Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

Beijing Times, By Xinhua, 11th August 2010

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈကို ႀကိဳးစား လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိရာ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ ျမန္ဆန္ေရးႏွင့္ စြမ္းအားျပည့္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေရး အတြက္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ ကုန္စည္မ်ား ကိုယ္တြယ္ေရး အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းကို အဆင့္ျမင့္လ်က္ ရွိသည္။

ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္း၊ ဗိုလ္တေထာင္ ဆိပ္ကမ္း၊ ပန္းဆိုးတန္း ဆိပ္ကမ္း၊ နန္းသီတာ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ဆူးေလ ဆိပ္ကမ္း ငါးခု ရွိသည္။

၎တို႔အနက္မွ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္းကို မၾကာေသးမီက ပုဂၢလိကပိုင္ ျပဳလုပ္သည့္ အေနျဖင့္ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဦးပိုင္ လီမိတက္သို႔ မၾကာခင္က လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့သည္။

ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ႏွင့္ ဆူးေလ ဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ ထုတ္ကုန္ သြင္းကုန္ ပစၥည္းမ်ား စစ္ေဆးျခင္း၊ ဂိုေဒါင္မ်ားတြင္ စနစ္တက် သိုေလွာင္ျခင္း ရွိမရွိကို စစ္ေဆးျခင္း၊ ကုန္ေသတၱာမ်ားကို X-Ray စက္ျဖင့္ စစ္ေဆးျခင္း၊ ကုန္ေသတၱာမ်ား တင္၊ ခ်ျခင္းတို႔ကို ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ ျမန္ဆန္ေရးႏွင့္ စြမ္းအားျပည့္ လည္ပတ္ႏိုင္ေရး ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး ဦးသိန္းေဆြက အဂၤါေန႔က စစ္ေဆးခဲ့သည္။

အျခားဆိပ္ကမ္း ေလးခုကိုမူ ပုဂၢလိကသို႔ လႊဲေျပာင္းျခင္း မျပဳရေသးေပ။

ႏိုင္ငံျခား ကုန္သြယ္မႈ ႏွစ္စဥ္ တိုးတက္ေရး အတြက္ သြင္းကုန္ ထုတ္ကုန္ ပစၥည္းမ်ား ကိုင္တြယ္ရာတြင္ စြမ္းအားျပည့္ လုပ္ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ အဆိုပါ ဆိပ္ကမ္းမ်ားကို ပုဂၢလိကသို႔ B.O.T စနစ္ျဖင့္ လႊဲေျပာင္းရန္ စီစဥ္လ်က္ ရွိသည္။

အစိုးရ ပုဂၢလိကပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး ေကာ္မရွင္၏ အဆိုအရ ဆိပ္ကမ္း ႏွစ္ခု ျဖစ္ေသာ အလံုရွိ Asia World ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ေက်ာက္တန္းရွိ သီလဝါ ဆိပ္ကမ္း (MITT) တို႔ကို ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ကတည္းက ပုဂၢလိကသို႔ လည္ပတ္ ခြင့္ျပဳထားသည္ဟု ဆိုသည္။

ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္၏ အဆိုအရ၊ ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းသည္ လြန္ခဲ့သည့္ သံုးႏွစ္ မွစ၍ ႏွစ္စဥ္ ထုတ္ကုန္ သြင္းကုန္ ကုန္ပစၥည္း တန္ခ်ိန္ စုစုေပါင္း ၁၀ သန္း ကိုင္တြယ္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုအေတာအတြင္း ႏိုင္ငံတကာ ကုန္တင္သေဘၤာ အစီး ၁၂၀၀ ဆိုက္ကပ္ခဲ့ေၾကာင္း ဆိုသည္။

တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ပင္ ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္သည္ ကုန္ေသတၱာတင္ ယာဥ္မ်ား ရပ္နားရာတြင္ အမ်ား ျပည္သူသံုး လမ္းမ်ား အသံုးျပဳျခင္းမွ ကာကြယ္ရန္ ဒဂံုဆိပ္ကမ္း စက္မႈဇုန္တြင္ ကုန္ေသတၱာ ကား ရွိေသာ စခန္းႀကီး တစ္ခု ေဆာက္လုပ္လ်က္ ရွိသည္။

ကုန္ေသတၱာတင္ ကားအစီး ၁၀၀၀ ဆန္႔ ရပ္နားစခန္းကို Dagon Port International Service Co., Ltd. ႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လ်က္ ရွိသည္။

ထို႔အျပင္ ျမန္မာ အာဏာပိုင္မ်ားသည္ ကမ္းနားလမ္းအား တိုးခ်ဲ႕ေရး ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိၿပီး၊ ကုန္ေသတၱာ ကားမ်ားႏွင့္ သစ္လံုးတင္ ကားမ်ား အတြက္ သီးသန္႔လမ္း ပါရွိမည္ ျဖစ္သည္။

ဗိုလ္တေထာင္မွ ၾကည့္ျမင္တိုင္ အထိ ၉.၃ ကီလိုမီတာ ရွည္ေသာ ကမ္းနားလမ္းကို ေလးလမ္းသြား အျဖစ္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီ (YCDC)၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာ အသင္းႏွင့္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီႀကီး ျဖစ္ေသာ Asia World တို႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံျခား ထုတ္ကုန္ သြင္းကုန္ ကုန္ပစၥည္း အမ်ားစုကို ကိုင္တြယ္သည္။

အဆိုပါ ဆိပ္ကမ္း ငါးခုအျပင္ ရန္ကုန္တြင္ လည္ပတ္လ်က္ ရွိေသာ ဆိပ္ကမ္း သံုးခု ရွိေသးသည္။ ၎တို႔မွာ သီလဝါ၊ ျမန္မာ့ စက္မႈ ဆိပ္ကမ္း ႏွင့္ Asia World ဆိပ္ကမ္းမ်ား ျဖစ္သည္။

ထို႔အျပင္ အစိုးရပိုင္ ႏိုင္ငံတကာသို႔ သြားေသာ သေဘၤာလိုင္း ျဖစ္ေသာ ျမန္မာ့ ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာလုပ္ငန္း (MFSL) ကို ၿပီးခဲ့သည့္ ဧၿပီလက အမည္မေဖာ္ေသာ ပုဂၢလိကသို႔ တရားဝင္ လႊဲေျပာင္းခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ (စစ္တပ္ပိုင္ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဦးပိုင္ လီမိတက္သို႔ လႊဲေျပာင္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အယ္ဒီတာ)

MFSL တြင္ ႏိုင္ငံတကာသြား သေဘၤာ ၁၆ စီးႏွင့္ ကမ္း႐ိုးတန္းသြား သေဘၤာ ၉ စီး ရွိသည္။

MFSL ကို ၁၉၅၉ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလတြင္ စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက တိုက္႐ိုက္ ကိုင္တြယ္ေသာ ႏိုင္ငံျခား ကုန္ပစၥည္း သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္း တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ၎သည္ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ဂ်ပန္၊ ေတာင္ကိုရီးယားႏွင့္ စကၤာပူတို႔တြင္ ႐ံုးခြဲ ၁၁ ခု ဖြင့္လွစ္ ထားသည္။

MFSL သည္ ႏိုင္ငံပုိင္ ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး အတြက္ သေဘၤာ ၇၀၀ ေက်ာ္ ကိုလည္း အသံုးျပဳခဲ့သည္။

ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရန္ကုန္ရွိ သေဘၤာက်င္း ႏွစ္ခု ျဖစ္ေသာ အလံု သေဘၤာက်င္းႏွင့္ ဒလ သေဘၤာက်င္းတို႔ကို ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ ျပည္တြင္း ကမ္း႐ိုးတန္းသြား သေဘၤာမ်ား သာမက ပင္လယ္ကူး သေဘၤာမ်ားပါ ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ ျပင္ဆင္လ်က္ ရွိသည္။

လက္ရွိအားျဖင့္ အလံု သေဘၤာက်င္းသည္ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာမ်ား အသံုးျပဳ၍ တန္ ၃၀၀၀ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာထိ တည္ေဆာက္ႏိုင္သည္ဟု သတင္းမ်ားက ဆိုသည္။

တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သေဘၤာသား အျဖစ္ မွတ္ပံုတင္ထားသူ ၆၀၀၀၀ ရွိၿပီး၊ လက္ရွိ ၁၂၀၀၀ မွာ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာလုိင္းမ်ားတြင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။

ေရေၾကာင္းက႑ တုိးတက္ေရး အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အရည္အခ်င္း ျပည့္မီေသာ ေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာမ်ားႏွင့္ သေဘၤာသား အရာရွိမ်ား ႏိုင္ငံျခား သေဘၤာလိုင္းမ်ားတြင္ အလုပ္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ ေလ့က်င့္ေပးလ်က္ ရွိသည္။ သေဘၤာသား ဦးေရ ရာေပါင္း မ်ားစြာသည္ ေတာင္ကိုရီးယား ကမ္း႐ိုးတန္း သေဘၤာလိုင္းမ်ားတြင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္လ်က္ ရွိၾကသည္။

အစိုးရသည္ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာသား အသင္းကို ဖြဲ႕စည္းေပးခဲ့ၿပီး၊ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပိုင္းတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမဆံုး ေရေၾကာင္း တကၠသိုလ္ကို ဖြင့္လွစ္ ေပးခဲ့သည္။

 

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment