31 - Oct - 2009
အာရွ၏ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈတြင္ ပို႕ကုန္ႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရးတို႕၏ အခန္းက႑ကို ဂ႐ုတစိုက္ ေစာင့္ၾကည့္လာၾကရၿပီ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အာရွႏိုင္ငံမ်ားသည္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားထက္ ေစာစီးစြာ ကမာၻ႕စီးပြားေရးက်ဆင္းမႈမွ စတင္လြတ္ေျမာက္ခဲ့သည္ကို ကိန္းဂဏန္းမ်ားက ေက်နပ္ဖြယ္ျပသခဲ့ပါသည္။
ၿပီးခဲ့ေသာ လမ်ားအတြင္းက အာရွႏိုင္ငံမ်ားသည္ က်ဆင္းေနေသာ စီးပြားေရးကို အေထာက္အပံ့ ျပဳလုပ္ရန္ ႀကီးမားေသာ ျပည္တြင္းေထာက္ပံ့မႈ အစီအစဥ္မ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၊ ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ စကၤာပူႏိုင္ငံတို႕သည္ မႏွစ္က Lehman Brothers စတင္ၿပိဳလဲစဥ္က ဆိုးဆိုးရြားရြား ခံခဲ့ၾကရသည္။ ထိုစဥ္က ကမာၻ႕စီးပြားေရးမွာလည္း နာလန္မထူႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
ေရွ႕ေရးကို ေမွ်ာ္ေတြးလ်က္ အာရွႏိုင္ငံမ်ားသည္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ မတူေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကသည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ Yukio Hatoyama က သူ႕ႏိုင္ငံသည္ အျခားအာရွႏွင့္ မတူဘဲ စီးပြားေရး နာလန္ထမႈႏႈန္း ေႏွးေကြးေသာ္လည္း၊ အေရွ႕အာရွသည္ ကမာၻတြင္ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပျဖစ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ က်င္းပေသာ ASEAN ထိပ္သီးအစည္းအေဝး မတိုင္မီက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ထိပ္သီးေဆြးေႏြးပြဲ အပိတ္တြင္ အာဆီယံ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ Surin Pitsuwan က ကမာၻ႕စီးပြားေရး ျပန္လည္ဦးေမာ့လာေရးအတြက္ အာရွတိုက္တြင္ တာဝန္အမ်ားႀကီးရွိေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းက အာရွတိုက္အေပၚ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းမဲ့မႈ မရွိေစရေအာင္ ႀကိဳးပမ္းရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
၎၏ေျပာၾကားမႈမွာ မွန္ကန္သည္ဟု ယူဆရသည္။ ယခုအပတ္တြင္ ႏိုင္ငံတကာေငြေၾကး ရန္ပံုေငြအဖြဲ႕ (IMF) သည္ အာရွတိုက္ကို အာ႐ံုစိုက္၍ ၾကည့္႐ႈၿပီး ေျပာၾကားရာတြင္ နယူးဇီလန္မွ အိႏိၵယအထိ က်ယ္ျပန္႕ေသာ အသြင္သ႑ာန္ကြဲျပားသည့္ အာရွေဒသသည္ ယခု ၂၀၀၉ တြင္ ၂.၇၅ % တိုးတက္ၿပီး၊ ၂၀၁၀ တြင္ ၅.၇၅ % တိုးတက္လိမ့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႕ေသာ္ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္က ပွ်မ္းမွ် တိုးတက္မႈႏႈန္း ၆.၇ % ေအာက္တြင္ ရွိေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရန္ အေမရိကန္၊ ကေနဒါ၊ ဂ်ပန္၊ ၿဗိတိန္၊ ဂ်ာမနီ၊ ျပင္သစ္ႏွင့္ အီတလီတို႕ ပါဝင္ေသာ G-7 ၏ ေသေနေသာ စီးပြားေရးသည္ ယခုႏွစ္တြင္ ၂.၅ % ၏ ေအာက္တြင္သာ ရွိမည္ ဟု ခန္႕မွန္းရၿပီး၊ ၂၀၁၀ တြင္ ၁.၂၅ % အထက္တြင္ ရွိလိမ့္မည္ဟု ေဖာ္ျပပါသည္။
ေငြေၾကးအက်ပ္အတည္းကာလအတြင္း ေပၚထြက္ခဲ့ေသာ အာရွ၏ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ေငြဖလွယ္မႈ ဘက္ေပါင္းစံု ေငြေၾကးဖလွယ္မႈဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားသည္ အာရွေဒသတြင္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈ က်ဆင္းလာျခင္း၏ အေကာင္းဆံုး ဥပမာပင္ ျဖစ္သည္ဟု အေမရိကန္ Roubini Global Economics မွ အႀကီးတန္းသုေတသီ Arpitha Bykere က Chiang Mai Initiative ႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွေငြေၾကးမ်ားကို လဲလွယ္ေပးမည့္ တ႐ုတ္၏ သေဘာတူညီခ်က္ စေသာလုပ္ငန္းမ်ားကို ရည္ညႊန္း၍ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အာရွႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ IMF ၏ အေနအထားသည္ ၁၉၉၇ ဘ႑ာေရး အက်ပ္အတည္းကစ၍ အျငင္းပြားဖြယ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ထိုစဥ္က အက်ပ္အတည္းေၾကာင့္ စီးပြားေရးက်ဳံ႕ သြားေသာ ထိုင္းႏွင့္ အင္ဒိုနီးရွားတို႕ကို ျပင္းရွေသာ စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ ညႊန္ၾကားခဲ့ပါသည္။
အာရွႏိုင္ငံမ်ားအတြင္း ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြဲ႕စည္းပံု ျခားနားမႈမ်ား ရွိေနသည့္ၾကားမွပင္ အေမရိကန္၏ လႊမ္းမိုးမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္ အာရွေဒသတြင္း အဖြဲ႕အစည္းမ်ား မျဖစ္မေန ဖြဲ႕ရပါသည္။ တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္ႏွင့္ ၾသစေၾတးလ်တို႕သည္ အာရွေဒသဆိုင္ရာ စီးပြားေရးပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ (pan-Asian economic co-operation) မ်ား ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ကြဲျပားျခားနားေသာ ျပဳလြယ္ျပင္လြယ္ နည္းလမ္းမ်ားရွိထားၾကၿပီး ဂ်ပန္က က်ယ္ျပန္႕ေသာ အာရွ၏ အနာဂတ္ဖြဲ႕စည္းပံုအတြင္းသို႕ အေမရိကန္ကို ဆြဲသြင္းကာ တ႐ုတ္၏ အင္အားကို ခ်ိန္ခြင္လွ်ာညႇိရန္ ႀကိဳးပမ္းေနပါသည္။ ဂ်ပန္သည္ အေမရိကန္ႏွင့္ လံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာ မဟာမိတ္ ေႏွာင္ႀကိဳးမ်ား ေလွ်ာ့ရန္ ႀကိဳးစားေနေၾကာင္း ညႊန္ျပေနသည့္ သေကၤတမ်ားအတြက္လည္း ဝါရွင္တန္ကို ယံုၾကည္ေအာင္ အာမခံခ်က္ ေပးရပါလိမ့္မည္။
အာဆီယံ၏ သက္တမ္းသည္ ဆယ္စုႏွစ္ ၄ စုခန္႕ရွိခဲ့ေသာ္လည္း အဖြဲ႕အစည္း၏ တည္ေဆာက္ပံုႏွင့္ ဆက္ႏြယ္မႈမ်ားအေပၚ အဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံမ်ား၏ အံဝင္ခြင္က် ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္မႈ အားနည္း ေႏွးေကြးေနျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မၾကာခဏ ျပစ္တင္ေဝဖန္ခံရသည့္ၾကားမွပင္ အာဆီယံသည္ ေဒသတြင္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ၏ ပံုစံတစ္ခုအျဖစ္ ျပသႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း "ဆူရင္"က ယံုၾကည္ထားပါသည္။
အာဆီယံစီးပြားေရးသည္ ေဒသတြင္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးကို နည္းလမ္းရွာေနဆဲ ျဖစ္၍ ပို႕ကုန္က႑အတြက္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားကို မွီခိုေနရျခင္းကိုေလွ်ာ့ခ်ရန္ ေဒသတြင္း ေစ်းကြက္ကို ခ်ဲ႕ထြင္ေနပါသည္။ ထိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ အဘီဆစ္က အာဆီယံညီလာခံတြင္ "အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားသို႕ အေကာင္းဆံုးမ်ားကို တင္ပို႕ခဲ့ေသာ္လည္း အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား မရရွိႏုိင္ဟု ခံစားမိေၾကာင္း" ေျပာၾကားသြားပါသည္။
အာဆီယံႏွင့္ အိႏၵိယ၊ အာဆီယံႏွင့္ တ႐ုတ္ လြတ္လပ္စြာ ကုန္သြယ္ေရးသေဘာတူညီခ်က္ မ်ားသည္ ၂၀၁၀ တြင္ စတင္ေတာ့မည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ေဒသတြင္း ကုန္သြယ္ေရးနယ္ပယ္ ခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္ရန္ လမ္းခင္းေပးလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားပါသည္။ ဘန္ေကာက္တြင္ လတ္တေလာ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ အာရွပစိဖိတ္ဆိုင္ရာ UNESCO အဖြဲ႕၏ အစီရင္ခံစာအရ အာရွသည္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားကို မွီခိုေနရမႈေလွ်ာ့ခ်ရန္ လုပ္ေဆာင္စရာကိစၥမ်ားစြာ ရွိေနေသးေၾကာင္း ေပၚလြင္ခဲ့ပါသည္။
အာရွပစိဖိတ္ေဒသအေနႏွင့္ ၎၏ႀကီးထြားလာေသာ စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ားႏွင့္ ေဒသတြင္းဝယ္လိုအား တက္လာရန္ လႈံ႕ေဆာ္မႈတို႕ကို ျပန္လည္ထိန္းညႇိရန္ လိုအပ္ေနသည္ကို ယခုအက်ပ္အတည္းက ညႊန္ျပေနပါသည္။ ယခုပံုစံအတိုင္း မည္မွ် ခရီးဆက္ဦးမည္ဆိုသည္ကို လာမည့္ကာလအေတာအတြင္း ေစာင့္ၾကည့္ရပါလိမ့္မည္။ IMF အစီရင္ခံစာက "အာရွသည္ အျခားကမာၻ႕ေဒသမ်ားႏွင့္ အဆက္ျပတ္သြားျခင္း မရွိေၾကာင္း၊ အာရွ၏ အနာဂတ္ ကံၾကမၼာသည္ ကမာၻ႕စီးပြားေရးႏွင့္ နီးကပ္စြာ ဆက္စပ္ခ်ည္ေႏွာင္ေနေၾကာင္း" စသျဖင့္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ကမာၻဆန္လာေသာ ကမာၻႀကီးတြင္ အာရွစီးပြားေရး၏ရပ္တည္မႈအေနအထားသည္ အာရွႏွင့္ အျခားေဒသမ်ား၏ ဆက္ႏြယ္မႈကို နားလည္ႏိုင္မည့္ အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္ျဖစ္သည္။
New Frontiers in Free Trade : Globalization's Future and Asia's Rising Role စာအုပ္ကို ေရးသားသူ ဘရပ္ဆဲလ္ အေျခစိုက္ ႏိုင္ငံတကာ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ဥေရာပ ဗဟိုဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး Razeen Sally က ေျမာက္မ်ားစြာေသာ အာရွေဒသတြင္း ကုန္သြယ္မႈ ႏွင့္ သတင္းဆက္သြယ္ေရး နည္းပညာနယ္ပယ္တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားသည္ "ႏိုင္ငံအမ်ားတြင္ ခြဲေဝ ထုတ္လုပ္ျခင္း"၏ က႑တစ္ခုျဖစ္ၿပီး၊ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားသို႕ အေကာင္းဆံုးမ်ား ေနာက္ဆံုး တြင္ တင္ပို႕ရန္ စီစဥ္မႈမ်ားျဖစ္သည္ဟု ဧရာဝတီအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဥပမာအားျဖင့္ ကုမၸဏီတစ္ခုသည္ အေရွ႕အာရွႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံစီတြင္ စက္႐ံုခြဲမ်ားစြာ ထူေထာင္ရင္းႏွီးကာ ထုတ္လုပ္လိုက္ေသာ ကုန္ပစၥည္းအစိတ္အပိုင္းမ်ားကို သယ္ေဆာင္၍ ေနာက္ဆံုးအဆင့္တြင္ စုစည္းတပ္ဆင္လိုက္ေသာအခါ အေမရိကႏွင့္ ဥေရာပသို႕ တင္ပို႕မည့္ ကုန္ေခ်ာပစၥည္းကို ရရွိသည္။ အေရွ႕အာရွ၏ ေပါင္းစည္းမႈသည္ ကမာၻႀကီး၏ ေပါင္းစည္းမႈႏွင့္ ခိုင္မာစြာ ဆက္စပ္ေနပါသည္ဟု Sally က ၾကာသပေတးေန႕ထုတ္ World Street Journal တြင္ ေရးသားေဖၚျပထားပါသည္။
အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ စီးပြားေရး ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈမ်ား ယိမ္းယိုင္လာျခင္း၊ အလုပ္လက္မဲ့ တိုးပြားလာျခင္းတို႕ေၾကာင့္ စားသံုးသူမ်ားသည္ အာရွစတိုင္ ေခၽြတာစုေဆာင္းသူမ်ားအျဖစ္သို႕ အသြင္ေျပာင္းလဲလာေနပါသည္။ သို႕ျဖစ္၍ အာရွႏိုင္ငံမ်ားသည္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားသို႕ ကုန္ပစၥည္း တင္ပို႕မႈအား မွီခိုေနရျခင္းကို ေလ်ာ့နည္းသြားေစရန္ အာရွ၏ မူဝါဒမ်ားကို အႀကီးအက်ယ္ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္ပါသည္ဟု Australian National University ၏ Crawford School of Economics and Government မွ Peter Drysdale က ေျပာပါသည္။
အာရွ၏ ေဒသတြင္း ဝယ္လိုအား ႀကီးထြားလာမႈကို ရွင္သန္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနသည့္ ကာလ အလယ္ပိုင္းေလာက္တြင္ အဓိက စိမ္ေခၚမႈမ်ားကို ေတြ႕ႀကံဳရလိမ့္မည္ ျဖစ္ၿပီး ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႕ေသာ ဖြဲ႕စည္းပံုေျပာင္းလဲမႈမ်ား ရွိလာႏိုင္ကာ အဆိုပါေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို လုပ္ကိုလုပ္ရမည္ ျဖစ္သည္ဟု ၎ကဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
ဆိုလိုသည္မွာ အာရွႏိုင္ငံမ်ားသည္ အစိုးရ ရန္ပံုေငြပိုက္ဆံမ်ားကို လူမႈေစာင့္ေရွာက္ေရး ကိစၥမ်ားတြင္ သံုးစြဲေပးရမည္ျဖစ္သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ သံုးႏိုင္စြဲႏိုင္ေသာ စားသံုးသူမ်ားကို ယခုအခ်ိန္တြင္ ေငြမ်ားမ်ား မစုရန္ အႀကံေပးရမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ဝယ္လိုအား က်ဆင္းေနေသာ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားသို႕ တင္ပို႕ရန္ ႐ုန္းကန္ေနရေသာ စီးပြားေရးက႑မ်ားအတြက္ အစားထိုး ေစ်းကြက္မ်ား ဖန္တီးျဖည့္ဆည္းေပးရမည္ျဖစ္သည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ ထိုအစီအစဥ္မ်ားကို ယခုတိုင္ မလုပ္ေဆာင္ေသးေသာ ႏိုင္ငံတစ္ခုျဖစ္ သည္။ Morgan Stanley ၏ အာရွေဒသ ဥကၠ႒ျဖစ္သူ Stephen Roach က ႏိုင္ငံျခားဆက္ဆံေရး ေကာင္စီႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးျပဳလုပ္ရာတြင္ "သူတို႕က ပါးစပ္ေျပာပဲ ရွိတာပါဗ်ာ၊ လက္ေတြ႕ မလုပ္ပါဘူး" ဟု မွတ္ခ်က္ေပးပါသည္။
ပို႕ကုန္ဦးစားေပးက႑ ႀကီးထြားရန္ လက္ရွိဦးတည္ထားေသာ မူဝါဒႏွင့္ ဥပေဒမ်ားကို ေဖာင္ဖ်က္ ေျပာင္းလဲပစ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး၊ လဲလွယ္ကုန္သြယ္မႈ မျပဳႏိုင္ေသာ ကုန္စည္မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ စီးပြားေရးက႑မ်ားကို ႀကီးထြားလာေစရန္ ေထာက္ပံ့ေပးမည့္ မူဝါဒမ်ားကို မိတ္ဆက္ေပးရမည္ဟု Drysdale က ေျပာပါသည္။
သို႕ရာတြင္ ထုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ အဘီဆစ္ႏွင့္တကြ အျခားသူမ်ားေျပာဆိုေနၾကသည့္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားကို မမွီခိုေရးလမ္းေၾကာင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာကိစၥရပ္မ်ားသည္ အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုအတြင္း လက္ေတြ႕မက်ႏိုင္ေသးပါ။
အေၾကာင္းမွာ အာရွေဒသတြင္း ကုန္သြယ္ေရးသည္ အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပေစ်းကြက္၏ အျမင့္ဆံုးဝယ္လိုအားကို ႀကီးမားစြာျဖည့္ဆည္းေပးေနရၿပီး အာရွႏိုင္ငံအမ်ားစု၏ ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္ဝယ္လိုအားမွာ အလြန္နည္းေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္ဟု သုေတသီ Arpitha Bykere က ေျပာၾကားပါသည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္အတြက္ အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပေစ်းကြက္၏ ျဖဳန္းအားမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၉ ထရီလီယံျဖစ္၍ အာရွႏိုင္ငံမ်ား၏ ေစ်းကြက္ျဖဳန္းအားမွာ ေဒၚလာ ၅ ထရီလီယံပင္ မျပည့္ပါ။ သို႕ျဖစ္၍ လာမည့္ႏွစ္ အနည္းငယ္အတြင္း အေမရိကန္ေစ်းကြက္ ဝယ္လိုအားက်ဆင္းမႈကို တစ္ဖက္မွ ျပန္လည္အဖတ္ဆည္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ေသာ အာရွေဒသတြင္း ကုန္သြယ္ေရးႏွင့္ ေစ်းကြက္ တိုးတက္ေရးအစီအစဥ္ က်ဆံုးသြားလိမ့္မည္ဟု ဆိုပါသည္။
တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္လည္း ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းရင္းမ်ား ရွိေနျပန္ပါသည္။ အလုပ္အကိုင္ေနရာမ်ား ပင္လယ္ရပ္ျခားရွိ လုပ္ခနည္း အလုပ္သမားမ်ားထံ ေရာက္ကုန္သည္ဟု ေတြးေတာခံစားသည့္ လက္ဝဲယိမ္း ဒီမိုကရက္မ်ား၊ ကုန္သြယ္ေရး သမဂၢမ်ား ၏ ဖိအားေပးမႈေၾကာင့္ အာရွတိုက္ႏွင့္ ကုန္သြယ္ဆက္ဆံမႈမ်ား အားျဖည့္ျမႇင့္တင္ရန္ စီစဥ္ေနေသာ အိုဘားမားအစိုးရမွာ အခက္ႀကံဳေနရပါသည္။ ယခု အေျခအေနမ်ားသည္ အေရးႀကီးဆံုး အေမရိကန္ ပို႕ကုန္ေစ်းကြက္ကို မွီခိုေနမႈအား ေလွ်ာ့ခ်ရန္ ပိုမိုလိုအပ္ေနေၾကာင္း အာရွေဒသကို သတိေပးသကဲ့သို႕ ျဖစ္ေစပါသည္။
သို႕ေသာ္လည္း အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ အာရွစီးပြားေရး အင္အားစုတို႕၏ ဆက္ဆံေရးသည္ အႁမႊာသဖြယ္ခြဲမရဘဲ ဆက္စပ္ေနပါသည္။ အထူးသျဖင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ အေမရိကန္က ေပးရန္ရွိေသာ ေႂကြးၿမီမ်ား (ေငြတိုက္စာခ်ဳပ္မ်ား) ကို ပိုင္ဆိုင္ထားပါသည္။ လာမည့္လတြင္ က်င္းပမည့္ သမၼတအိုဘားမားႏွင့္ တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ အစည္းအေဝးသည္ သြားရမည့္ လမ္းေၾကာင္းမွန္ကို ေကာင္းစြာ ညႊန္ျပႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
ထို႕အျပင္ အိုဘားမားသည္ စကၤာပူတြင္ က်င္းပမည့္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ျဖစ္ေသာ အေမရိကန္ APEC ထိပ္သီးညီလာခံတြင္ အာဆီယံ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုဦးမည္ ျဖစ္သည္။ ႀကိဳ၍ သိျမင္ႏိုင္ေသာ အနာဂတ္တြင္ အာရွႏွင့္ အေမရိကန္တို႕၏ အျပန္အလွန္မွီခိုမႈ ရွိေနဦးမည္ ျဖစ္ၿပီး အိုဘားမားအစိုးရသည္ ႏိုင္ငံေရးယံုၾကည္ခ်က္ ျပင္းထန္ေသာ ျပည္တြင္း အတိုက္အခံမ်ားကို ရင္ဆိုင္ဆန္႕က်င္၍ အာရွေဒသႏွင့္ ညီညြတ္ေသာ စီးပြားေရး ဆက္ဆံမႈမ်ား ရရွိေအာင္ ဆက္လက္ ႀကိဳးပမ္းသြားမွာလား။ (သို႕မဟုတ္) အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ ေရွ႕ဆက္သြားမည့္ လမ္းေၾကာင္းတြင္ အာရွကို လက္တြဲျဖဳတ္ခဲ့မွာလား။ ဆိုသည္ကို စိတ္ဝင္စားစြာ ေစာင့္ၾကည့္ရပါဦးမည္။
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---