ေရနက္ဆိပ္ကမ္း လုပ္သားအေရး ေျပလည္မႈရရွိ
ေဖေဖၚဝါရီလ ၁၆
လစာတိုးေရးႏွင့္ အခြင့္အေရးအခ်ဳိ႕အတြက္ ေဖေဖာ္၀ါရီလဆန္းကတည္းက အလုပ္မဆင္းဘဲ ဆႏၵျပလ်က္ရွိေသာ တနသၤာရီတိုင္း ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းရွိ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီမွ ျမန္မာလုပ္သား ၇၀ ခန္႔ ကိစၥသည္ ေျပလည္လာၿပီဟု သတင္း ရရွိသည္။
အလုပ္သမားမ်ားက တေန႔အလုပ္ခ်ိန္ ၁ဝ နာရီအတြက္ လုပ္ခ ၃၅ဝဝ က်ပ္ ရရွိရာမွ အလုပ္ခ်ိန္ ၈ နာရီႏွင့္ လုပ္ခ ၅ဝဝဝ က်ပ္ ရရွိေရး ေတာင္းဆိုခဲ့သျဖင့္ ကုမၸဏီႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ားအၾကား ထားဝယ္ခ႐ိုင္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီက ၾကားဝင္ညွိႏႈိင္းေပးရာမွ ေျပလည္မႈ ရရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
အလုပ္သမားမ်ားအေနျဖင့္ အလုပ္ခ်ိန္ တစ္ရက္ ၁၀ နာရီလုပ္ရၿပီး တစ္ရက္ လုပ္အားခ ၃၅၀၀ က်ပ္သာ ရရွိေၾကာင္း၊ အလုပ္ပိတ္ရက္မ်ားတြင္ အလုပ္ဆင္းရေသာ္လည္း အခ်ိန္ပုိေၾကးမရရွိေၾကာင္းႏွင့္ လစာကို လဆန္း ၁၀ ရက္ေက်ာ္မွသာ ပုံမွန္ရရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ရသည္ဟု သိရသည္။
အထက္ပါကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ စီမံကိန္းတာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက အလုပ္သမားမ်ားအေနျဖင့္ အလုပ္မဝင္မီကတည္းကပင္ လုပ္ခႏွင့္ အလုပ္ခ်ိန္ကုိ သေဘာတူၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိသည္။
ထားဝယ္ေဒသရွိ အလုပ္သမားအမ်ားစုမွာ ထုိင္းႏိုင္ငံတြင္ အလုပ္သြားေရာက္လုပ္ကိုင္ဖူးသူမ်ားျဖစ္၍ ထုိင္းထုံးစံကို သိရွိၾကသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထားဝယ္ေဒသတြင္ အလုပ္ၾကမ္းသမားတဦးအတြက္ တစ္ရက္ ၈ နာရီ လုပ္အားခ မွာ က်ပ္ ၃၅၀၀ ခန္႔မွ ၅၀၀၀ အထိရွိရာ ထုိင္းကုမၸဏီကေပးေသာ တစ္ရက္လုပ္အားခမွာ ထိုက္သင့္သည္ဟု မဆုိႏိုင္ေၾကာင္း ထားဝယ္ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ေျပာဆုိသည္။
လုပ္သားမ်ား ေတာင္းဆိုခ်က္ကို ထိုင္းႏုိင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ရွိ ကုမၸဏီ႐ံုးခ်ဳပ္က ယခုလ ၈ ရက္ေန႔တြင္ သေဘာ တူခဲ့ေသာ္လည္း ယခုထိ တရားဝင္မေၾကညာေသးသျဖင့္ လုပ္သား ၁ဝ ဦးသာ လုပ္ငန္းခြင္ ျပန္ဝင္ခဲ့ၾကသည္။ ႏွစ္ဖက္ ေျပလည္မႈရရွိၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း တရားဝင္ျဖစ္ေရး ေစာင့္ဆုိင္းေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္တစ္ဦးႏွင့္ အလုပ္သမားတစ္ဦးကလည္း အတည္ျပဳ ေျပာဆိုၾက သည္။
ကုမၸဏီတြင္ ထုိင္းလုပ္သားမ်ားပါ လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိရာ ၎တို႔က တေန႔လွ်င္ ထိုင္းဘတ္ေငြ ၁၇၄(က်ပ္ ၅၂၂ဝခန္႔) မွ ၂ဝဝ(က်ပ္ ၆ဝဝဝ ခန္႔) အထိ ရရွိၿပီး၊ ျမန္မာမ်ားက ဘတ္ ၁ဝဝ (က်ပ္ ၃ဝဝဝ ခန္႔) ရရွိေၾကာင္းသည္။
ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားသည္ ဆိပ္ကမ္း ေဆာက္လုပ္ေရးတြင္ လက္သမား၊ ပန္းရံ စသည့္ အလုပ္မ်ားတြင္သာ လုပ္ကိုင္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ားတြင္ ရာခိုင္ႏႈန္းအလိုက္ ႏိုင္ငံသားဝန္ထမ္းမ်ားကိုသာ ခန္႔ထားရမည္
ေဖေဖၚဝါရီလ ၁၆
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ားတြင္ လုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္ရန္မလိုသည့္ အလုပ္ေနရာမ်ား၌ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားကိုသာ ခန္႔ထားရန္ ျမန္မာအထူးစီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒ၌ ေဖာ္ျပထားသည္။
ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ လုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္တိုးတတ္လာေစရန္ လုပ္ကိုင္ၾကရမည့္ေနရာတြင္လည္း ရာခိုင္ႏႈန္းအရ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားကိုသာ လုပ္ကိုင္ေစရမည္ ပာုသိရသည္။ ႏိုင္ငံသားမ်ားအားလံုး လုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္လာႏိုင္ေစရန္အတြက္လည္း လုပ္ငန္းဆိုင္ရာေလ့က်င့္ေပးျခင္း၊ သင္တန္းေပးျခင္း ကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာအထူးစီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒ အခန္း(၁၁)၊ ပုဒ္မ(၅၁)၊ ပုဒ္မခြဲ (ဂ) ၌ ကြ်မ္းက်င္မႈမလိုေသာ အလုပ္ေနရာမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံသားမ်ားကိုသာခန္႔ထားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပုဒ္မခြဲ (ဂ) ၏ပုဒ္မခြဲ (က) ၌မူ ကြ်မ္းက်င္မႈဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံသားမ်ားထဲမွ ကြ်မ္းက်င္မႈရွိမည့္ အလုပ္သမားမ်ား၊ အသိပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္မ်ား ႏွင့္ ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းမ်ားကိုသာ ခန္႔ထားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းစတင္သည္ႏွင့္ ပထမ ငါးႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံသားအလုပ္သမား အနည္းဆံုး (၂၅) ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဒုတိယ ငါးႏွစ္အခ်ိန္တြင္ အနည္းဆံုး (၅၀) ရာခိုင္ႏႈန္း၊ တတိယ ငါးႏွစ္ကုန္ဆံုးသည့္အခ်ိန္တြင္ အနည္းဆံုး (၇၅) ရာခိုင္ ႏႈန္း ႏိုင္ငံသားအလုပ္သမားမ်ားကို အထူးစီးပြားေရးဇုန္၌ ခန္႔ထားရမည္ပာု ဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ား လုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္မႈ ရရွိလာႏိုင္ေစရန္ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ ေလ့က်င့္ေပးျခင္း၊ သင္တန္းေပးျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကိုပါ လုပ္ကိုင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းခ်ဳပ္မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ပုဒ္မ (၅၁) ေအာက္တြင္ ပါဝင္ေသာ အျခားပုဒ္မခြဲမ်ားတြင္လည္း အထူးစီးပြားေရးဇုန္၌ လို္အပ္ေသာ အလုပ္သမားရရွိႏိုင္ေရးအတြက္ကိုလည္း အလုပ္သမားစုေဆာင္းျခင္းကို အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ အလုပ္သမားရွာေဖြေရးရံုးမွ လည္းေကာင္း၊ ျပည္တြင္းအလုပ္အကုိင္ ရွာေဖြေရးကို္ယ္စားလွယ္မ်ားမွလည္းေကာင္း၊ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူ၏ စိတ္ႀကိဳက္အရ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါရွိသည္။ ၎ဥပေဒ၌ပင္ ႏိုင္ငံသားကြ်မ္းက်င္သူ အလုပ္သမားမ်ား၊ အသိပညာရွင္ အတတ္ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ဝန္ထမ္းမ်ားခန္႔ထားရာတြင္ တည္ဆဲအလုပ္သမားဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားအရ သေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဳပ္ကို အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမားႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ စလံုး လက္မွတ္ထိုး ရမည္ပာု ပါရွိသည္။
"လက္ရွိ ဥပေဒအရ တည္ေဆာက္ေနဆဲကာလမ်ားတြင္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံသား အလုပ္သမားမ်ားကိုသာ ခန္႔ထားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကြ်မ္းက်င္လုပ္သားမ်ားေနရာတြင္ သတ္မွတ္ထားသည့္ရာခိုင္ႏႈန္းအလုိက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားကို ခန္႔ထားရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဥပေဒႏွင့္အညီ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း" အထူး စီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒကို ေလ့လာ ထားသည့္ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ရန္ကုန္-ဒလ သေဘၤာလက္မွတ္ ၅ဆေစ်း တင္ေရာင္း
ရန္ကုန္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၇။
ေန႔စဥ္အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် လွုပ္ရွားရုန္းကန္ေနၾကေသာ အေၿခံလူတန္းစားမ်ား၏ အခ်ိန္မလံုေလာက္မွုကို အသံုးခ်၍ ၁၀က်ပ္တန္ သေဘၤာလက္မွတ္ကို ၅၀က်ပ္ၿဖင့္ေရာင္းခ်လွ်က္ရွိေၾကာင္း ဒလၿမိဳ႕နယ္မွ ရန္ကုန္သို႔ ေန႔စဥ္အလုပ္ဆင္းေနရ ေသာ ၿပည္သူမ်ား၏ ေၿပာၾကားခ်က္အရ သိရွိရသည္။
လက္မွတ္ရံုတြင္ ၀ယ္ယူပါက ၁၀က်ပ္သာ က်သင့္ေသာ္လည္း ေဘာတံတားဂိတ္တြင္ ၀ယ္ယူပါက ၄င္းလက္မွတ္ ကိုပင္ အၿမန္ေၾကးဟူ၍ သတ္မွတ္ၿပီး ၅၀က်ပ္ေပးရေၾကာင္း၊ ၅၀က်ပ္ေပးရေသာ္လည္း လက္မွတ္ၿဖတ္ပိုင္းကိုမူ ေပးအပ္ၿခင္းမရွိေၾကာင္း၊ ၄င္းလက္မွတ္မ်ားအား ၀န္ထမ္းမ်ားကိုယ္တိုင္ေရာင္းခ်လွ်က္ရွိေၾကာင္း ကိုယ္ေတြ႔ႀကံဳခဲ့ရသူ ေန႔စားလုပ္သားဦးထြန္းလြင္(အမည္လႊဲ) က ေၿပာၾကားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္-ဒလ ကူးတို႔ဆိပ္အား အသစ္ေဖာက္လုပ္လွ်က္ရွိသည့္ ကမ္းနားလမ္းမႀကီးႏွင့္ မလြတ္ကင္းသည့္အတြက္ ေရႊ႕ေၿပာင္းရမည္ဟု သတင္းမ်ားထြက္ေပၚလွ်က္ရွိၿပီး ေၿပာင္းေရႊ႕ၿဖစ္ပါက ဒလၿမိဳ႕မွ ရန္ကုန္သို႔ ေန႕စဥ္လာေရာက္ အလုပ္ဆင္းေနရေသာ ေအာက္ေၿခလုပ္သားမ်ားအေနၿဖင့္ မ်ားစြာအခက္အခဲရွိႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ၿပည္သူမ်ား စိုးရိမ္လွ်က္ ရွိၾက သည္။
The CJs News
(အထက္ပါ သတင္းမ်ားကို ေရႊျပည္ေတာ္ ဝက္ဘ္ဆိုက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ခေရာ္နီကယ္ ပရိတ္သတ္ မ်ားအတြက္ သတင္းမ်ားႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားကိုအခ်ိန္ေပးဖတ္ရႈရ သည့္အေလွ်ာက္ ေပးရသည့္အခ်ိန္ႏွင့္ ထိုက္တန္သည့္ ရလဒ္ တခုခုကိုရရွိေက်နပ္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ထပ္ဆင့္ေဖာ္ျပေပးျခင္းသာျဖစ္ၿပီး ေပးပို႔သည့္ သတင္းမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား အားလံုးသည္ yangon chronicle ၏ အာေဘာ္(လံုးဝ)မဟုတ္ပါေၾကာင္း အသိေပး ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။)
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.