Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

စစ္ဘက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအလြန္ အရပ္ဘက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေျပာင္းလဲျခင္း(၃)
စစ္ေအးကာလအတြင္းတြင္မူ အရပ္ဘက္-စစ္ဘက္ဆက္ဆံေရး၏
အေရးပါမႈကိုအေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ ဆိုဗီယက္ ျပည္ေထာင္စုတို႔တြင္
ေတြ႕ခဲ့ရၿပီးျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ စစ္ေအးကာၿပီးသြားေသာအခါ
လက္နက္ကိုင္တပ္ဖဲြ႕မ်ား၏ လုပ္ငန္းမွာ ၿပီးဆံုးသေလာက္ျဖစ္သြားၿပီး
၎တို႔အတြက္ အခန္းက႑မ်ားကို ေရးဆဲြခဲ့ရသည္။ သမိုင္းအရၾကည့္လွ်င္
ကမၻာေပၚရွိ စစ္တပ္မ်ားအနက္ စစ္တပ္အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ကပ္ေဘးဒုကၡမ်ားမွ
ကယ္ဆယ္ျခင္း၊ ျပည္တြင္းလုံျခဳံေရး၊ ပုလိပ္လုပ္ငန္း၊
စီးပြားေရးဖြံ႔ျဖဳိးတိုးတက္မႈႏွင့္ လူမႈသက္သာ ေခ်ာင္ခ်ိေရး စသည္တို႔
ပါဝင္ေသာ တိုက္ပြဲႏွင့္ မသက္ဆိုင္သည့္ အခန္းက႑မ်ားမွ တာဝန္မ်ားကိုလည္း
ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္ကိုေတြ႕ရမည္ျဖစ္ရာ ထိုကိစၥမ်ားသည္ လက္ရွိအေျခအေနတြင္
ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္သည္ဟုသာ ေျပာရေပမည္။ သို႔ရာတြင္
အမွန္တကယ္ေျပာင္းလဲရန္အတြက္ စစ္ဘက္၏အဓိကက်ေသာ ကာကြယ္ေရးသီးသန္႔တာဝန္ကို
ထမ္းေဆာင္ရ မည္ျဖစ္ၿပီး စစ္တပ္၏ကာကြယ္ေရးဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ားျဖစ္သည့္
လက္နက္တပ္ဆင္ျခင္း၊ စြမ္းရည္ျမႇင့္တင္ျခင္းမ်ားအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို
ျပည့္ဝစြာေပးရမည္ဟုလည္း ပညာရွင္အခ်ိဳ႕ကဆိုသည္။
စစ္ေအးတိုက္ပဲြၿပီးဆံုးျခင္းသည္
ႏိုင္ငံတကာပဋိပကၡမ်ားၿပီးဆံုးျခင္းမဟုတ္ေပ။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုေရာ ဆိုဗီယက္ရုရွားတြင္ပါ အရပ္သားအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားက
စစ္ဘက္၏ပါဝင္ပတ္သက္မႈမ်ားကိုေလ်ာ့ခ်ေစ ၿပီး စစ္ဘက္တြင္သာအာရံုစူးစိုက္ရန္
ဖိအားေပးႏိုင္လာခဲ့သည္။ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ အရပ္သား အာဏာပိုင္မ်ားက
စစ္ဘက္တို႔ကသာ ကိုင္တြယ္လာခဲ့ေသာ နယ္ပယ္ အဝန္းအဝိုင္းမ်ားဆီသို႔
စတင္ဝင္ေရာက္ စြက္ဖက္လာၾက၍ စစ္ဘက္တို႔ကလည္း ႏုိင္ငံေရးဆိုင္ရာ
ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို စိ္န္ေခၚလိုမႈမ်ား တိုးတက္ျဖစ္ေပၚလာသည္။ စစ္တပ္၏
အခန္းက႑သစ္မ်ားျဖစ္သည့္ ျပည္ပတိုက္ပဲြႏွင့္ မဆိုင္ ေသာ
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးထိန္းသိမ္းျခင္း လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားမႈဆိုင္ရာ
အကူအညီေပးျခင္း ကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆာင္ ရြက္ ရာတြင္
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကဲ့သို႔ ဒီမိုကေရစီေရခံေျမခံေကာင္းေသာႏိုင္ငံ
အေနျဖင့္ ျပသနာမရွိခဲ့ေသာ္လည္း စစ္တပ္မ်ားကို ေဝဖန္ပိုင္းျခားမႈ မရွိေသာ
ယုံၾကည္မႈျဖင့္ ဆင္ႏႊဲေသာ ႏိုင္ငံေရးတိုက္ပြဲမ်ား အတြင္းသုိ႔
စစ္ဘက္တို႔အား အညံ့ခံျခင္းမရွိေစပဲ ဆြဲသြင္းခဲ့ေသာ ႐ုရွားႏုိင္ငံတြင္မူ
အက္ေၾကာင္းမ်ား ထင္လာခဲ့သည္။
အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ စစ္တပ္မ်ားအေနျဖင့္ လမ္းခင္းျခင္း၊ ဆည္မ်ား
ေဆာက္လုပ္ျခင္း၊ အေဆာက္အဦမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း စသည္တုိ႔ကဲ့သုိ႔ေသာ
လူထုလုပ္ငန္းမ်ား၊ ေကာင္းမြန္ေသာ လူေနမႈ အဆင့္အတန္းႏွင့္
ပညာေရးနိမ့္ပါးေနေသာ အုပ္စုမ်ားအတြက္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ တျခားေသာ
ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ေဝငွ ျဖန္႔ျဖဴးေပးျခင္းကဲ့သို႔ေသာ
ျပည္သူ႔လုပ္ငန္းမ်ား၊ မူးယစ္ေဆးဝါးႏွိမ္ႏွင္းျခင္း အၾကမ္းဖက္မႈ
ႏွိမ္ႏွင္းျခင္း တို႔ကဲ့သို႔ေသာ ပုလိပ္၊ ရဲႏွင့္ ပတ္သက္သည့္
လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားႏွင့္ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာႏွင့္ ပတ္သက္သည္သာမက စားသုံးသူအတြက္
အဓိကထား လုပ္ေဆာင္သည့္္ စြန္႔ဦးတီထြင္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား (Both
military-related and consumer-oriented enterprises) အား လည္ပတ္ျခင္း
စသည့္စီးပြားေရး ဘက္ဆိုင္ရာ လႈပ္ရွားမႈမ်ားတြငပင္ ပါဝင္လာခဲ့သည္။
အရပ္သားအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားကလည္း စစ္ဘက္၏ အေရးပါမႈကို အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ
ေနရာေပးၿပီး ေနာက္ဆံုးတြင္
စစ္ဘက္ဆိုင္ရာလက္နက္ပစၥည္းမ်ားထုတ္လုပ္သည့္က႑မ်ားတြင္
စစ္ဘက္၏ပါဝင္မႈအခ်ိဳးအစားေလ်ာ့နည္းလာသည္အထိ ဒီမုိကရက္တိုက္ ေဇးရွင္း
ျဖစ္စဥ္ကို ျမႇင့္တင္ရန္ႀကိဳးစားၾကသည္ကိုလည္းေတြ႕ရမည္။ သို႔ရာတြင္ ဤ
အရပ္သားနွင့္စစ္ဘက္၏ ပံုေသသေဘာတူညီမႈတစ္ခုကို
သတ္သတ္မွတ္မွတ္ျပဌာန္းရန္မလြယ္ကူဘဲ ႏိုင္ငံမ်ားစြာတြင္ စစ္ဘက္အရပ္ဘက္
အေပးအယူမွာ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးကဲြျပားႏိုင္သည္။တန္ဖိုးသတ္ မွတ္ရန္လည္း
ခက္ခဲေနတတ္သည္။
စစ္ဘက္မ်ားအေနျဖင့္ အရပ္ဘက္အဖဲြ႕အစည္းျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈတြင္
မည္မွ်အထိတားဆီးေနသည္ သို႔မဟုတ္ စစ္ဘက္ မဟုတ္ေသာ
အျခားအုပ္စုမ်ား(ပါတီမ်ား)တြင္ စစ္ဘက္၏
ပါဝင္ပတ္သက္္မႈမ်ားျပားေနျခင္းရွိမရွိဆိုသည့္အခ်က္က
ဒီမိုကေရစီျဖစ္စဥ္ေျပာင္း လဲရာတြင္
အရပ္ဘက္အဖဲြ႕အစည္းမ်ားသန္စြမ္းတိုးတက္မႈကို ေႏွာင့္ေနွးေစၿပီး
အက်ဳိးဆက္အားျဖင့္ စစ္တပ္တို႔သည္ ေနာင္အခါတြင္ လက္လႊတ္ရန္ဆႏၵ
နည္းပါးသြားသည္အထိ ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။ စစ္တပ္အေနျဖင့္ တိုက္ပဲြမဟုတ္ေသာ
ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္ ေနျခင္းမ်ားသည္ ပါဝင္ပါတ္သက္သူ အားလုံးက
ဤျဖစ္စဥ္သည္ သီအိုရီမ်ားအရ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလ (ၾကားကာလ) တစ္ရပ္ကို
ျဖတ္သန္းေနရျခင္းဟု ရွင္းလင္းစြာ နားလည္ရေပမည္။
စစ္ဘက္မ်ားအေနျဖင့္လည္း မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ အရပ္ဘက္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ
ျပန္ေရာက္မည္ ဆိုသည့္အခ်က္အတြက္ အခိုင္အမာ အခ်ိန္ဇယား ရွိရမည္။ အကယ္၍
ထိုၾကားကာလ သက္တမ္းကို တိုးခ်ဲ ႔လိုပါက အရပ္ဘက္ အာဏာပို္င္မ်ား၏
သေဘာတူခြင့္ျပဳမႈ လိုအပ္ခ်က္ကိုလည္း အခိုင္အမာ ေဖၚျပထားရမည္ ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံတိုင္းလိုလုိ၏ အေျခခံဥပေဒ၌ပင္ သာမန္အေျခအေနတြင္ ရွိသည့္
စစ္တပ္ဖြဲ႔မ်ား၏ လုပ္ငန္း တာဝန္မ်ား၊ ျခြင္းခ်က္တို႔ကို
ေဆာင္႐ြက္ႏုိင္ေသာ အထူး အေျခအေနမ်ားေအာက္တြင္ရွိသည့္ စစ္တပ္ဖြဲ႔မ်ား၏
တာဝန္မ်ားကို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုထားသည့္ ဥပေဒပါ ျခြင္းခ်က္စာပိုဒ္မ်ား
(Provisions) ကို ထည့္သြင္းထားတတ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုကဲ့သုိ႔ေသာ
ခြင့္ျပဳထားမႈမ်ားသည္ မူရင္းျဖစ္သင့္ျဖစ္ထုိက္သည့္ ရည္႐ြယ္လိုရင္းအတိုင္း
ျဖစ္မလာပဲ အရပ္ဘက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို စစ္တပ္စြက္ဖက္မႈ၏ အစဥ္တစိုက္
ၿခိမ္းေျခာက္မႈ (Constant Threat) ေအာက္တြင္သာ ေဆာင္႐ြက္ရေတာ့မည့္
အႏၱရာယ္ရွိေသာ အေျခအေနဆိုးကိုသာ ဖန္တီးျဖစ္ေပၚ ေစေလ့ ရွိပါသည္။
ႏုိင္ငံမ်ားစြာတြင္ရွိေသာ အဆိုပါ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ
ျခြင္းခ်က္စာပိုဒ္မ်ားသည္ စစ္တပ္ဖြဲ႔မ်ား၏ အမ်ဳိးသား အေရးေပၚ အေျခအေနတြင္
သာမန္ လုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္ အေျခအေန တြင္ရွိေသာ လုပ္ပုိင္ခြင့္ထက္ ပိုလြန္ေသာ
လုပ္ပုိင္ခြင့္မ်ားကို က်င့္သုံးရန္ ခြင့္ျပဳထား တတ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္
ထိုကဲ့သုိ႔ေသာ ခြင့္ျပဳထားမႈမ်ားသည္ မူရင္းျဖစ္သင့္ျဖစ္ထုိက္သည့္
ရည္႐ြယ္လိုရင္းအတိုင္း ျဖစ္မလာပဲ အရပ္ဘက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို
စစ္တပ္စြက္ဖက္မႈ၏ အစဥ္တစိုက္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈ (Constant Threat)
ေအာက္တြင္သာ ေဆာင္႐ြက္ရေတာ့မည့္ အႏၱရာယ္ရွိေသာ အေျခအေနဆိုးကိုသာ
ဖန္တီးျဖစ္ေပၚ ေစေလ့ ရွိပါသည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။

The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment