Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

Weekly Business Roundup, By Willian Boot, 11th Sept 2010

ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနာက္ဖက္ ကမ္း႐ိုးတန္း စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းကို ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္ရန္ႏွင့္ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းကို အဓိက ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး လမ္းေၾကာင္း အျဖစ္ ေျပာင္းလဲရန္ ျမန္မာ အစိုးရႏွင့္ သေဘာ တူညီခ်က္ ရ႐ွိထားသည့္ အေပၚတြင္ အိႏိၵယႏုိင္ငံက ပံုေအာ၍ ေလာင္းေၾကး ထပ္လ်က္ ႐ွိသည္။

"ဒီစီမံကိန္း ၿပီးတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ အျပန္အလွန္ ကုန္သြယ္ေရးဟာ နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႔ ႀကီးထြားလာမွာပါ။ အိႏိၵယ အေ႐ွ႕ေျမာက္ေဒသ၊ အထူးသျဖင့္ မီဇိုရမ္လို ကုန္းတြင္းပိတ္ ျပည္နယ္ေတြရဲ႕ ဘက္ေပါင္းစံု  တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစမွာပါ'' ဟု အိႏိၵယ အေ႐ွ႕ေျမာက္ ေဒသ ဆိုင္ရာ ဌာန ဝန္ႀကီး BK Handique က ေျပာၾကားသည္။

"ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပံုေအာၿပီး ေလာင္းေနတာပါ'' ဟု Handique က Press Trust of India ႏွင့္ ယခု အပတ္ အင္တာဗ်ဴးတြင္ ေျပာၾကားလိုက္သည္။

အဆိုပါ စီမံကိန္းေၾကာင့္ အိႏိၵယ၏ ေဝးလံ ခက္ခဲေသာ အေ႐ွ႕ေျမာက္ ေဒသမွ အာဆီယံ ႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔ တံခါးပြင့္ သြားေစမည္ ျဖစ္သလို အိႏိၵယႏိုင္ငံ အေနျဖင့္လည္း အဆိုပါ အေ႐ွ႕ေျမာက္ ေဒသသို႔ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္မႈ လက္လွမ္း မီႏိုင္ရန္ ပို၍ အခြင့္အေရး ရလာမည္ ျဖစ္သည္ဟု ၎က ဆိုသည္။

ေဒၚလာ သန္းေပါင္း မ်ားစြာ ကုန္က်မည့္ စီမံကိန္း ၿပီးစီးသည္ႏွင့္ ကုန္သေဘၤာမ်ားသည္ အိႏိၵယ အဓိက ဆိပ္ကမ္း ကာလကတၱားမွ ကုန္စည္မ်ားကို ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္း၊ ၎၏ အၿပိဳင္ ေဖာက္လုပ္ေနေသာ ကားလမ္း စသည္တို႔မွ တဆင့္ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ႏုိင္လိမ့္မည္ဟု Handique က ေျပာၾကားသည္။

အိႏိၵယ ႏုိင္ငံတြင္း ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္မႈအတြက္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ဆိပ္ကမ္းအျဖစ္ ျမန္မာ ဆိပ္ကမ္းကို အသံုးျပဳ ႏုိင္လိမ့္မည္ ဆိုေသာ အခ်က္ကို အိႏိၵယက ေျပာၾကားျခင္းမွာ ယခု ပထမဆံုး အႀကိမ္ ျဖစ္သည္။

ကာလကတၱားႏွင့္ စစ္ေတြ အၾကား ပင္လယ္ျပင္ အကြာအေဝးမွာ ၅၃၀ ကီလိုမီတာ မွ်သာ ႐ွိရာ အဆိုပါ အကြာအေဝးမွာ ကာလကတၱားႏွင့္ အိႏိၵယ အေ႐ွ႕ေျမာက္ ေဒသအၾကား အကြာအေဝး၏ သံုးပံုတစ္ပံုသာ ႐ွိသည္ဟု သိရသည္။

ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံု ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးႏွင့္ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္း ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းကို ၂ ႏွစ္ခန္႔ ၾကန္႔ၾကာေနၿပီးမွ ၿပီးခဲ့ေသာ ေမလက ျပန္လည္ စတင္ခဲ့ရာ ၾကန္႔ၾကာခဲ့ေသာ အခ်ိန္အတြင္း ကုန္က်စရိတ္ ခန္႔မွန္းေျခ ေဒၚလာသန္း ၁၀၀ မွ သန္း ၁၃၀ အထိ ျမင့္တက္ သြားခဲ့သည္ဟု အိႏိၵယ ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး Kamal Nath က ဧၿပီလတြင္ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ယခု စီမံကိန္းကို အိႏိၵယ၏ အဓိက အင္ဂ်င္နီယာ လုပ္ငန္း Essar က အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ႐ွိၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ တိုင္ေအာင္ ၿပီးစီးရန္ မေသခ်ာေသးဟု သိ႐ွိရသည္။

 

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment