ပါ။ အထင္ရွားဆံုးအခ်က္မွာ လႊတ္ေတာ္တိုင္းတြင္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ % ကို အေျခခံဥပေဒက အခိုင္အမာ ေနရာေပးထားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ တပ္မေတာ္သည္ ႐ုပ္ဖ်က္ထားေသာ စစ္တပ္ ႏိုင္ငံေရးပါတီကို ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ေစျခင္းျဖင့္ အဓိက ေဝစုကို အပို ရရွိေအာင္ ႀကိဳးစားေနသည္။
သို႔ျဖစ္၍ အမ်ားဆံုး ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္သည္မွာ တပ္မေတာ္က ျပည္သူကို ေပးေသာ ေလးပံုသံုးပံု ဒီမိုကေရစီ (သို႔) ထို႔ထက္ ပို၍ နည္းေသာ ေဝစုသာ ျဖစ္သည္။ ယခုႏွစ္ က်င္းပမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား အေျချပဳထားသည့္ အေျခခံ ဥပေဒသည္ ဒီမိုကေရစီ အေပၚ သဲႀကီးမဲႀကီး တုိက္ခိုက္ေစာ္ကားမႈကို ျပဳလုပ္ေနသည္။ သာဓကအားျဖင့္ ယခု ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အစိုးရကို ေရြးခ်ယ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ လႊတ္ေတာ္အတြင္း ေနရာျဖည့္ရန္ အတြက္ လူမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ျခင္းသာ ျဖစ္ၿပီး ထို႔ေနာက္တြင္မွ အစိုးရ အႀကီးအကဲကို ေရြးခ်ယ္ရန္ ထိုသူမ်ားကို တာဝန္ေပးလိမ့္မည္။
အထက္ပါ လုပ္ငန္းစဥ္ကို မည္သို႔ အေသးစိတ္ ေဆာင္ရြက္မည္ ဆိုသည္ကို အေျခခံဥပဒတြင္ ႐ွင္းလင္းစြာ မေဖာ္ျပထားပဲ အမ်ားဆံုး ေမွ်ာ္မွန္းႏိုင္ေသာ သမၼတ ေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႕ (တပ္မေတာ္ ပါဝင္ေသာ လႊတ္ေတာ္) က သမၼတသစ္ကို ဆံုးျဖတ္ေရြးခ်ယ္မည္ဟုသာ ပါရွိသည္။
အကယ္၍ ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ အစိုးရ ရာထူးမ်ားကို အမိန္႔အာဏာျဖင့္ ခန္႔အပ္မည့္ သမၼတသစ္ကို ေရြးခ်ယ္ အမည္တင္သြင္းရာတြင္ လိုအပ္ေသာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အေရအတြက္ထက္ ၂၅ % ေသာ တပ္မေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက သိသိသာသာ နည္းေနမည္ ဆိုလွ်င္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေနရာ အမ်ားစုကို လိုအပ္လာလိမ့္မည္ဟု ယူဆႏုိင္ဖြယ္ ရွိသည္။
ဤသည္မွာ အမွန္စင္စစ္ ကိုင္းဖ်ား ကိုင္းနား အႂကြင္းအက်န္ လႊတ္ေတာ္ကို အစပ်ဳိးမႈ တစ္ရပ္သာ ျဖစ္သည္။
ယခုကဲ့သို႔ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ငန္းစဥ္၏ အလြန္ အေရးႀကီးေသာ အစိတ္အပိုင္းတြင္ ဒီမိုကေရစီ မျပည့္ဝမႈ ထင္ရွားေနျခင္းကို ကာကြယ္ တားဆီးႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ဤအခ်က္သည္ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခုလံုး၏ လကၡဏာ သေဘာကို ေဆာင္ေနၿပီး ဒီမိုကေရစီမ်ားႏွင့္ တသီးပုဂၢလ အမတ္မ်ားကို ပါဝင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေစျခင္းျဖင့္ အေဝဖန္ မခံရေအာင္ ျပဳလုပ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
အျခား အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ကိစၥမ်ားလည္း မ်ားစြာ ရွိေသသည္။ ၎တို႔အနက္ မွတ္ပံုတင္ရန္ႏွင့္ မဲဆြယ္ စည္း႐ံုးရန္ ခက္ခဲမႈႏွင့္ အသံုးစရိတ္ မလြယ္ကူမႈမ်ား ပါဝင္သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း တစ္ေယာက္ ဝင္ၿပိဳင္ရန္ လိုအပ္ေသာ ေဒၚလာ ၅၀၀ (၅သိန္းက်ပ္) မွာ မဲဆႏၵနယ္ ၄၉၈ နယ္ အတြက္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ား၏ မဲဆြယ္စရိတ္ကို ခန္႔မွန္းၾကည့္ပါက ကုန္က်မည့္ သိန္းေထာင္ေပါင္း မ်ားစြာေသာ ပိုက္ဆံမ်ားးသည္ ကမာၻ႔ အဆင္းရဲဆံုး ႏိုင္ငံတစ္ခုအတြက္ မေမွ်ာ္မွန္းႏိုင္ေသာ ေငြေၾကးပင္ ျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ ပါတီကို တရားဝင္ အသိအမွတ္ ျပဳခံရေရး အတြက္ စစ္ေဆးခံရာတြင္ ပါတီဝင္ အားလုံး၏ အမည္ကို တင္ျပရန္ လိုအပ္ျခင္းသည္ အစိုးရ ဆန္႔က်င္သူမ်ား မည္သည့္ေနရာတြင္ ရွိသည္ကို ရွာေဖြျခင္းဟု ရွင္းရွင္းလင္းလင္း အဓိပၸာယ္ ထြက္ေနၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲ အၿပီးတြင္ ၿဖိဳခြဲ သုတ္သင္ျခင္း ျပဳလုပ္လိမ့္မည္ဟု အခ်ိဳ႕က ေဝဖန္ ကန္႔ကြက္လ်က္ ရွိသည္။
ေနာက္ဆံုးအားျဖင့္ ထင္ရွားေသာ တိုင္းရင္းသား အုပ္စုမ်ားကို ႏိုင္ငံေရး လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ မပါဝင္ႏိုင္ေအာင္ တားျမစ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုး မဲဆႏၵနယ္ အမ်ားစုမွ မဲဆႏၵရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးမ်ား ပိတ္ပင္ခံရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
လြတ္လပ္မႈႏွင့္ ညီမွ်မႈ၏ အျမင့္ဆံုး စည္းကမ္းမ်ားကို သိရွိထားသည့္ ဒီမိုကေရစီ ပါတီတစ္ခု အေနျဖင့္ NLD သည္ မိမိတို႔၏ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို ပိတ္ပင္ခံရသည္ သာမကပဲ အျခား ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုမ်ားကိုလည္း ႏိုင္ငံေရး လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ မပါဝင္ႏိုင္ေအာင္ တားဆီးထားသည့္ စနစ္အတြင္းသို႔ ပါဝင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ယင္းကဲ့သို႔ အာဏာရွင္တို႔အား ဒူးေထာက္သည့္ လုပ္ရပ္မ်ဳိးကို မိမိကိုယ္မိမိ ေလးစားသည့္ ဒီမိုကေရစီဝါဒီ တစ္ဦးတေလကမွ သေဘာတူႏိုင္မည္ မထင္ပါ။
အဆံုးစြန္ ဆိုရေသာ္ NLD သည္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ တစ္ခုျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ လူမႈေရး လႈပ္ရွားမႈပါတီ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ေနသည္။ ယိုယြင္းေနသည့္ အာဏာရွင္ အစိုးရ၏ ပါတီတစ္ခု ျဖစ္လာေစရန္ စစ္ဖက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား၏ သိမ္းသြင္း စည္း႐ံုးမႈမ်ား ရွိေနသည့္ ၾကားမွ ပါတီ၏ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရးက႑ကို ထိန္းသိမ္းသြားေရးသည္ မိမိတို႔၏ ရည္မွန္းခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။
မိမိတုိ႔ ပါတီ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ပါဝင္ေရးသည္ ၂၀၀၉ ဧၿပီလတြင္ NLD က ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ ေရႊဂံုတိုင္ ေၾကညာစာတမ္းပါ "ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လႊတ္ေပးရန္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ပြင့္လင္းစြာ ေဆြးေႏြးရန္၊ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလာဒ္ကို အသိအမွတ္ျပဳရန္ႏွင့္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို သံုးသပ္ ျပင္ဆင္ရန္" စေသာ အခ်က္မ်ားေပၚတြင္သာ မူတည္ေနသည္။
အထက္ပါ အေျခအေနမ်ားသည္သာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို တိုးတက္ေစမည့္ ဒီမိုကေရစီ၏ အခန္းက႑ကို ရွာေဖြေပးႏိုင္လိမ့္မည္။
--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.