(မတ္လ ၁၅ ရက္ ၂၀၁၁ ရက္စြဲပါ Thai News Agency MCOT ပါ "Mae Sot border exports drop deeply from Myanmar ban on Thai goods transport" ကို ဘာသာ ျပန္ဆိုသည္)
မဲေဆာက္ နယ္စပ္တြင္ ထိုင္း ႏိုင္ငံမွ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသို႔ တင္ပို႔ေသာ ပို႔ကုန္ မ်ားသည္ တစ္ရက္လွ်င္ ဘတ္သန္း ၃၀-၄၀ ရွိရာမွ ဘတ္ ၁၀ သန္းထိ ႐ုတ္တရက္ က်ဆင္း သြားေၾကာင္း မဲေဆာက္ အေကာက္ခြန္ စစ္ေဆးေရး စခန္းမွ အႀကီးအကဲ Pongthep Buasap က ေျပာၾကား လိုက္သည္။
ေသာင္ရင္းျမစ္ တေလွ်ာက္ ဆိပ္ခံ တံတား မ်ားတြင္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသို႔ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္း ခြင့္ကို ျမ၀တီမွ အာဏာ ပိုင္မ်ားက ပိတ္ပင္ ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္၊ ထိခိုက္မႈ ပမာဏ ႀကီးမား ေၾကာင္း Pongthep က ေျပာၾကား ခဲ့သည္။
ထိုင္း ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းျခင္းကို ကန္႔သတ္ ရျခင္း အေၾကာင္း ရင္းကို ရွင္းရွင္း လင္းလင္း မသိရေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ သၾကား ေမွာင္ခို ကိစၥကို တုန္႔ျပန္ျခင္း ျဖစ္မည္ဟု ယူဆ ရေၾကာင္း ယင္းက ေျပာသည္။
မဲေဆာက္ နယ္ရွိ ေသာင္ရင္းျမစ္၏ ဆိပ္ခံ ေဘာ တံတားမ်ားတြင္ ထိုင္း စစ္သားမ်ားႏွင့္ ထိုင္း နယ္ျခားေစာင့္ ရဲမ်ား ခ်ထားသည္။ ထိုင္းကုန္ပစၥည္းမ်ား မတင္သြင္းရန္ ကန္႔သတ္ ထားေသာ ေျခာက္ရက္ အတြင္း ျမန္မာ မ်ားက ျမစ္ကို ေလွမ်ားျဖင့္ ျဖတ္ ခြင့္ျပဳ ထား၍ လူသံုးကုန္ ပစၥည္းမ်ား လာေရာက္ ၀ယ္ယူၾကသည္။
အခ်ိဳ႕က လာမည့္ ေသာၾကာ၊ စေနတြင္ DKBA မွ တိုက္ခိုက္ လာမည္ ဟု သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚ လာမႈေၾကာင့္ ျမ၀တီတြင္ လူသံုး ကုန္မ်ား သိုေလွာင္ရန္ ၀ယ္ယူ လ်က္ ရွိသည္။
ျမန္မာ ႏိုင္ငံသည္ ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားမွ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ျဖတ္သန္း ျခင္းကို ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ ဇူလိုင္လ (၁၂) ရက္ေန႔မွ စ၍ ရပ္ထားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေသာင္ရင္းျမစ္ရွိ ခြင့္ျပဳ ထားေသာ ဆိပ္ခံ မ်ားတြင္ ယာယီ ခြင့္ျပဳ ခ်က္ျဖင့္ ပစၥည္းမ်ား သယ္ယူခြင့္ ျပဳခဲ့သည္။
ယခု တစ္ႀကိမ္ ေလွျဖင့္ ထိုင္းပစၥည္းမ်ား သယ္ယူျခင္းကို ပိတ္ပင္ ခဲ့ျခင္းမွာ ျမ၀တီတြင္ လူသံုးကုန္မ်ား စတင္ ျပတ္လပ္မႈကို ျဖစ္ေစ သည္။
--Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.