Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

         ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနာက္ပုိင္း ေဒသႏွင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၊ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္အၾကား ဆက္သြယ္ေပးမည့္ လမ္းသစ္ ေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္ နယူးေဒလီ အစိုးရက ေငြေၾကး ရူပီး ၆၆၀ ဘီလီယံ အသုံးျပဳသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါလမ္းကုိ ကုလားတန္ ဘက္စုံ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းေအာက္တြင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္ ျဖစ္ၿပီး အိႏၵိယအစုိးရ၏ အေရွ႕ေမွ်ာ္ ေပၚလစီ (Look East) ၏ တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းလည္း ျဖစ္သည္။ အေရွ႕ေမွ်ာ္ေပၚလစီအရ အိႏၵိယႏွင့္ ျမန္မာနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး ျမႇင့္တင္ႏုိင္ရန္ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္း Lawntlai မွ ခ်င္းျပည္နယ္ ေတာင္ပုိင္း ပလက္ဝၿမိဳ႕၊ ထုိမွတစ္ဆင့္ ရခုိင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြၿမိဳ႕တုိ႔ကုိ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္မႈ ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္သည္။

The Aizawl Post သတင္းစာ အဆုိအရ အိႏၵိယအစိုးရသည္ လမ္းေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္ အိႏၵိယ ရူပီးေငြ ၆၆၀ ဘီလီယံ အသုံးျပဳသြားမည္ ျဖစ္သည္ဟု မီဇုိရမ္ျပည္နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး Lal Thanhawla က အတည္ျပဳ ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ သုိ႔ေသာ္ အဆုိပါ စီမံကိန္းကုိ မည္သည့္ အခ်ိန္ကာလတြင္ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ ဟူေသာ အခ်က္ကုိမူ Lal Thanhawla က ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆုိခဲ့ျခင္း မရွိေပ။

အကယ္၍ အဆိုပါ စီမံကိန္း ၿပီးဆုံးသြားသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ျမန္မာႏုိင္ငံထဲမွ ကုန္ပစၥည္းမ်ား မီဇုိရမ္ျပည္နယ္ကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ကာ အိႏၵိယ အလယ္ပုိင္းေဒသသုိ႔ စီးဆင္း ဝင္ေရာက္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ မီဇုိရမ္အေနျဖင့္ အိႏၵိယ-ျမန္မာ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးမွ တစ္ဆင့္ အက်ိဳးအျမတ္မ်ား ရရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆုိသည္။

ျမန္မာႏွင့္ အိႏၵိယ ႏွစ္ႏုိင္ငံသည္ အေရွ႕ေမွ်ာ္ ေပၚလစီအရ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ကုလားတန္ ဘက္ေပါင္းစုံ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းကုိ လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့သည္။ အဆိုပါ စီမံကိန္းသည္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၁၂၀ ကုန္က်မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။

အဆိုပါ လမ္းေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းသည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ကာလကတၱားႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ စစ္ေတြၿမိဳ႕တုိ႔ကုိ ခ်ိတ္ဆက္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈမွာ စစ္ေတြၿမိဳ႕မွ စတင္မည္ ျဖစ္ၿပီး ထုိမွတစ္ဆင့္ ခ်င္းျပည္နယ္၊ ပလက္ဝၿမိဳ႕ကုိ ျဖတ္သန္းကာ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္သုိ႔ သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ပလက္ဝမွတစ္ဆင့္ အိႏၵိယ၊ မီဇုိရမ္ျပည္နယ္သုိ႔ ေရာက္ရွိရန္ ေဖာက္လုပ္မည့္ လမ္းအရွည္မွာ ၆၁ ကီလုိမီတာ ရွည္လ်ားမည္ ျဖစ္သည္။

ဤအေတာအတြင္းမွာပင္ Arakan River Network (ARN) အဖြဲ႕က အကယ္၍ အဆုိပါ ကုလားတန္ စီမံကိန္း ၿပီးဆုံးသြားပါက စစ္ေတြ၊ ပန္းငကၽြန္းႏွင့္ ေခ်ာက္ေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ပလက္ဝၿမိဳ႕နယ္တို႔တြင္ ေနထုိင္ေသာ လယ္သမားမ်ားႏွင့္ ငါးဖမ္းသမားမ်ား အေနျဖင့္ ၎တုိ႔၏ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ဆုံးရႈံးရဖြယ္ ရွိေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆုိလိုက္သည္။

ထုိ႔ျပင္ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ပါက ေဒသခံျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ ၎တုိ႔ ေနထုိင္ရာ ေနအိမ္ အေဆာက္အအုံမ်ားကုိ ဖယ္ရွားရန္ ဖိအားေပးျခင္း ခံရလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာအစုိးရသည္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ အိႏၵိယ-ျမန္မာ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး နံပါတ္ ၂ လမ္းမႀကီးကုိ ဘူဒိုဇာမ်ား၊ အႀကီးစား စက္ယႏၱရားမ်ား အသုံးျပဳကာ ျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။

Khonumthung News မွ သတင္းကို ဘာသာျပန္သည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment