Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

The Japan Times, By Nyunt Swe, 2nd May 2010

(ေရးသားသူ ၫြန္႔ေဆြသည္ အလြတ္တန္း သတင္းစာ ဆရာတစ္ဦး ျဖစ္ၿပီး၊ NLD ၿမိဳ႕နယ္ ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္း တစ္ဦးျဖစ္ကာ၊ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွစ၍ တိုက်ဳိၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္ေနသူ ျဖစ္သည္။)

ျမန္မာ အစိုးရသည္ စိတ္ဝင္စားေသာ အဖြဲ႕မ်ားကို ႏိုင္ငံေရးပါတီ ဖြဲ႕၍ မွတ္ပံုတင္ရန္ ရက္ေပါင္း ၆၀ အခ်ိန္ေပးခဲ့ရာ ၾကာသပေတးေန႔တြင္ ကုန္ဆံုးမည္ ျဖစ္သည္။ မွတ္ပံုမတင္ေသာ ပါတီမ်ားသည္ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒ အသစ္အရ ပါတီအျဖစ္ ဆက္လက္ တည္ရွိခြင့္ ရပ္ဆိုင္းသြားမည္ ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD) ပါတီသည္ ေရြးေကာက္ပြဲကို သပိတ္ေမွာက္ရန္ ေၾကညာခဲ့ၿပီးျဖစ္ရာ၊ အစိုးရက ပါတီအား မဖ်က္သိမ္းေရးအတြက္ ဥေပဒေၾကာင္းအရ ျပဳလုပ္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ထားသည္။ အခ်ဳိ႕လူမ်ားက ထိုကိစၥကို သတၱိရွိေသာ လုပ္ရပ္ဟု ျမင္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အဆိုပါ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ အျမင္မက်ယ္ဘဲ၊ အဓိပၸာယ္ မရွိေသာ လုပ္ရပ္ ျဖစ္သည္။

ကၽြႏု္ပ္သည္ အသက္ ၆၄ ႏွစ္တြင္မွ တိုက်ဳိ တကၠသိုလ္မွ ဘြဲ႕ရရွိခဲ့ၿပီး၊ အေႂကြး ေဒၚလာ ၅၀၀၀၀ ခန္႔ တင္က်န္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အဆိုပါ အေတြ႕အႀကံဳမွ ဗဟုသုတ အမ်ားႀကီး တိုးခဲ့ရသည္။ အေျပာင္းအလဲသည္ ေလထဲတြင္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္ၿပီး၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ သူမ၏ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ား ျဖစ္ေစလိုေသာ ပံုစံအတိုင္းမူ ျဖစ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။

ကမာၻႀကီး အေနျဖင့္ ယံုခ်င္ယံု မယံုခ်င္ေန၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဒီမိုကေရစီ အတြက္ ဦးတည္ေနပါၿပီ။ သို႔ေသာ္ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ကာလမွာ အခ်ိန္ယူရမည္ ျဖစ္သည္။ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ကို အာဏာရွင္ဆန္ေသာ ပါလီမန္ ပံုစံသစ္ျဖင့္ အစားထိုးမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ လက္ရွိ အစိုးရ၏ လူမ်ားကပင္ ဦးေဆာင္၍ အကန္႔အသတ္ျဖင့္ ေျဖေလ်ာ့ေပးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုး တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ဒီမုိကေရစီကို ဖြင့္ေပးသြားမည္ ျဖစ္သည္။

အားေကာင္းၿပီး၊ တပည့္မ်ား အေပၚ မီးေသ၍ ညီၫြတ္ေနေစေသာ စစ္တပ္ အစိုးရ ေအာက္တြင္ တရားမွ်တၿပီး ဒီမိုကေရစီက်ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ တစ္ခု ျဖစ္လာမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းသည္ အေတြးအေခၚ တိမ္သည္ဟု ေျပာရမည္ ျဖစ္သည္။ ကမာၻေပၚတြင္ စစ္အစိုးရ ရွိေသာ မည္သည့္ တိုင္းျပည္မွ ထိုသို႔ ဘယ္ေသာအခါမွ် ျဖစ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ျမန္မာ စစ္တပ္သည္ တိုင္းျပည္ကို ရက္ရက္စက္စက္ အုပ္ခ်ဳပ္ရင္း အနာဂတ္အတြက္ ဒီမိုကေရစီကို စကားေျပာလ်က္ ရွိသည္။ အဆုိပါ သဘာဝမ်ားကို ၁၉၈၆ ခုႏွစ္က Guillermo O' Donnell ႏွင့္ C. Philippe Schmitter တို႔က "Transition from Authoritarian Rule: Tentative Conclusion About Uncertain Democracies" စာအုပ္တြင္ ေရးသားထားခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ အတိတ္က အျခား စစ္အစိုးရမ်ား ဒီမိုကေရစီသို႔ ေျပာင္းလဲသြားျခင္းမ်ား ရွိခဲ့သည္။ ခ်ီလီႏိုင္ငံကို ၾကည့္ပါ။ ခ်ီလီႏိုင္ငံသည္ ႐ိုင္းစိုင္းေသာ Pinochet အာဏာရွင္စနစ္မွ လက္ရွိ ဒီမိုကရက္တစ္ အစိုးရသို႔ ေျပာင္းသြားခဲ့သည္။ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္က ခ်ီလီ အတိုက္အခံပါတီ အမ်ားစုသည္ Pinochet ၏ အေျခခံဥပေဒကို အစက ဆန္႔က်င္ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ၎တို႔ အျခား နည္းလမ္း ရွာမရသည့္ အဆံုး ၁၉၈၆ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အမ်ားစုက လက္ခံလာၾကရသည္။ ေနာက္သံုးႏွစ္ ၾကာေသာအခါ အတိုက္အခံသည္ တစ္ျပည္လံုး မဲအျပတ္အသတ္ ရရွိကာ အႏိုင္ရၿပီး၊ တိုင္းျပည္ကို Pinochet ၏ အေျခခံ ဥပေဒျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည္။ ခ်ီလီႏုိင္ငံသည္ ႏိုင္ငံေရးအရ အခြင့္အလမ္း ရရွိေသာအခါ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၆ ႏွစ္က ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းမက်စြာ ေရးဆြဲထားေသာ အေျခခံ ဥပေဒကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္တြင္ လံုးဝ ဒီမိုကေရစီ က်ေသာ ႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့သည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ၎၏ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားသည္ ႏွိပ္စက္ခံရမႈမ်ား၊ ေထာင္ခ်ခံရမႈမ်ားကို ခံစားခဲ့ၾကရသည္။ သို႔ေသာ္ မတရား ဖိႏွိပ္မႈမ်ားကို ႀကံ့ႀကံ့ခံၿပီး ထိပ္တိုက္ ရင္ဆိုင္ျခင္းကို ေခါင္းေဆာင္မႈဟု အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆို၍ မရေပ။ ႏိုင္ငံေရး ဆိုသည္မွာ ၿငိမ္သက္ေနေသာ အရာတစ္ခု မဟုတ္ေပ။

ျမန္မာ စစ္အစိုးရသည္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္စရာ ေကာင္းသည္ဟု ကၽြႏု္ပ္ မဆိုလိုေပ။ သို႔ေသာ္ အတိုက္အခံက အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးေပ။ စစ္အစိုးရ အေနျဖင့္ ၎တို႔ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ အသက္ အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ကို ကာကြယ္ေသာအားျဖင့္၊ ၎အား ဆန္႔က်င္သူမ်ား၏ ေတာင္းဆိုမႈမ်ားကို ဘယ္ေသာအခါမွ် မလိုက္ေလ်ာရန္ ပိုမို ဆံုးျဖတ္လာသည္။

အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားက ျမန္မာ အစိုးရအား အေရးယူ ပိတ္ဆို႔ျခင္းအားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အရွက္ရေစရန္ ျပဳလုပ္၍ လည္းေကာင္း ဒဏ္ခတ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ကမာၻလံုးက မဟုတ္ပါ။ တ႐ုတ္ႏွင့္ ႐ုရွားသည္ လိုအပ္ေသာ အကူအညီမ်ားေပး၍ အကာအကြယ္ ေပးထားသည္။ အာဆီယံ အဖြဲ႕ႀကီးမွာလည္း အဖြဲ႕ဝင္ ႏိုင္ငံမ်ားက သူ႔ျပႆနာႏွင့္ သူ ရွိၾကေလရာ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေပၚ ဘာမွ် သက္ေရာက္မႈ မရွိေပ။ အဖြဲ႕ႀကီး၏ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကလည္း အကန္႔အသတ္မ်ား ရွိေနျပန္သည္။

အဆိုပါ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အမွန္တရားမ်ားကို ၾကည့္၍၊ အတိုက္အခံ အေနျဖင့္ ၎တို႔၏ ေရြးေကာက္ပြဲကို သပိတ္ေမွာက္၍ ပါတီ မွတ္ပံု မတင္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို သတ္မွတ္ရက္ မတိုင္မီ ျပန္လည္ စဥ္းစားသင့္သည္။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္က ၎အေပၚ မဲဆႏၵ အျပည့္ ေပးခဲ့ၾကေသာ ျပည္သူလူထုႀကီးကို ေမ့မထားသင့္ေပ။ စြန္႔မသြားသင့္ေပ။

ဟုတ္ပါသည္။ အစိုးရ၏ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒမ်ားကို လက္ခံလုိက္ျခင္းသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားကို ပစ္ပယ္ရာ ေရာက္သည္။ သို႔ေသာ္ အနာဂတ္တြင္ ၎တို႔အား ပါတီတြင္ ျပန္လည္ ပါဝင္ေစရန္ အခြင့္အလမ္း ရလာမည္ ျဖစ္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား ပါတီမွ ထုတ္ပစ္ရန္ ကိစၥမွာ အသစ္အဆန္းေတာ့ မဟုတ္ေပ။ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါဝင္ျခင္းမွ ကန္႔သတ္ျခင္းမွာလည္း ယခုမွ ပထမဆံုး အႀကိမ္ မဟုတ္ေပ။ စစ္အစိုးရသည္ သူမ၏ ဖခင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ေရးဆြဲခဲ့ေသာ ၁၉၄၇ အေျခခံ ဥပေဒ ၇၄ (က) ကို အသံုးျပဳ၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မပါဝင္ႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးသည္။ ယခု ထပ္မံ၍ သူမအား ေရြးေကာက္ပြဲ မဝင္ႏိုင္ေစရန္မက ပါတီ အဖြဲ႕ဝင္ အျဖစ္ပါ မပါႏိုင္ေအာင္ အစိုးရက အေျခခံ ဥပေဒကို အသံုးျပဳ၍ ျပဳလုပ္ခဲ့ျပန္သည္။

အဆုိပါ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားသည္ မွားသည္ ျဖစ္ေစ၊ မွန္သည္ ျဖစ္ေစ ၊ တခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ ျပည္သူမ်ားက အဆံုးအျဖတ္ ေပးသြားရမည္ ျဖစ္သည္။ ယခု ေလာေလာဆယ္တြင္မူ ျမန္မာ ျပည္သူမ်ား အဖို႔ ထိုသို႔ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ မရွိေသးေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ပါတီ ဆက္လက္ ရွင္သန္ေရးႏွင့္ ပါလီမန္တြင္ ေနရာ အေတာ္မ်ားမ်ား ယူထားႏိုင္ေရး အတြက္ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားကို လိုက္နာရမည္သာ ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ အစိုးရအား မည္သူမွ် ထိေရာက္ေသာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။

NLD အေနျဖင့္ ပါလီမန္တြင္ ေနရာ အေတာ္မ်ားမ်ား အႏိုင္ရရန္ အခြင့္အေရး အမ်ားႀကီး ရွိေနေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ေရြးေကာက္ပြဲအား သပိတ္ေမွာက္ၿပီး၊ တရားမဝင္ ပါတီအျဖစ္ တံဆိပ္ကပ္ျခင္းသည္ ျပည္သူမ်ားကို ပစ္ပယ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ပါတီ ႏိုင္ငံေရး ျပင္ပမွ အလုပ္လုပ္ျခင္း၊ လူမႈေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ မိမိပိုင္ခြင့္မ်ားျဖင့္ တြန္းလွန္ျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း ဒီမိုကေရစီ ရယူရန္ ႀကိဳးစားျခင္းမ်ားသည္ ယခု ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လက္ရွိ အေျခအေနအရ ေန႔ခင္းမက္ေသာ အိပ္မက္သာလွ်င္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ NLD အေနျဖင့္ ပို၍ လက္ေတြ႕ က်သင့္သည္။

ယခုအခါ တိုင္းရင္းသား ပါတီမ်ား အပါအဝင္ ပါတီ အမ်ားအျပား မွတ္ပံုတင္လ်က္ ရွိသည္။ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားက အသိအမွတ္ျပဳသည္ ျဖစ္ေစ၊ မျပဳသည္ ျဖစ္ေစ၊ ယခု ႏွစ္ကုန္တြင္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား က်င္းပေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ NLD မွ မဟုတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားကို မယံုၾကည္ရသူမ်ား၊ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ မရွိသူမ်ား၊ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမည့္သူမ်ား၊ အခြင့္အေရးသမားမ်ား အျဖစ္ စြပ္စြဲေနျခင္းမ်ားသည္ အေျခအျမစ္ မရွိဘဲ ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္း မက်ေပ။ ျမန္မာ ျပည္သူမ်ားသည္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ၿငီးေငြ႕ေနၿပီ ျဖစ္ၿပီး၊ အေျပာင္းအလဲတစ္ခုကို လိုခ်င္ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။

ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အစိုးရသစ္သည္ အရပ္သား တစ္ဝက္ အစိုးရ ျဖစ္လိမ့္မည္ ျဖစ္ၿပီး၊ အရပ္သား ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ စစ္သားမ်ား အတူတြဲ၍ အလုပ္လုပ္ရလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အေနျဖင့္ အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္ အမွ် အစိုးရကို ဒီမိုကေရစီ ဆန္လာေရး အတြက္ ႏိုင္ငံေရး အခြင့္အလမ္း အခ်ဳိ႕ ပြင့္လာလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္သည္။ စစ္အစိုးရႏွင့္ အရပ္သား ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား အၾကားတြင္ လိုအပ္ေနေသာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ယံုၾကည္မႈသည္ ဆက္ဆံေရးျဖင့္သာ တည္ေဆာက္ယူရမည္ ျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔တြင္ ဤနည္းလမ္းမွတပါး ေရြးစရာ မရွိေပ။

NLD ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါဝင္ျခင္းအားျဖင့္ အစိုးရ၏ ေရြးေကာက္ပြဲကို အမ်ားက လက္ခံလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ အစိုးရက ထိုအခ်က္ကို သိပ္ဂ႐ုစိုက္လွသည္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။ NLD သည္ အကယ္၍ သူ၏ မဟာမိတ္ ပါတီတစ္ခု မခ်န္ရစ္ဘဲ ဖ်က္သိမ္းခဲ့မည္ဆိုလွ်င္၊ ျမန္မာျပည္ အတြက္ ဒီမုိကေရစီေရး ႀကိဳးပမ္းပါမည္ဟု ကတိျပဳထားေသာ NLD ပါတီဝင္မ်ား အေနျဖင့္ ျပည္သူလူထုကို လွည့္စားသလို ျဖစ္ေခ်ေတာ့မည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment