Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

(ဇန္န၀ါရီလ ၃၁ ရက္ ၂၀၁၁ ရက္စြဲပါ Bangkok Post မွ Business Keen On Roads along border with Burma  သတင္းကို တိုက္႐ိုက္ ဘာသာ ျပန္ဆိုသည္)

ထိုင္းႏိုင္ငံ ဗဟိုရွိ စီးပြားေရး ဦးေဆာင္ ဦးရြက္ ျပဳသူမ်ားသည္ ျမန္မာႏွင့္ နယ္စပ္ခ်င္း ထိစပ္ ေနေသာ ၂၁၉၃ ကီလိုမီတာ တစ္ေလွ်ာက္ Chaing Rai မွာ Chumphon ထိ ဘန္ေကာက္ႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ ၿမိဳ႕မ်ားကို မျဖတ္ပဲ လမ္းဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အတြက္ တြန္းအား ေပးလ်က္ ရွိသည္။

ထိုင္းဗဟို ေဒသ ထိုင္းစက္မႈ လုပ္ငန္း ဖက္ဒေရးရွင္း (FTI) မွ အႀကီးအကဲ Sing Tangcharoenchaichana က ေျပာၾကားရာတြင္ အဖြဲ႕၀င္ မ်ားသည္ အစိုးရ ေအဂ်င္စီမ်ားႏွင့္ လမ္းေဖာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ တြန္းအား ေပးႏိုင္ရန္ လုပ္ကိုင္လ်က္ ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ အဆိုပါ လမ္းသည္ Chiang Rai, Chaing Mai, မယ္ေဟာင္ဆြမ္၊ တပ္ခ္၊ Kamphaeng Phet, Nakhon Sawan, Uthai Thani, Suphan Buri, ကခ်ာနာဘူရီ၊ ရခ်ာဘူရီ၊ ပတ္ခ်ာဘူရီ၊ Prachuap Khiri Khan ႏွင့္ Chumphon နယ္မ်ား အားလံုး ပါ၀င္ ေစရမည္ ျဖစ္သည္။

အဆိုျပဳ ထားေသာ လမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ စီမံကိန္းသည္ အဆိုပါ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ စက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ခ်ဲ႕ထြင္ေရး အတြက္ ဆြဲေဆာင္မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ အဆိုပါ ေဒသမ်ားရွိ လူမ်ား ၀င္ေငြ တိုးလာၿပီး၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ ကုန္သြယ္ေရး၊ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ၊ ခရီးသြား လုပ္ငန္းႏွင့္ အလုပ္အကိုင္ ေနရာမ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္မႈ ရႏိုင္မည္ဟု ယင္းက ေျပာသည္။

Mr Sing သည္ ဇန္န၀ါရီလ ၂၂ မွ ၂၅ ထိ ျမန္မာႏိုင္ငံ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕သို႔ သြားေရာက္ခဲ့ေသာ FTI မစ္ရွင္တြင္ ပါ၀င္ခဲ့ၿပီး ထား၀ယ္ တကၠသိုလ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံတို႔အၾကား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

အဆိုပါ မစ္ရွင္သည္ ဘတ္ (၄၀၀) ဘီလီယံ တန္ဖိုးရွိ ထား၀ယ္ စီမံကိန္း၏ တိုးတက္မႈမ်ားကို ၾကည့္႐ႈခဲ့သည္။ ထား၀ယ္စီမံကိန္းတြင္ ထား၀ယ္မွ ကခ်ာနာဘူရီသို႔ ဆက္သြယ္ေသာ အေ၀းေျပး လမ္းမ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဇုန္တို႔ ပါ၀င္သည္။

ဆိပ္ကမ္း ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ အေ၀းေျပးလမ္းတုိ႔မွာ ၂၀၁၅ တြင္ ၿပီးစီးမည္ျဖစ္သည္။ ထား၀ယ္သည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏွင့္ တ႐ုတ္ကို အန္ဒမန္ ပင္လယ္မွတဆင့္ အိႏၵိယ သမုဒၵရာသို႔ ဆက္သြယ္ေပးၿပီး အေရွ႕ အလယ္ပိုင္း ဥေရာပႏွင့္ အာဖရိကမွ ကုန္ပစၥည္းမ်ား လက္ခံေပးမည္ ျဖစ္ ကုန္သြယ္မႈ ဗဟိုဌာန ျဖစ္လာႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

ကခ်ာနာဘူရီ ျပည္နယ္သည္ ထား၀ယ္ စီမံကိန္းအတြက္ ကုန္သြယ္ေရး၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးမ်ား ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္ရန္ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ ထူေထာင္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းလ်က္ ရွိသည္။

လက္ရွိ နယ္စပ္ မၿငိမ္သက္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ Mr Sing က ျမန္မာ အာဏာပိုင္မ်ားသည္ လမ္းကို ႐ုတ္တရက္ ပိတ္လိမ့္မည္ဟု မယံုၾကည္ေၾကာင္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရးကို ေႏွာင့္ယွက္မည့္ အျဖစ္ အပ်က္မ်ားကို ႀကိဳတင္ ကာကြယ္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

မၾကာေသးခင္က က်င္းပေသာ အာဆီယံ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားႏွင့္ စက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း အစည္းအေ၀းတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လမ္းသစ္အား အဆင့္ျမႇင့္ အာဆီယံ ဟိုင္းေ၀း၊ ႏိုင္ငံတကာ ဟိုင္းေ၀း၏ အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္ အသံုးျပဳရန္ စီစဥ္ေနသည္။

ကခ်ာနာဘူရီ ဒုတိယ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး Chaiwat Limwantha က ေျပာၾကားရာတြင္ ယင္း၏ ျပည္နယ္ရွိ Baan Phu Namron ကို နယ္စပ္ စစ္ေဆးေရးစခန္းႏွင့္ အေကာက္ခြန္႐ံုး အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေရးကို အရွိန္ျမႇင့္ ႀကိဳးပမ္းေနေၾကာင္း၊ သို႔မွသာ ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လြယ္ကူမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား ထား၀ယ္သို႔ သြားေရာက္ ႏိုင္ေရး လြယ္ကူမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အဆိုပါ လုပ္ငန္းစဥ္မွာ ေလးလခန္႔ ၾကာျမင့္မည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။

အေကာက္ခြန္ ႐ံုးသစ္သည္ ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဇုန္ ေဆာက္လုပ္ရာတြင္ လိုအပ္မည့္ စက္ပၥည္းမ်ား၊ ယႏၱရားမ်ား တင္ပို႔ရာတြင္ အေထာက္အကူ ျဖစ္မည္ ျဖစ္သည္။ ထိုင္း စက္႐ံု အေတာ္ မ်ားမ်ားသည္ ထား၀ယ္သို႔ ေျပာင္းေရြ႕ ၾကမည္ ျဖစ္သည္။

ထိုင္းအစိုးရသည္ Bang Yai- Nakhon Pathom – Muang Kanchanaburi လမ္းႏွင့္ Muang Khachanaburi မွ Baan Phu Namron လမ္း ႏွစ္ခုကို ထား၀ယ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ရန္ ေဖာက္လုပ္မည္ဟု မၾကာခင္က ေၾကညာခဲ့သည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment